Podstawa gaźnika - objawy uszkodzenia
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Podstawa gaźnika - objawy uszkodzenia
Jakie mogą być objawy pękniętej gumy podstawy gaźnika?
Co się naprawiło po wymianie tej podstawy?
Piszcie tu swoje uwagi. Może dzięki temu pomożemy innym forumowiczom.
Co się naprawiło po wymianie tej podstawy?
Piszcie tu swoje uwagi. Może dzięki temu pomożemy innym forumowiczom.
Ostatnio zmieniony pn sty 22, 2007 09:50 przez mar_tec, łącznie zmieniany 1 raz.
- Łyskacz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 519
- Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Witam
Uszkodzona podstawa gaźnika ma tendencje do łapania "lewego powietrza" i wtedy obroty falują, silnik chodzi nierówno...Aby sprawdzić czy masz uszkodzoną podstawe gaźnika na włączonym silniku złap za obudowe filtrta powietrza i ruszaj gaźnikiem na boki..Jeśli silnik zacznie nierówno pracować albo zgaśnie znaczy ze podstawa jest nieszczelna..
POzdrawiam
Uszkodzona podstawa gaźnika ma tendencje do łapania "lewego powietrza" i wtedy obroty falują, silnik chodzi nierówno...Aby sprawdzić czy masz uszkodzoną podstawe gaźnika na włączonym silniku złap za obudowe filtrta powietrza i ruszaj gaźnikiem na boki..Jeśli silnik zacznie nierówno pracować albo zgaśnie znaczy ze podstawa jest nieszczelna..
POzdrawiam
Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]
U mnie gdy ruszam własnie nie za mocno gaźnikiem na boki to słyszę syczenie i dlatego się zastanawiam czy to nie podstawa gaźnika. jednak nie mam problemów z nierówną praca silnika na wolnych itp... mam lpg a słyszałem ze na to gaz jest bardzo wyczulony.
Jeszcze co mnie denerwuje od dłuzszego czasu to właśnie to, że na benzynie jak jest zimny silnik to potrafi sie na sekundę zadławić i potem dopiero przyspiesza ale tylko na benzynie.
Czy wiecie jaką podstawe musze kupić? Mam silnik 1.6 EZ na gaźniku bez komputera.
Jeszcze co mnie denerwuje od dłuzszego czasu to właśnie to, że na benzynie jak jest zimny silnik to potrafi sie na sekundę zadławić i potem dopiero przyspiesza ale tylko na benzynie.
Czy wiecie jaką podstawe musze kupić? Mam silnik 1.6 EZ na gaźniku bez komputera.
- Łyskacz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 519
- Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Miałem to samo pojechałem do gaźnikowca rozebrał gaźniczek, przeczyścił, wyregulował i teraz nie poznaje samochodu przyspiesza fajnie, równiej pracuje..A jeśli chodzi o syczenie to może z reduktora od gazu je słyszysz?? Co do podstawy gaźnia to jesli masz pierburga 2e2 to znajdziesz na allegro za jakies 55 plnmar_tec pisze:jest zimny silnik to potrafi sie na sekundę zadławić i potem dopiero przyspiesza ale tylko na benzynie.
Pozdrawiam http://www.allegro.pl/item89940977_pods ... i_vw_.html
ooo tu masz podstawe gaźnika:)
Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]
Podstawę gaźnika musisz najpierw wymontować i z nią jechac do sklepu na wzór.Ja też myśłałem że podam silni i mi dadzą. gościu w sklepie wyją mi chyba z 15 różnych sztuk i powiedział żebym sobie dobrał bez wymontowania mojej podstawy. Ceny są u mnie w mieście od 24zł do 75 zł. u mnie była taka jak na zdjęciu z allegro tylko ja za nia zapłaciłem 35 zł, czyżby stare zapasy.
vwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvw
Witam, to chyba najlepszy objaw walniętej podstawy gaźnika, dodam jeszcze , że podczas tego ruszania na boki są momenty gdzie silnik przestaje syczeć (nie łapie w danej chwili lewego powietrza). Czyli kołysząc gaźnikiem na boki zatkaliśmy na chwilę wypaloną gumę podstawy gaźnika .Łyskacz pisze:Witam
Uszkodzona podstawa gaźnika ma tendencje do łapania "lewego powietrza" i wtedy obroty falują, silnik chodzi nierówno...Aby sprawdzić czy masz uszkodzoną podstawe gaźnika na włączonym silniku złap za obudowe filtrta powietrza i ruszaj gaźnikiem na boki..Jeśli silnik zacznie nierówno pracować albo zgaśnie znaczy ze podstawa jest nieszczelna..
POzdrawiam
Przerabiałem ten problem jakiś czas temu . Na szczęście kosztowało mnie to 40 zł.
Pzdr
- Łyskacz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 519
- Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
mar_tec, bardzo prawdopodobne ale dziwne jest to, że obroty i pracę silnika masz w normie
Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 662
- Rejestracja: ndz lis 20, 2005 23:40
- Lokalizacja: lodz/zgierz
- Kontakt:
ostanio bawilem sie tym gaznikeim u siebie i tesh slyszalem takie dziwne syczenie ale niebujalem nim wiec musze to sprawdzic.
Problem na PB jest rodzaju takiego ze z niskich obrotow po wcisneiciu gazu silnik sie muli (ja mu gaz a on jakby zgasl )dopiero od ok 3500 lapie moc i ciagnie
Na LPG jest raczej caly czas zamulony znaczy niby sie zbiera, ale jedzie sie jak polonezem
Moze to byc wina tej podstawy:>
PS obroty nie faluja za to lubi lyknac z 15 literkow gazu
Problem na PB jest rodzaju takiego ze z niskich obrotow po wcisneiciu gazu silnik sie muli (ja mu gaz a on jakby zgasl )dopiero od ok 3500 lapie moc i ciagnie
Na LPG jest raczej caly czas zamulony znaczy niby sie zbiera, ale jedzie sie jak polonezem
Moze to byc wina tej podstawy:>
PS obroty nie faluja za to lubi lyknac z 15 literkow gazu
Ostatnio zmieniony śr mar 08, 2006 20:54 przez preker20, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/176151.html][img]http://images.spritmonitor.de/176151.png[/img][/url]
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Panowie przypominam prosty teścik z dezodorantem. Pryskamy pod gaźnik i jeśli obroty wzrosną na chwilkę to mamy nieszczelność. Z tym że niekoniecznie w podstawie, ale również gdzieś w jej okolicy. Ja jak jeszcze miałem jetkę to tak zdiagnozowałem przyczynę nierównych wolnych obrotów.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
tez mialem nierówna prace silnika pojechalem do mechanika on popryskal jakims 'dezpdorantem 'podsttawe gaznika i natychmiast okazalo sie ze mam nieszczelnosc wymienilem gumowa podstawe pod gaznikem i problem sie skonczyl nie pamietam ile zaplacilem za ta podastawe w intercarscie ale napewno ze mnie zdarli chyba cos okolo 60 zl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 264 gości