Tłumik bez katalizatora [mk2]

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Lusix
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: czw paź 27, 2005 09:02
Lokalizacja: Warszawa

Tłumik bez katalizatora [mk2]

Post autor: Lusix » pn mar 06, 2006 13:17

Witam. Musze wymienic tlumik w moim mk2 1,3 wiec przy okazji moglbym wywalic katalizator. Czy to naprawde poprawia osiagi?? jakie sa wady takiej przerobki.. no wiecie przeglady, spalanie, halas itp...?? Pzdr :pub:



fibolek

Post autor: fibolek » pn mar 06, 2006 14:58

Na temat wywalania katalizatorów było iwele poszukaj.Auto przy braku kata chodzi trochę głośniej jeżeli masz dobry katalizator to nie wiem czy to jest dobry pomysł.Zależy też czy masz sonde w nim.Auto przy braku kata szybciej się zbiera ale na wysokich obrotach i mniej pali.



Awatar użytkownika
EvRo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt paź 04, 2005 14:36
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: EvRo » pn mar 06, 2006 15:21

Heja ja Ci powiem tak ja wymieniałem tłumik środkowy ostatni i złaczke elastyczną przed katalizatorem. I przy wymianie zauważyłem ze katalizator już wyzionoł ducha i tylko dusi mi auto wiec go nie usuwałem tylko wyrzuciłem z niego bebechy.Jak by co na przegladzie jest kat. A jesli chodzi o twoją sprawe to powiem tak jak masz podobnie jak ja to go usuń albo wyczyść a rezultaty sa fantastyczne głosniejszy wcale dużo nie jest a jak go krece na wyższych obrotach to czuć przyrost mocy. Wybór należy do Ciebie Pozdro :grin:



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pn mar 06, 2006 16:38

Taa nie jest głośniejszy :goof: Miałem kilka miesięcy wybebeszonego kata to działał jak puszka rezonansowa. Powyżej 3000rpm można było wyłączyć radio bo i tak niewiele było słychać. Dużo ciszej w środku jest z rurą zamiast kata za to robi się głośniej i bardziej basowo na zewnątrz przy końcówce wydechu.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
EvRo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt paź 04, 2005 14:36
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: EvRo » pn mar 06, 2006 17:23

Pinhead pisze:Taa nie jest głośniejszy :goof: Miałem kilka miesięcy wybebeszonego kata to działał jak puszka rezonansowa. Powyżej 3000rpm można było wyłączyć radio bo i tak niewiele było słychać. Dużo ciszej w środku jest z rurą zamiast kata za to robi się głośniej i bardziej basowo na zewnątrz przy końcówce wydechu.
Ja tam dużo róznicy nie poczułem :bigok:



fibolek

Post autor: fibolek » pn mar 06, 2006 22:32

żadne wybebeszanie katalizatorów czy tego typu operacje.Po co ci pusty katalizator na przeglad jak masz auto prod pow 1995 to i bez kata przejdzie.Tylko rura zamiast niego.
A nie przyrasta moc silnika tylko spaliny łatwiej opuszczają wydech co przy odpowiedniej regulacji powinno nie zaszkodzić.Powiadam nie zaszkodzić ale niekoniecznie polepszyć,to zależy jaki silnik i jakie zasilanie.A pozatym co wy chcecie z pojemności 1.3 wycisnąć.



Awatar użytkownika
RedmaN
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: pn paź 24, 2005 23:53
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: RedmaN » pn mar 06, 2006 22:58

przecież to rakieta! czemu wciąż od 1.3 chcecie wiecej mocy! malo wam? życie wam nie miłe :) :bigok:



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt mar 07, 2006 00:26

fibolek pisze:A nie przyrasta moc silnika tylko spaliny łatwiej opuszczają wydech co przy odpowiedniej regulacji powinno nie zaszkodzić.Powiadam nie zaszkodzić ale niekoniecznie polepszyć,to zależy jaki silnik i jakie zasilanie.A pozatym co wy chcecie z pojemności 1.3 wycisnąć.
I własnie przez to autko przybiera troche na mocy i widac efekt szczegoleni jak sie jeszcze zalozy konkretny tlumik a zamiast kata da zwykla prosta rurke i nie mow ze nie czuc roznicy po takich zmianach bo napewno jakas roznica jest czasem mniejsza czasem wieksza tu sie zgodze ze zalezy od silnika:)pozdro



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » wt mar 07, 2006 11:56

fibolek pisze:żadne wybebeszanie katalizatorów czy tego typu operacje.Po co ci pusty katalizator na przeglad jak masz auto prod pow 1995 to i bez kata przejdzie.Tylko rura zamiast niego.
Witam. No nie tak calkiem bo jesli ma w dowodzie wbite KAT. to jest to zmiana informacji zawartych w dowodzie... i jesli trafisz na chu.... to ci moze nie podbic... ale tak jak wynika z moich doswiadczen to oni robia tak: jesli nie dymi to jest ok... ja mam wbite KAT. i jezdze z tlumikiem koncowym od duzego fiata zamiast kata. Efekty wyrzucenia byly rewelacyjne: spalanie spadlo o prawie 2 l, no a jakiego kopa dostal, wiec jesli juz myslisz o wyrzuceniu kata to albo tlumik z kanta albo strumienica. Wplywu na sonde to nie ma sam mialem okazje sie przekonac ... takze powinienes byc tylko zadowolony... a nawet jakbys zostawil sama puszke to jak sie diagnosta uprze to i tak ci szybko udowodni ze nie masz kata... Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » wt mar 07, 2006 13:53

hej.ja mam troche inna pojemnosc,ale nie radze wywalac kata bez wstawienia rury w srodek niezly odglos jak sie jezdzi wokol komina ale gdzies dalej to termos kawy obowiazkowo.



fibolek

Post autor: fibolek » wt mar 07, 2006 15:14

No tak zapomniałem o dowodzie.Ale jak nie ma się w dowodzie KAT to można śmaiło wyrzucić.
A z tą większą mocą no niby tak jest(jakbym zaprzeczył to bym skłamał) jednakże w niektórych modelach np GTI lepiej coś przerobić tudzierz obliczyć wydech tak ażeby nie miał zbyt lekko.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt mar 07, 2006 15:14

KamilW pisze:a nawet jakbys zostawil sama puszke to jak sie diagnosta uprze to i tak ci szybko udowodni ze nie masz kata...
No pewno chwile mu zajmie sprawdzenie tego :))



Awatar użytkownika
Ross
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: sob cze 18, 2005 00:18
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Ross » wt mar 07, 2006 15:48

Ja usunołem kata i zastąpiłem go prostą rurą. Odczuwalny przyrost mocy nastąpił to fakt! Z tym że u mnie to może spowodowane jest zmodyfikowanym układem wydechowym na całej długości: grubsze rury, usunięcie kata i końcowy tłumik sportowy. Autko pięknie mruczy, na miasto świetna sprawa. Gorzej jeżeli trafi się dalsza trasa, niestety męczące to jest cholera. Na szczęście jest jeszcze 2 auto w rodzinie które pełni rolę rodzinnego, dużego, cichego. A Gofik po przebudowie wydechu to typowy "bulwarowiec" :bigok:


dawno, dawno temu eMKaDwa
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... 8a#2102978


Części GTI, GT TDI, Cupra, FR

Diablo85

Post autor: Diablo85 » wt mar 07, 2006 16:28

Ja mam golfika III 1.6 i tez sie zastanawiam czy nie wypieprzyc kata i wstawic rure jakoms.Jak narazie duzo pomogly mi wasze odpowiedzi.Pozdro



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 369 gości