Jaki olej lać do MK2 GT 1.8 ozn.GX ?????????

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rogra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: sob lis 06, 2004 00:15
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Kontakt:

Jaki olej lać do MK2 GT 1.8 ozn.GX ?????????

Post autor: rogra » śr mar 01, 2006 20:28

chodzi mi dokładnie jaki najlepiej olej tzn.czy mineralny czy półsyntetyk a może pełen?????no i jaka gęstość



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » śr mar 01, 2006 20:37

To wszystko zalezy... na forum sa dwa ciekawe tematy o wyborze oleju ( m.in jeden moj) zobacz tam moze to ci cos wyjasni



Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » śr mar 01, 2006 20:46

Temat wiele razy walkowany, ogolnie nie zalecane jest lanie syntetyka do starych samochodow bo mozna rozszczelnic i klopotu sobie narobic, ale jak silnik jest w dobrym stanie, to mozna ryzykowac.

Ja zaraz po zakupie golfika pojechalem do mechanika by zrobic co trzeba, czyli pasek rozrzadu, olej, filtry itp. i zalal przy mnie syntetykiem (Midland Avanza 5W/40) mowiac, ze to dobre na popychacze hydrauliczne itp., w tedy nie bylem swiadom zagrozenia. Ale na szczescie nic zlego sie nie stalo, golfik przejechal przez ponad pol roku okolo 7 tys. i jest dobrze :) przynajmniej w zime nie mialem problemow z powodu gestego oleju i chetniej zapalal ;)

Podobno przy przejsciu z minerala na syntetyk trzeba po niedlugim czasie zrobic druga wymiane by do konca pozbyc sie minerala, ktory przy pierwszej wymianie mogl zalegac w pompie i innych miejscach i nie splynal, juz zaopatrzylem sie w olej i filtr i przy okazji wymienie :)



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » czw mar 02, 2006 00:09

Goofi pisze:Temat wiele razy walkowany, ogolnie nie zalecane jest lanie syntetyka do starych samochodow bo mozna rozszczelnic i klopotu sobie narobic, ale jak silnik jest w dobrym stanie, to mozna ryzykowac.

Ja zaraz po zakupie golfika pojechalem do mechanika by zrobic co trzeba, czyli pasek rozrzadu, olej, filtry itp. i zalal przy mnie syntetykiem (Midland Avanza 5W/40) mowiac, ze to dobre na popychacze hydrauliczne itp., w tedy nie bylem swiadom zagrozenia. Ale na szczescie nic zlego sie nie stalo, golfik przejechal przez ponad pol roku okolo 7 tys. i jest dobrze :) przynajmniej w zime nie mialem problemow z powodu gestego oleju i chetniej zapalal ;)

Podobno przy przejsciu z minerala na syntetyk trzeba po niedlugim czasie zrobic druga wymiane by do konca pozbyc sie minerala, ktory przy pierwszej wymianie mogl zalegac w pompie i innych miejscach i nie splynal, juz zaopatrzylem sie w olej i filtr i przy okazji wymienie :)
A ile masz przejechane?? Mam tu na forum temat o przechodzeniu z minerala na syntetyk i po wertowaniu tematu dochodze coraz bardziej do wniosku ze ten zakaz przechodzenia z minerala na syntetyk to mit. Najwazniejsze sa parametry oleju, sam bede za niedlugo wymienial z polsyntetyka na full syntetyk i na wlasnej skorze sie przekonam jak to jest. a co do tej drugiej wymiany o ktorej piszesz to jest to faktycznie prawda, po mineralnym zostaje tyle szlamu ze syntetyk bardzo szybko sie nim zanieczyszcza. takze taka wymiana jest jak najbardziej wskazana. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » czw mar 02, 2006 00:22

KamilW pisze:
Goofi pisze:Temat wiele razy walkowany, ogolnie nie zalecane jest lanie syntetyka do starych samochodow bo mozna rozszczelnic i klopotu sobie narobic, ale jak silnik jest w dobrym stanie, to mozna ryzykowac.

Ja zaraz po zakupie golfika pojechalem do mechanika by zrobic co trzeba, czyli pasek rozrzadu, olej, filtry itp. i zalal przy mnie syntetykiem (Midland Avanza 5W/40) mowiac, ze to dobre na popychacze hydrauliczne itp., w tedy nie bylem swiadom zagrozenia. Ale na szczescie nic zlego sie nie stalo, golfik przejechal przez ponad pol roku okolo 7 tys. i jest dobrze :) przynajmniej w zime nie mialem problemow z powodu gestego oleju i chetniej zapalal ;)

Podobno przy przejsciu z minerala na syntetyk trzeba po niedlugim czasie zrobic druga wymiane by do konca pozbyc sie minerala, ktory przy pierwszej wymianie mogl zalegac w pompie i innych miejscach i nie splynal, juz zaopatrzylem sie w olej i filtr i przy okazji wymienie :)
A ile masz przejechane?? Mam tu na forum temat o przechodzeniu z minerala na syntetyk i po wertowaniu tematu dochodze coraz bardziej do wniosku ze ten zakaz przechodzenia z minerala na syntetyk to mit. Najwazniejsze sa parametry oleju, sam bede za niedlugo wymienial z polsyntetyka na full syntetyk i na wlasnej skorze sie przekonam jak to jest. a co do tej drugiej wymiany o ktorej piszesz to jest to faktycznie prawda, po mineralnym zostaje tyle szlamu ze syntetyk bardzo szybko sie nim zanieczyszcza. takze taka wymiana jest jak najbardziej wskazana. Pozdrawiam
Jak wspomnialem wyzej okolo 7 tysiaczkow ;)



Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łyskacz » czw mar 02, 2006 00:31

Ja mam nakulane 130 kkm i wlałem Mobil superS 15w40(mineralny) faktem jest że przy większym mrozie cięższą robote rozrusznik wykonuje :ass:


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

Awatar użytkownika
rzodkiew
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 415
Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 23:21
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

Post autor: rzodkiew » czw mar 02, 2006 17:43

ja jezdze na Shel helix 10w40 polsyntetyk ( 1.8GX) a nastukane mam ponad 400tys km jak narazie jest super :)


Zyj kolorowo :)

mazda82

Post autor: mazda82 » sob paź 03, 2009 23:02

Ja w swoim GX mam Castrol 10w40 przejechane ok 230tys. / silnik miał honowane cylindry, nowe pierścionki, panewki, uszczelki. Planowana głowica, stoczone koło zamachowe. Na samym początku był 5w40 ale jakoś średnio było mimo ze tyle rzeczy było zrobione, więc przeszedłem na 10w40.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 264 gości