Strona 1 z 1
jaka konfiguracja AUSPUFFA
: ndz gru 26, 2004 11:41
autor: GTO
jako ze moje tłumiki mają już po 13-14 lat przyszedł czas na wymiane całego układu na nowy, samochód golf 1.8 16v, w gre wchodzą seryjne tłumiki lub/i końcowy cichy z nierdzewki , żadnych dziwactw warczących, seria ma tak: katalizator, pierwszy tłumik absorpcyjny, drugi-walizka, trzeci końcowy.
1) zakładam tylko walizke i końcowy seryjny
2) zakładam wszystkie nowe seryjne poza katalizatorem
3) zakładam walizke + końcowy bez dyfuzora z nierdzewki
???????????????????????????????????????????????????????????????????????
oczywiscie całość 55mm
: ndz gru 26, 2004 12:02
autor: Michael G60
Bosal, Ulter (on też robi seryjne z nierdzewki)
: ndz gru 26, 2004 12:04
autor: GTO
z nierdzewki nie musza być, nie bede do konca zycia jezdzil dwojką

: ndz gru 26, 2004 13:08
autor: TAZ
GTO polecam michela. Niezła cena i nie wyją. Parametry nieco lepiej, ale rewelacja to to nie jest. Momęt skoczy o nie więcej jak 8nm, a moc ?
: ndz gru 26, 2004 13:52
autor: GTO
ale ja z gory pisalem ze chodzi mi o serie, zadne tlumiki nie beda lepsze jak seryjne VW, chodzi mi ktora konfiguracje wybrac a wy piszecie całkiem na inny temat.
co bedzie najlepsze : 1,2,3 ????
: ndz gru 26, 2004 13:54
autor: TAZ
Na mój gust to chyba 2
: ndz gru 26, 2004 14:25
autor: MAREK 74
ja mam zamiast kata strumiennice ale troszke dalej i reszta orginał po remoncie końcowy dostał nową puszke z nierdzewki i końcówki
: ndz gru 26, 2004 16:35
autor: king66
zostaw caly seryjnie uklad bez katalizatora...
dlaczego????
1) kat jest aby zachowac normy czystosci spalin jest przeszkoda dla gazow wylotowych... wyrzucajac go nie zatruwasz srodowiska bardziej niz 20letni polonez czy jakikolwiek inny cud minionej epoki
2) zaden koncowy tlumik sportowy robiony w polsce nie da ci przyrostu mocy te kilka% wiecej konikow jest watpliwe ladnie wygladaja i hucza nic poza tym, modyfikacje ukl. wydechowego wymagaja tez modyfikacji ukladu dolotowego
3) nad fabrycznym ukladem tlumikow siedzial sztab inzynierow ktorzy zajmuja sie TYLKO tlumikami cale zycie, nie wiem czy w garazu da sie tak poprostu poprawic to przy pomocy mlotka i spawarki
4) przesuniecie o 50cm ustawienia tlumika jak i zmiana nawet dlugosci rury wydechowej miedzy tlumikami wplywa na charakterystyke silnika... gazy wylotowe maja natura falowa i uklad tlunika przedniego srodkowego czy koncowego jest tak dobrany aby trafic w najlepszy moment rozprezenia gazow i ponownego sprezenia
poza tym co ja tu bede dawal wyklad na temat mechaniki gazow...
odsylam do publikacji naukowych mysle ze kazdy wydzial mechaniki wyzszej uczelni technicznej ma taka literature dostepna i jest tam jak sie liczy uklady wydechowe (wkocu to tylko fizyka)... gotowe rozwiazania sa tajemnica firm samochodowych pilnie strzezona... nie warto cudowac w garazu...
tez mialem takie chore zapedy aby zrobic jakis AUSPUFF w starej fiescinie poczytalem ...przeszlo
pozdro
