MK2 i nie tylko - kontrola przerywacza

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

MK2 i nie tylko - kontrola przerywacza

Post autor: misiek » śr mar 01, 2006 19:54

pomny wcześniejszycz doświadczeń (miałem już wcześniej chyba wszystkie dostępne objawy)dzisiaj wymieniłem przerywacz w aparacie zapłonowym wyglądał tragicznie (foto), chciałbym zwrócić Waszą uwagę na to że wypalone styki przerywacza objawiają sie podobnie jak inne usterki np. brak płynnego dopływu paliwa(zapchany filtr, nadpęknięty przewód paliwa - zapowietrzanie się układu paliwowego), brak iskry na świece (uszkodzone prewody WN lub przebicia na nich), zła regulacja gażnika (szarpanie silnika lub dławienie się silnika podczas jazdy ze średnio obciążonym samochodem lub podczas przyśpieszeń), załączam foty tego przerywacza, jest jeszcze ważny wygląd powierzchni stykowych przerywacza np: podam dwie najbardziej tragiczne
- niebieski nalot - uszkodzona cewka lub kondensator(w moim przypadku kondensator)
- czarne osady - do styków dostał sie olej lub jekieś inne zanieczyszczenia (np: smar),
piszę ten post dla Was by nie mylić często wystepujących objawów z potężnymi naprawami :okej:
Ostatnio zmieniony czw mar 02, 2006 10:58 przez misiek, łącznie zmieniany 2 razy.


:-k ...

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » śr mar 01, 2006 23:12

No masz oczywiście misiek racje, a ja bym dodał jeszcze, że obok stanu styków druga najważniejsza sprawa to odpowiednia przerwa pomiędzy nimi (kiedyś sobie nawet je w maluszku ładnie zlutowałem jak była zamała przerwa - auto stanęło na środku ronda :grin:). A przy przegładzie układy zapłonowego to w zasadzie pierwsza rzecz do sprawdzenia, no może poza stanem świec


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
Buli1984
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: sob sty 08, 2005 00:47
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Buli1984 » śr mar 01, 2006 23:41

Gdzie ten przerywacz się znajduje? Tzn. rozumiem, że w aparacie zapłonowym, ale to jest tam gdzie rozdzielają się kable do poszczególnych świec tak?



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » śr mar 01, 2006 23:51

Buli1984 pisze:Gdzie ten przerywacz się znajduje? Tzn. rozumiem, że w aparacie zapłonowym, ale to jest tam gdzie rozdzielają się kable do poszczególnych świec tak?
Tam gdzie rozdziela się napięcie to jest palec rozdzielacza, a przerywacz jest głebiej w aparacie zapłonowym - pod rozdzielaczem


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw mar 02, 2006 08:08

Adamtd pisze:że obok stanu styków druga najważniejsza sprawa to odpowiednia przerwa pomiędzy nimi
i tu sie z tobą w pełni zgodzę, przerwa powinna wynosić 0,4 mm
Buli1984 pisze:Gdzie ten przerywacz się znajduje?
jak zdejmiesz kopułkę z aparatu (to z którego idą kable do świec) zapłonowego to tam się znajduje tz. palec który się obraca a niżej jest przerywacz


:-k ...

Awatar użytkownika
Buli1984
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: sob sty 08, 2005 00:47
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Buli1984 » czw mar 02, 2006 10:07

Dzięki za wytłumaczenie :)



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw mar 02, 2006 10:25

Dodam jeszcze od siebie, że co 1000km powinno się wyregulować przerwę na przerywaczu bo za mała też ma negatywny wpływ na działanie układu zapłonowego.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw mar 02, 2006 17:26

dodam jeszcze że kupiłem przerywacz firmy BERU za 14 zł, zobaczymy jak długo wytrzyma


:-k ...

Awatar użytkownika
Buli1984
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: sob sty 08, 2005 00:47
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Buli1984 » pt mar 03, 2006 13:18

A czy reśli rozmontuję aparat zapłonowy to czy poxniej trzeba w nim coś u stawiać, czy wystarczy go poskładać?



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt mar 03, 2006 18:24

Buli1984 pisze:A czy reśli rozmontuję aparat zapłonowy to czy poxniej trzeba w nim coś u stawiać, czy wystarczy go poskładać?
w samym aparacie jest do ustawienia przerwa na przerywaczu


:-k ...

Awatar użytkownika
fuks
GTi Edition
GTi Edition
Posty: 248
Rejestracja: pt lis 12, 2004 21:39
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: fuks » wt mar 07, 2006 10:47

a ja mam kilka pytan:)
1. Czy przerywa tylko na zimnym silniku? czy takze na rozgrzanym? U mnie przerywa na zimnym i tylko na benzynie... na lpg jest okej, ale za to czasme obroty szaleja na sprzegle i same wbijaja sie na okolo 2-3 tys obrotow i sie utrzymuja, po nacisnieciu gazu spadaja...
2. Kto moze mi taki przerywac sprawdzic czy jest okej, czy przerwy itp. sa wporzadku?

ja juz sily na to nie mam :( Wymienilem przewody, swiece i pupa ;/ dalej mam tak :(


[img]http://img407.imageshack.us/img407/351/gtifu1.jpg[/img]
48% mlodziezy jest szczesliwa, reszta nie ma na narkotyki

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt mar 07, 2006 10:59

Dołączam się do powyższego pytania bo też mam ten sam problem :( Jak zimny to jak by nie palił na wszystkie gary, pyrka i pracuje nie równo. Problem występuje tylko na benzynie. Wymieniłem kopułke, palec rozdzialacza i świece ale nic to nie dało więc może wina leży w tym przerywaczu :niewiem:


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt mar 07, 2006 11:15

Pinhead, a przewody to wymieniłeś - bo ja bym zaczął od nich?


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt mar 07, 2006 11:22

Przewody pozostały stare. Ale czy przewody mogą być powodem nie palenia tylko na zimnym ? Jak się troche nagrzeje albo potrzymam go na 3000rpm to po chwili pracuje normalnie.


=-Pinhead-=

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 365 gości