Podstawa gaźnika - objawy uszkodzenia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Podstawa gaźnika - objawy uszkodzenia

Post autor: mar_tec » pn mar 06, 2006 09:32

Jakie mogą być objawy pękniętej gumy podstawy gaźnika?
Co się naprawiło po wymianie tej podstawy?

Piszcie tu swoje uwagi. Może dzięki temu pomożemy innym forumowiczom.
Ostatnio zmieniony pn sty 22, 2007 09:50 przez mar_tec, łącznie zmieniany 1 raz.



gor7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: pn lis 21, 2005 15:49
Lokalizacja: augustów
Kontakt:

Post autor: gor7 » pn mar 06, 2006 09:38

U nie walnieta podstawa gaźnika przejawiała sie zanikiem hamulców, nie równą pracą silnika, kiepskim przyśpieszeniem. Pozdrawiam.


vwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvw

Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łyskacz » pn mar 06, 2006 09:39

Witam
Uszkodzona podstawa gaźnika ma tendencje do łapania "lewego powietrza" i wtedy obroty falują, silnik chodzi nierówno...Aby sprawdzić czy masz uszkodzoną podstawe gaźnika na włączonym silniku złap za obudowe filtrta powietrza i ruszaj gaźnikiem na boki..Jeśli silnik zacznie nierówno pracować albo zgaśnie znaczy ze podstawa jest nieszczelna..
POzdrawiam :kufel:


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: mar_tec » pn mar 06, 2006 09:43

U mnie gdy ruszam własnie nie za mocno gaźnikiem na boki to słyszę syczenie i dlatego się zastanawiam czy to nie podstawa gaźnika. jednak nie mam problemów z nierówną praca silnika na wolnych itp... mam lpg a słyszałem ze na to gaz jest bardzo wyczulony.
Jeszcze co mnie denerwuje od dłuzszego czasu to właśnie to, że na benzynie jak jest zimny silnik to potrafi sie na sekundę zadławić i potem dopiero przyspiesza ale tylko na benzynie.
Czy wiecie jaką podstawe musze kupić? Mam silnik 1.6 EZ na gaźniku bez komputera.



Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łyskacz » pn mar 06, 2006 09:50

mar_tec pisze:jest zimny silnik to potrafi sie na sekundę zadławić i potem dopiero przyspiesza ale tylko na benzynie.
Miałem to samo pojechałem do gaźnikowca rozebrał gaźniczek, przeczyścił, wyregulował i teraz nie poznaje samochodu :bigok: przyspiesza fajnie, równiej pracuje..A jeśli chodzi o syczenie to może z reduktora od gazu je słyszysz?? Co do podstawy gaźnia to jesli masz pierburga 2e2 to znajdziesz na allegro za jakies 55 pln
Pozdrawiam http://www.allegro.pl/item89940977_pods ... i_vw_.html
ooo tu masz podstawe gaźnika:)


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

gor7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: pn lis 21, 2005 15:49
Lokalizacja: augustów
Kontakt:

Post autor: gor7 » pn mar 06, 2006 09:59

Podstawę gaźnika musisz najpierw wymontować i z nią jechac do sklepu na wzór.Ja też myśłałem że podam silni i mi dadzą. gościu w sklepie wyją mi chyba z 15 różnych sztuk i powiedział żebym sobie dobrał bez wymontowania mojej podstawy. Ceny są u mnie w mieście od 24zł do 75 zł. u mnie była taka jak na zdjęciu z allegro tylko ja za nia zapłaciłem 35 zł, czyżby stare zapasy.


vwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvw

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn mar 06, 2006 10:09

Mam nawet taką podstawę nową do sprzedania. tylko potrzebuję foto starej. Cena do dogadania jakby co.



aqhr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: czw sty 12, 2006 21:37
Lokalizacja: Radom

Post autor: aqhr » pn mar 06, 2006 10:20

Łyskacz pisze:Witam
Uszkodzona podstawa gaźnika ma tendencje do łapania "lewego powietrza" i wtedy obroty falują, silnik chodzi nierówno...Aby sprawdzić czy masz uszkodzoną podstawe gaźnika na włączonym silniku złap za obudowe filtrta powietrza i ruszaj gaźnikiem na boki..Jeśli silnik zacznie nierówno pracować albo zgaśnie znaczy ze podstawa jest nieszczelna..
POzdrawiam :kufel:
Witam, to chyba najlepszy objaw walniętej podstawy gaźnika, dodam jeszcze , że podczas tego ruszania na boki są momenty gdzie silnik przestaje syczeć (nie łapie w danej chwili lewego powietrza). Czyli kołysząc gaźnikiem na boki zatkaliśmy na chwilę wypaloną gumę podstawy gaźnika .
Przerabiałem ten problem jakiś czas temu . Na szczęście kosztowało mnie to 40 zł.
Pzdr



Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: mar_tec » pn mar 06, 2006 11:50

Łyskacz pisze:A jeśli chodzi o syczenie to może z reduktora od gazu je słyszysz??
Więc spróbuje odpalić na benzynie i pozostawie go na wolnych. Jeżeli w dalszym ciągu będzie czuć syczenie podczas ruszania gaźnikiem na boki, to wina leży u podstawy gaznika?



Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łyskacz » pn mar 06, 2006 11:54

mar_tec, bardzo prawdopodobne ale dziwne jest to, że obroty i pracę silnika masz w normie :-k


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: mar_tec » śr mar 08, 2006 16:43

Właśnie nie mam specjalnych problemów z pracą silnika i z obrotami oprócz tych o których wcześniej pisałem z chwilowym zadławieniem się zimnego silnika itp... Sam juz nie wiem co jest grane. jak wymienie podstawe gaznika to dam znać czy coś się zmieniło w pracy silnika.



preker20
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 23:40
Lokalizacja: lodz/zgierz
Kontakt:

Post autor: preker20 » śr mar 08, 2006 20:36

ostanio bawilem sie tym gaznikeim u siebie i tesh slyszalem takie dziwne syczenie ale niebujalem nim wiec musze to sprawdzic.
Problem na PB jest rodzaju takiego ze z niskich obrotow po wcisneiciu gazu silnik sie muli (ja mu gaz a on jakby zgasl :))dopiero od ok 3500 lapie moc i ciagnie
Na LPG jest raczej caly czas zamulony znaczy niby sie zbiera, ale jedzie sie jak polonezem

Moze to byc wina tej podstawy:>

PS obroty nie faluja za to lubi lyknac z 15 literkow gazu
Ostatnio zmieniony śr mar 08, 2006 20:54 przez preker20, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/176151.html][img]http://images.spritmonitor.de/176151.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr mar 08, 2006 20:41

Panowie przypominam prosty teścik z dezodorantem. Pryskamy pod gaźnik i jeśli obroty wzrosną na chwilkę to mamy nieszczelność. Z tym że niekoniecznie w podstawie, ale również gdzieś w jej okolicy. Ja jak jeszcze miałem jetkę to tak zdiagnozowałem przyczynę nierównych wolnych obrotów.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

zbiniu30
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt sty 24, 2006 15:20
Lokalizacja: poznan

Post autor: zbiniu30 » pt mar 10, 2006 15:43

tez mialem nierówna prace silnika pojechalem do mechanika on popryskal jakims 'dezpdorantem 'podsttawe gaznika i natychmiast okazalo sie ze mam nieszczelnosc wymienilem gumowa podstawe pod gaznikem i problem sie skonczyl nie pamietam ile zaplacilem za ta podastawe w intercarscie ale napewno ze mnie zdarli chyba cos okolo 60 zl



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 264 gości