Strona 1 z 2

Podstawa gaźnika - objawy uszkodzenia

: pn mar 06, 2006 09:32
autor: mar_tec
Jakie mogą być objawy pękniętej gumy podstawy gaźnika?
Co się naprawiło po wymianie tej podstawy?

Piszcie tu swoje uwagi. Może dzięki temu pomożemy innym forumowiczom.

: pn mar 06, 2006 09:38
autor: gor7
U nie walnieta podstawa gaźnika przejawiała sie zanikiem hamulców, nie równą pracą silnika, kiepskim przyśpieszeniem. Pozdrawiam.

: pn mar 06, 2006 09:39
autor: Łyskacz
Witam
Uszkodzona podstawa gaźnika ma tendencje do łapania "lewego powietrza" i wtedy obroty falują, silnik chodzi nierówno...Aby sprawdzić czy masz uszkodzoną podstawe gaźnika na włączonym silniku złap za obudowe filtrta powietrza i ruszaj gaźnikiem na boki..Jeśli silnik zacznie nierówno pracować albo zgaśnie znaczy ze podstawa jest nieszczelna..
POzdrawiam :kufel:

: pn mar 06, 2006 09:43
autor: mar_tec
U mnie gdy ruszam własnie nie za mocno gaźnikiem na boki to słyszę syczenie i dlatego się zastanawiam czy to nie podstawa gaźnika. jednak nie mam problemów z nierówną praca silnika na wolnych itp... mam lpg a słyszałem ze na to gaz jest bardzo wyczulony.
Jeszcze co mnie denerwuje od dłuzszego czasu to właśnie to, że na benzynie jak jest zimny silnik to potrafi sie na sekundę zadławić i potem dopiero przyspiesza ale tylko na benzynie.
Czy wiecie jaką podstawe musze kupić? Mam silnik 1.6 EZ na gaźniku bez komputera.

: pn mar 06, 2006 09:50
autor: Łyskacz
mar_tec pisze:jest zimny silnik to potrafi sie na sekundę zadławić i potem dopiero przyspiesza ale tylko na benzynie.
Miałem to samo pojechałem do gaźnikowca rozebrał gaźniczek, przeczyścił, wyregulował i teraz nie poznaje samochodu :bigok: przyspiesza fajnie, równiej pracuje..A jeśli chodzi o syczenie to może z reduktora od gazu je słyszysz?? Co do podstawy gaźnia to jesli masz pierburga 2e2 to znajdziesz na allegro za jakies 55 pln
Pozdrawiam http://www.allegro.pl/item89940977_pods ... i_vw_.html
ooo tu masz podstawe gaźnika:)

: pn mar 06, 2006 09:59
autor: gor7
Podstawę gaźnika musisz najpierw wymontować i z nią jechac do sklepu na wzór.Ja też myśłałem że podam silni i mi dadzą. gościu w sklepie wyją mi chyba z 15 różnych sztuk i powiedział żebym sobie dobrał bez wymontowania mojej podstawy. Ceny są u mnie w mieście od 24zł do 75 zł. u mnie była taka jak na zdjęciu z allegro tylko ja za nia zapłaciłem 35 zł, czyżby stare zapasy.

: pn mar 06, 2006 10:09
autor: TAZ
Mam nawet taką podstawę nową do sprzedania. tylko potrzebuję foto starej. Cena do dogadania jakby co.

: pn mar 06, 2006 10:20
autor: aqhr
Łyskacz pisze:Witam
Uszkodzona podstawa gaźnika ma tendencje do łapania "lewego powietrza" i wtedy obroty falują, silnik chodzi nierówno...Aby sprawdzić czy masz uszkodzoną podstawe gaźnika na włączonym silniku złap za obudowe filtrta powietrza i ruszaj gaźnikiem na boki..Jeśli silnik zacznie nierówno pracować albo zgaśnie znaczy ze podstawa jest nieszczelna..
POzdrawiam :kufel:
Witam, to chyba najlepszy objaw walniętej podstawy gaźnika, dodam jeszcze , że podczas tego ruszania na boki są momenty gdzie silnik przestaje syczeć (nie łapie w danej chwili lewego powietrza). Czyli kołysząc gaźnikiem na boki zatkaliśmy na chwilę wypaloną gumę podstawy gaźnika .
Przerabiałem ten problem jakiś czas temu . Na szczęście kosztowało mnie to 40 zł.
Pzdr

: pn mar 06, 2006 11:50
autor: mar_tec
Łyskacz pisze:A jeśli chodzi o syczenie to może z reduktora od gazu je słyszysz??
Więc spróbuje odpalić na benzynie i pozostawie go na wolnych. Jeżeli w dalszym ciągu będzie czuć syczenie podczas ruszania gaźnikiem na boki, to wina leży u podstawy gaznika?

: pn mar 06, 2006 11:54
autor: Łyskacz
mar_tec, bardzo prawdopodobne ale dziwne jest to, że obroty i pracę silnika masz w normie :-k

: śr mar 08, 2006 16:43
autor: mar_tec
Właśnie nie mam specjalnych problemów z pracą silnika i z obrotami oprócz tych o których wcześniej pisałem z chwilowym zadławieniem się zimnego silnika itp... Sam juz nie wiem co jest grane. jak wymienie podstawe gaznika to dam znać czy coś się zmieniło w pracy silnika.

: śr mar 08, 2006 20:36
autor: preker20
ostanio bawilem sie tym gaznikeim u siebie i tesh slyszalem takie dziwne syczenie ale niebujalem nim wiec musze to sprawdzic.
Problem na PB jest rodzaju takiego ze z niskich obrotow po wcisneiciu gazu silnik sie muli (ja mu gaz a on jakby zgasl :))dopiero od ok 3500 lapie moc i ciagnie
Na LPG jest raczej caly czas zamulony znaczy niby sie zbiera, ale jedzie sie jak polonezem

Moze to byc wina tej podstawy:>

PS obroty nie faluja za to lubi lyknac z 15 literkow gazu

: śr mar 08, 2006 20:41
autor: Paweł Marek
Panowie przypominam prosty teścik z dezodorantem. Pryskamy pod gaźnik i jeśli obroty wzrosną na chwilkę to mamy nieszczelność. Z tym że niekoniecznie w podstawie, ale również gdzieś w jej okolicy. Ja jak jeszcze miałem jetkę to tak zdiagnozowałem przyczynę nierównych wolnych obrotów.

: pt mar 10, 2006 15:43
autor: zbiniu30
tez mialem nierówna prace silnika pojechalem do mechanika on popryskal jakims 'dezpdorantem 'podsttawe gaznika i natychmiast okazalo sie ze mam nieszczelnosc wymienilem gumowa podstawe pod gaznikem i problem sie skonczyl nie pamietam ile zaplacilem za ta podastawe w intercarscie ale napewno ze mnie zdarli chyba cos okolo 60 zl