Strona 1 z 2

MKIV temperatura ?

: pn mar 06, 2006 18:52
autor: luk99
Mam pytanie jakie macie temperatury i po jakim czasie ?

U mnie po 5-8 min jazdy jest kreska ponizej 90...... to chyba 80 ? nie wiem dokladnie.
W okresie zimowym jak teraz trudno wogole dojsc do 90 (chyba ze naprawde mocno mu daje i jest min. z 0 stopni)

Jestem ciekawe czy termostat do wymiany czy czujnik itp. ?

: pn mar 06, 2006 19:27
autor: UcHO
Witam
Tak pierwsza kreska przed 90 to 85 stopni, prawidlowa temp pracy to 90C, musisz wiec sprawdzic jaki masz termostat 74 czy 87, jezeli 87 to jest chyba walniety i sie nie zamyka, przez co nie mozesz utrzymac temp. Ja tez tak mialem u siebie, na trasie pow 140 spadala mi temp do 75C, wymienilem termostat i jest wszystko ok. A grzeje Ci sie bardzo szybko, u mnie ostatnio zwolnil, ale wiem ze mam czujnik od temp plynu ten z silnika do wymiany wiec to pewnie przez to :hmm:

: pn mar 06, 2006 19:49
autor: luk99
aha wazne :) zeby wymienic termostat ? trzeba zdejmowac rozrzad :) tak pytam ....bo jeszcze w OPlu Astrze 1.4 musze wyminiec i tam trzeba ;)

: pn mar 06, 2006 21:01
autor: Adamtd
aha wazne zeby wymienic termostat ?
Najpierw sprawdź czy działa - a więc odpal na zimnym silniku na postoju i macaj co chwile węże do chłodnicy. Jeśli dolny będzie sie grzał prawie równo z gornym - to termostacik do wymiany, a jeśli górny będzie gorący, a dolny zacznie się grzać ponad 80 stopni z tendencja do 90 - to już oznacza że coś działa

: pn mar 06, 2006 21:04
autor: luk99
dobra :) załóżmy ze jest uszkodzony
gdzie on jest umiejscowiony ? trzeba ten rozrzad zdejmowac ?
JAKIEJ firmy najlpiej kupic nowy ?

aha i gdzie znajde czujnik temp ?
taki pasuje ? http://moto.allegro.pl/show_item.php?it ... s%C5%82any. ?

: pn mar 06, 2006 21:46
autor: UcHO
nie ma znaczenia jaki kupisz
powiem Ci ze raczej sie nie znajduje pod rozrzadem gdyz ja tez po jezdzie oplem go tam szukalem :D
szukaj po przewodach wychodzacych, wchodzacych do silnika :jezor: u mnie jest na wierzchu, zdeczka schowany za alternatorem
powodzenia

: pn mar 06, 2006 21:57
autor: luk99
a jakiej firmy ten termostat ?
Wahler , Vernet , Topran ?
Oczywiscie ten 87c


aha i jak z tym czujnikiem gdzie on sie znajduje ?

: pn mar 06, 2006 22:06
autor: regitmc
Pod tym linkiem masz wszystko na temat czujnika cieczy chłodzacej wraz z jego zdjęciami i miejscem położenia, przechodziłem przez to: http://www.forum.vwgolf.pl/30360.htm?highlight=mkiv
Nad ymianą termostatu lepiej się zastanów i podjedź do jakiegoś mechanika który zna się na tym bo nie zawsze na macanke ocenisz czy termostat jest walnięty czy nie. Kolejna sprawą jest to że czujniki mają przekłąmania.

: pn mar 06, 2006 22:10
autor: luk99
czujnik widze ze mam dobry :) po twoich doświadczeniach.....

wiec sprawdze jedynie termostat...... bo w sumie on trzymie te 80-85 stopni nizej nie schodzi..... druga sprawa to termostat otwiera sie przy 80-85 stopniach juz a pelne otwarcie ma chyba przy 102......moze ta zima pomaga w tym moim wskazaniu.

A u ciebie teraz jak jezdzisz jest 90 stopni caly czas ?

: pn mar 06, 2006 22:22
autor: regitmc
Dziewiędziesiąt stopni to ja widuje tylko w mieście w korkach. Na trasie to mam zaledwie 45 stopni, ale wszystko chodzi mi poprawnie. Być może jest to związane z tym że czujnik może być nie oryginalny, chociaż sprzedawca zapierał się że jest oryginalny. Oczywiście nie jesteśmy nigdy w stanie tego sprawdzić. Wydaje mi się że u ciebie wszystko jest OK, troche niższa temperatura w zimie i na krótkich trasach jest normalką.

: pn mar 06, 2006 22:42
autor: luk99
Ta temperatura zaczela tak wskazywac przy
wymianie plynu chlodniczego i przed okresem zimowym własnie:) dlatego sam nie wiem :)

Zobacze co i jak wg. porad w/w :)
dzieki

: pn mar 06, 2006 23:00
autor: regitmc
No to wymiana płynu chłodniczego też może być tego przyczyną. Każdy płyn chłodniczy ma inna konsystencje. Te zimowe przystosowane są do niskich temperatur, więc czujnik może troche inaczej wskazywać.

: wt mar 07, 2006 16:14
autor: luk99
zimowy plyn chlodniczy ? :) ale to zwykły Petrygo co w tesco lezy caly rok :) 5l bańka :)

: wt mar 07, 2006 17:10
autor: UcHO
regitmc: jaka Ty masz temp przy jeżdzie po trasie?? 45C?? Poczytajcie dokladnie a sie dowiecie ze temp pracy silnika ma wynosic wlasnie 90c bez znaczenie czy to miasto czy trasa. U mnie na poczatku wlasnie tak bylo, padl termostat, zmienilem i teraz bez znaczenia gdzie i z jaka predkoscia jade mam 90C bo tyle ma byc, nie przegrzeje sie w miescie bo od tego jest chlodnica a na trasie wlasnie termostat ma zamykac obieg jak temp spada :jezor:
wiec jezeli masz taka temp jak podales to masz cos trzepniete, a co do mylenia sie czujnikow, to blad pomiarowy wynosi 2C
co do twojego linka, wlasnie u siebie mam ten sam problem, vag wyswietla mi ze padl czujnik temp cieczy i wiem ze to ten z bloku silnika, gdyz warjuje mi silnik czasami i zaczal wiecej chlac
z tymi czujnikami jest tak, ze ten w chlodnicy sluzy do pomiaru temp i wlasnie on pokazuje Ci temp na zegarach, a ten z bloku silnika odpowiada za sterowanie wtryskami itd
jak mozesz napisz mi na PW jaki jest koszt tego czujnika, oraz czy duzo jest zabawy z jego wymiana, co potrzebne itd, i czy plyn musze spuszczac, sorki ze tak pisze ale jestem studentem i mieszkam w innym miescie i nie mam tu ze soba zadnych kluczy wiec kupilbym co mi potrzebne i go sobie wymienil :hmm:
pozdrawiam