Strona 1 z 1

[passat b3] silnik RP - cos sie stalo z obrotami

: pn mar 06, 2006 00:10
autor: vonglass
witam, sprawa dotyczy silnika RP, rok 88

po tygodniowym postoju pod chmurka na mrozie (co byc moze ma znaczenie, bo wczesniej wszystko bylo ok) pojawil mi sie dokuczliwy objaw: szarpanie (momentalna zmiana obrotow) w trakcie jazdy. jak ruszam, czy po prostu zmieniam sobie biegi, to kiedy dodaje gazu na nowym przelozeniu pojawia mi sie to szarpanie. kiedy mocniej wcisne pedal gazu to normalnie przyspiesza, bez szarpania.

podejzewalem regulator wolnych obrotow albo gumowa podstawe wtrysku. zdemontowalem wszystko, zalozylem calkiem nowa podstawe (stara faktycznie byla troche zniszczona). przy okazji wyczyscilem przepustnice i wtryskiwacz. zdjalem silniczek krokowy, wyplukalem benzyna, sprawdzilem rezystancje - wszystko jest ok. nawet rozebralem krokowca, ale w srodku wszystko dobrze, smar jest, czysto, wszystkie styki ok.
po zlozeniu wszystkiego do kupy zresetowalem komputer, zrobilem test drive... i nadal to samo.

swiece, przewody WN, aparat sa ok. przewody podcisnienia raczej ok, filtr paliwa nowy, wody w ukladzie chlodzenia nie ubywa duzo (troche kapie spod czujnika), dymi biało, ale nie podejzewam uszczelki (moze powinienem?). no i co to moze byc?

BTW troche sobie dodalem klopotow czyszczeniem przepustnicy, bo powinienem teraz adaptacje, nie? czy sa na to jakies "domowe sposoby"?

/ dzis sprawdzilem krokowca zasilajac go osobno - dziala jak nalezy. no to co? nie mam zlacza diagnostycznego w komorze silnika, moze jest gdzies indziej?

: pn mar 13, 2006 05:18
autor: motoreq
vonglass a jaki jest ten silnik krokowy? 4-pinowy? I jaka masz rezystancję? Możesz podać wartość, bo mnie to też troszkę interesuje......pzdr :smoke:

: pn mar 13, 2006 20:31
autor: Pzwmichu
Mi to wygląda tylko i wyłącznie na pogodę, czyli wilgoć. Musisz przegonić auto na dłuższej trasie i wszystko wróci do mormy. Tez to przerabiałem na weekend, a dzisiaj po dłuzszej trasie wszystko jest ok.

: pn mar 13, 2006 23:09
autor: vonglass
dzieki, paska juz sprzedalem... :)
regulator byl 4-pinowy, testowalem tak: podlaczylem 6V, plus na gorny pin, na nizszy mase. jak trzpien wyjechal calkiem to mialo byc omow nieskonczonosc, jak wjechal (bieguny odwrotnie) to zero omow. pomiar oczywiscie na dwoch dolnych pinach. miedzy pinami gornymi ma byc miedzy 3 a 200 omow.