Strona 1 z 1

Kasowanie błędów w MK2

: śr mar 01, 2006 18:18
autor: truckdriver75
Witam. Brat ma MKII 1.8GT i mały problem. Powymieniał kilka czujników i innych rzeczy na nowe i chciałby wykasować ewentualne błędy w komputerze. Lecz gość który próbował go podpiąć do PC-ta twierdzi, że coś jest nie tak, bo nie może nawiązać z nim połączenia. W związku z tym pytanie. Czy można w inny sposób skasować błędy, np. odłączając go od akumulatora na jakiś czas i jeśli tak czy efekt będzie taki sam jakby to zrobił przez komputer.

: śr mar 01, 2006 18:31
autor: Norbert
W mk2 nie było nigdy złącza diagnostycznego do którego można by podłączyć komputer lub VAG'a. Jedyna diagnostyka to diagnostyka za pomocą kodów błyskowych. Jeśli to silnik 1,8 RP, w pozostałych także nie przewidziano takiej możliwości.

Może na początek odłączyć komputer od zasilania na conajmniej 15 minut - zalecam więcej.
Potem po uruchomieniu poczekać aż silnik na biegu jałowym osiągnie temperaturę pracy (optymalnie do momentu włączenia wentylatora - ale z tym różnie w zimie)

Jeśli jest tam silnik 1,8 RP to mogę polecić taki tester do sprawdzania oraz kasowania kodów błędów.

: śr mar 01, 2006 20:45
autor: jusci
Żeby skasować błędy w RP wystarczy odpiąć klemy od akumulatora na pół godziny.

: śr mar 01, 2006 23:02
autor: Norbert
i to też zaleciłem, z tym, że lepiej jest odłączyć wtyczkę od komputera - nie tracisz ustawień innych urządzeń - np w moim przypadku alarmu.

A testerem można sprawdzać ewentualne kody błędów oraz także je kasować.

: czw mar 02, 2006 00:51
autor: Ross
pozwole sobie podłączyć się pod temat. Interesuje mnie kwestja tego "testera". Wprawdzie auto spisuje mi się bez problemu ale warto sprawdzić co mu w duszy gra :bigok: . norekm użycz tego testera.

: czw mar 02, 2006 09:41
autor: Norbert
Ross pisze:pozwole sobie podłączyć się pod temat. Interesuje mnie kwestja tego "testera". Wprawdzie auto spisuje mi się bez problemu ale warto sprawdzić co mu w duszy gra :bigok: . norekm użycz tego testera.
Niestety jak widać, nie jesteś z Poznania, :( zatem trudno o spotkanie. Gdybyś był to bez problemu bym Ci odczytał te ewentualne kody błędów.
Mogę Ci podpowiedzieć jak zrobić taki tester - lub jeśli wolisz, mam takie testery na sprzedaż TUTAJ
Z ceną możemy się dogadać.

: czw mar 02, 2006 20:53
autor: jusci
Tak wygląda tester do podłączenia do gniazda przy lwearku zmiany biegów. W niektórych RPkach były takie.
Niezbyt fachowy rysunek ale nie jestem elektronikiem tylko budowlańcem.
Najpierw podłącz kable + i - (nie wiem czy nie pomyliłem plusa z minusem), później zewrzyj na 5 sek tak jak pokazuje linia przerywana, rozewrzyj i zacznie migać.

Kody odczytujesz z błyskania LED.
Na początku jest długie błyśnięcie - rozpoczęcie odczytu.
Później zaczyna migać, np. kod 2342: 2 krótkie błyśnięcia przerwane krótkimi przerwami, dłuższa przerwa, 3 krótkie błyśnięcia przerwane krótkimi przerwami, dłuższa przerwa, 4 krótkie błyśnięcia przerwane krótkimi przerwami, dłuższa przerwa, 2 krótkie błyśnięcia przerwane krótkimi przerwami, dłuższa przerwa. Póżniej znowu długie błyśnięcie i od nowa zaczyna ci migać ten sam kod czyli 2342. Bedzie migać cały czas ten sam kod. Żeby odczytać następny musisz znowu zewrzeć tak jak linia przerywana na 5 sek. No i wtedy idzie nastepny kod. I tak do odtatniego kodu czyli 0000 - koniec odczytu. Są to pojedyncze długie błyśnięcia i długie przerwy.
Mam nadzieje że zrozumiesz to co napisałem. Jak nie to śmiało pytaj.
Też długo z tym walczyłem zanim zacząłem odczytywać więc wiem jak to jest. Ja na początku pomyliłem plus z minusem w diodzie (w LED ma znaczenie który kabelek gdzie podłączasz) więc jak nie idzie w jedzną stronę to próbuj odwrotnie.
Powodzenia.

: czw mar 02, 2006 21:39
autor: kawior0
panowie ale gdzie znaleść te wtyczki ja mam vw golf 1.8 gt pomocy pozdro dzięki

: czw mar 02, 2006 22:18
autor: racer18
Ja mam 1.8 GTI PF i z tego co w serwisie mi powiedzieli to ten model nie ma pamięci błędów w co nie mogę zabardzo uwierzyć. Ciekawe jak jest naprawdę. :chytry:

: pt mar 03, 2006 00:07
autor: jusci
kawior0 pisze:panowie ale gdzie znaleść te wtyczki ja mam vw golf 1.8 gt pomocy pozdro dzięki
Jeżeli masz silnik RP to wtyczkę znajdziesz koło cewki zapłonowej - taki żólty kabel z prostą wtyczką na końcu. W niektórych przypadkach jest złącze pod mieszkiem przy lewarku zmiany biegów.

: pt mar 03, 2006 13:44
autor: Norbert
racer18 pisze:Ja mam 1.8 GTI PF i z tego co w serwisie mi powiedzieli to ten model nie ma pamięci błędów w co nie mogę zabardzo uwierzyć. Ciekawe jak jest naprawdę. :chytry:
PF nie ma to prawda.

[ Dodano: Pią Mar 03, 2006 12:46 pm ]
jusci pisze:Tak wygląda tester do podłączenia do gniazda przy lwearku zmiany biegów. W niektórych RPkach były takie.
Niezbyt fachowy rysunek ale nie jestem elektronikiem tylko budowlańcem.
Najpierw podłącz kable + i - (nie wiem czy nie pomyliłem plusa z minusem), później zewrzyj na 5 sek tak jak pokazuje linia przerywana, rozewrzyj i zacznie migać.

Kody odczytujesz z błyskania LED.
Na początku jest długie błyśnięcie - rozpoczęcie odczytu.
Później zaczyna migać, np. kod 2342: 2 krótkie błyśnięcia przerwane krótkimi przerwami, dłuższa przerwa, 3 krótkie błyśnięcia przerwane krótkimi przerwami, dłuższa przerwa, 4 krótkie błyśnięcia przerwane krótkimi przerwami, dłuższa przerwa, 2 krótkie błyśnięcia przerwane krótkimi przerwami, dłuższa przerwa. Póżniej znowu długie błyśnięcie i od nowa zaczyna ci migać ten sam kod czyli 2342. Bedzie migać cały czas ten sam kod. Żeby odczytać następny musisz znowu zewrzeć tak jak linia przerywana na 5 sek. No i wtedy idzie nastepny kod. I tak do odtatniego kodu czyli 0000 - koniec odczytu. Są to pojedyncze długie błyśnięcia i długie przerwy.
Mam nadzieje że zrozumiesz to co napisałem. Jak nie to śmiało pytaj.
Też długo z tym walczyłem zanim zacząłem odczytywać więc wiem jak to jest. Ja na początku pomyliłem plus z minusem w diodzie (w LED ma znaczenie który kabelek gdzie podłączasz) więc jak nie idzie w jedzną stronę to próbuj odwrotnie.
Powodzenia.
A przytrafiły Ci się też krótkie błyśnięcia np 3 razy a czwarte długie, potem przerwa 2,5 s, no i potem kolejna cyfra. W PN'ie którego testowaliśmy na koniec każdej z cyfr było dłuższe błyśnięcie potem przerwa.

: pt mar 03, 2006 19:47
autor: kawior0
jusci ok dzięki widziałem go właśnie. pozdro

: pt mar 03, 2006 22:27
autor: jusci
norekm pisze:A przytrafiły Ci się też krótkie błyśnięcia np 3 razy a czwarte długie, potem przerwa 2,5 s, no i potem kolejna cyfra. W PN'ie którego testowaliśmy na koniec każdej z cyfr było dłuższe błyśnięcie potem przerwa.
Spróbuj czytać zgaszenia a nie błyśnięcia. Wiem że ktoś kiedyś pisał ze własnie w ten sposób trzeba czytać te kody. Cztery zgaszenia są porozdzielane trzema błyśnięciami więc wychodzi na to że to o to chodzi. U mnie są to błyśnięcia czyli odwrotnie.