Brudny olej

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wojti2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob mar 04, 2006 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Brudny olej

Post autor: wojti2 » sob mar 04, 2006 00:40

powiedzcie co może być przyczyną że jest nadal brudny olej po wymianie uszczelki pod głowicą i splanowaniu głowicy
Ostatnio zmieniony pn sty 21, 2008 17:04 przez wojti2, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: silent_rob » sob mar 04, 2006 00:42

moze przydaloby sie wymienic olej na nowy hah :D


Obrazek

wojti2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob mar 04, 2006 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wojti2 » sob mar 04, 2006 00:45

jest wymieniony



Awatar użytkownika
fuks
GTi Edition
GTi Edition
Posty: 248
Rejestracja: pt lis 12, 2004 21:39
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: fuks » sob mar 04, 2006 00:50

mialem tak w 1.6 ABU.. i do tej pory nie mam pojecia co moglo byc nie tak.. chociaz dla silniczka to nie przeszkadzalo i nie bylo z tym problemow.
pozdro


[img]http://img407.imageshack.us/img407/351/gtifu1.jpg[/img]
48% mlodziezy jest szczesliwa, reszta nie ma na narkotyki

wojti2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob mar 04, 2006 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wojti2 » sob mar 04, 2006 01:00

pozdro
był naprawiany 4 razy i nikt nie potrafi powiedziec co jest tego przyczyna



Awatar użytkownika
rzodkiew
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 415
Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 23:21
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

Post autor: rzodkiew » sob mar 04, 2006 01:22

mozna przeplukac silnik jakims olejem oczywiscie nowym i silnikowym , potem wlweasz ten na ktorym jezdzic bedziesz wtedy bedziesz mial ok , silnik byl rozbierany i czyszczony caly ? zebys mial miec czysty olej i ile przejechales na nim ze masz brudny


Zyj kolorowo :)

Awatar użytkownika
miomio1
Cool Europe GL
Cool Europe GL
Posty: 790
Rejestracja: czw gru 30, 2004 23:33
Lokalizacja: Mragowo
Kontakt:

Post autor: miomio1 » sob mar 04, 2006 11:45

Można zalać minerał i po przejechaniu np. 300 km. wymienić na ten konkretny.



Awatar użytkownika
fuks
GTi Edition
GTi Edition
Posty: 248
Rejestracja: pt lis 12, 2004 21:39
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: fuks » sob mar 04, 2006 12:21

miomio1 pisze:Można zalać minerał i po przejechaniu np. 300 km. wymienić na ten konkretny.
wlasnie mielismy tak z kolega miomio1, u mnie zrobic, ale golfik nie dorzyl jesieni wiec nie wiem jak by bylo z tym :)


[img]http://img407.imageshack.us/img407/351/gtifu1.jpg[/img]
48% mlodziezy jest szczesliwa, reszta nie ma na narkotyki

Awatar użytkownika
guli
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:07
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: guli » sob mar 04, 2006 12:39

Olej ma być brudny bo to znaczy, że spełnia swoją rolę i rozpuszcza osady i nagary z silnika. Jak chcesz mieć czysty olej to poszukaj jakiegoś starego typu Selektol - one nie miały substancji rozpuszczających nagary i pozostawały długo czyste a syf zostawał w silniku :)



fibolek

Post autor: fibolek » sob mar 04, 2006 13:57

A najprawdopodobniej jeśli po bagnecie stwierdziłeś że masz "brudny olej" to nic tylko w misie olejowej masz pełno syfu czyli takiego mułu olejowego.Możesz jak masz chęć i miejsce oraz pojęcie(chociaż dziecko by umiało) rozkręcić misę i ją po prostu wyczyścić ale musisz po tej czynności najlepiej założyć nową uszczelkę.
Albo tak jak przedmówcy pisali przepłukać silnik podobno są specjalne środki do tego albo olej zwykły silnikowy.
Pozdro fibciu świetny gość



darek79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob sty 28, 2006 22:57
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: darek79 » ndz mar 05, 2006 10:34

ja też mam taki sam problem. jak bedziesz coś wiedzial to odpisz



Awatar użytkownika
DZIOBEK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: pt sty 11, 2008 00:50
Lokalizacja: KATOWICE
Kontakt:

Post autor: DZIOBEK » pn sty 21, 2008 11:56

guli pisze:Olej ma być brudny bo to znaczy, że spełnia swoją rolę i rozpuszcza osady i nagary z silnika. Jak chcesz mieć czysty olej to poszukaj jakiegoś starego typu Selektol - one nie miały substancji rozpuszczających nagary i pozostawały długo czyste a syf zostawał w silniku :)
Ten problem dotknął także mnie.
Sprowadziłem auto (na pompowtryskiwaczach) które nie wiem jakim olejem było zalane.
Przy pierwszej wymianie zalałem silnik Mobil-1 5W40.
Co zauważyłem ??
Poprzedni olej nie był tak brudny jak Mobil-1 po przejechaniu niecałego tysiąca km.
Kolega pisze, żee olej ma być brudny i wiem, że ma rację.
Nowe syntetyki mają znacznie więcej środków czyszczących niż stare oleje mineralne oraz półsyntetyki.
Z kolei skoro auto jest na pompowtryskiwaczach teoretycznie poprzednim olejem powinien być także syntetyk spełniający normę 505.01.
Koledzy piszą także o przepłukaniu silnika olejem mineralnym.
Nie widzę uzasadnienia dla takiego postępowania skoro mineralny oleje jest olejem gęstszym niż olej syntetyczny i mniej czyszczącym silnik z nagaru.
Poza tym reguła jest taka by w mirę przejechanych kilometrów zmienić olej na:
Najpierw - syntetyk,
potem półsyntetyk,
potem mineralny.
Nie powinno się przechodzić w innej kolejności (z półsyntetyka na syntetyk lub z mineralnego na półsyntetyk lub co gorsza syntetyk)
Nie jest także zalecane płukanie silników w żaden sposób (to stara szkoła) ponieważ nagar utworzony z opiłków USZCZELNIA silnik i poprawia jego pracę.
Tłok w cylindrze tworzy sobie tor po którym się porusza i płukanie silnika burzy ten tor i powoduje, żee tłok zaczyn drżeć i rozszczelnia układ.
znane są przypadki że auta które po przed płukaniem silnika chodziły jak zegarek po przepłukaniu i przejechaniu kilkuset kilometrów nadawały się do remontu.

Moje obawy idą jedynie w tym kierunku, czy wcześniej nie było np. półsyntetyka (skoro był czysty) a ja wlewając syntetyk spowodowałem wymycie nagaru ??
Ale to są moje dywagacje, jak pisałem powyżej teoretycznie wcześniej przy pompowtryskiwaczach powinien być także syntetyk z normą 505.01.
Ostatnio zmieniony pn sty 21, 2008 12:00 przez DZIOBEK, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images33.fotosik.pl/109/ddcba052b41b93c0.jpg[/img][/url]
[i][color=blue][size=84]Kto jest okrutny w stosunku do zwierząt, ten nie może być dobrym człowiekiem.[/size][/color][/i]

Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » pn sty 21, 2008 12:18

Witam ja ma t4 co ma 100.000 najechane silnik jest wysilony bo jeszcze zczipowany a za każdym razem jak wymieniam olej na mobila 1 to i tak mam czarny i tak co bym nie robił także tego co wiem to poprostu w dieslach zawsze tak będzie bo mają więcej osadów i zanieczyszczeń a benzynki nie.Pozdrawiam



Awatar użytkownika
DZIOBEK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: pt sty 11, 2008 00:50
Lokalizacja: KATOWICE
Kontakt:

Post autor: DZIOBEK » pn sty 21, 2008 12:23

Tomasz Żaguń pisze:Witam ja ma t4 co ma 100.000 najechane silnik jest wysilony bo jeszcze zczipowany a za każdym razem jak wymieniam olej na mobila 1 to i tak mam czarny i tak co bym nie robił także tego co wiem to poprostu w dieslach zawsze tak będzie bo mają więcej osadów i zanieczyszczeń a benzynki nie.Pozdrawiam
Mój ojciec ma AUDI A4 -B-7 i ma przejechane 55 tyś km i też ma czarny olej,
Ja natomiast cały czas nie jestem pewien co było wlane wcześniej, może ktoś wie co leją w Niemczech w TDI na pompowtryskiwaczach co mniej czyści w związku z tym olej jest mniej brudny ??


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images33.fotosik.pl/109/ddcba052b41b93c0.jpg[/img][/url]
[i][color=blue][size=84]Kto jest okrutny w stosunku do zwierząt, ten nie może być dobrym człowiekiem.[/size][/color][/i]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 130 gości