Strona 1 z 3

[MK3] Silnik dziwnie chodzi 1.4 ABD

: śr mar 01, 2006 15:56
autor: demo from b2b
Witam od jakiegos czasu mam problem silnik wydaje dziwny metaliczny dzwiek jakby cos tarło przy przyśpieszeniu jak puszczam noge z gazu pojawia sie jedno szarpnięcie a do tego wszystkiego jak odpalam zimnego to chodzi jak Diesel jakby cos latało w środku. Nie wiem co może być może podsuniecie jakas myśl zanim pojade do mechanika i nawciska mi kitów chciałbym mniej wiecej wiedziec co to może byc z Góry dziekuje
Adam :crazy:

: śr mar 01, 2006 16:27
autor: Adamtd
Czy masz takie same objawy jak stoisz w miejscu i przegazujesz, czy tylko podczas jazdy?

: śr mar 01, 2006 16:42
autor: demo from b2b
Tylko jak jade jak stoje jest wszystko ok tylko chodzi jak diesel :(

[ Dodano: Sro Mar 01, 2006 15:43 ]
chociaz jak mocniej przygazuje to czasem coś strzeli ale rzadko ostatnio

: śr mar 01, 2006 17:08
autor: djtom
Mo ABD też chodzi jak diesel. Ale mi to nie przeszkadza. Na razie sprzęgło najważniejsze co by potworną moc na asfalt mozna było przenieść.

: śr mar 01, 2006 21:07
autor: Undertaker
Ja też jestem posiadaczem Golfa 3 z silnikiem 1.4 ABD. Pierwsza rzeczą na jaką zwróciłem uwagę zaraz po pierwszym odpaleniu samochodu od momentu kupna była dziwna praca silnika. Jak juz wcześniej wspomnieliście- chodzi jak disel. Do tego pływające obroty ale to na szczęście zawiodła kopułka, palec i świece. Po wymianie tych elementów wszystko wróciło do normy. Znacie może jakieś sposoby na niewielkie modyfikacje w układzie dolotowym albo w innych układach by podnieści moc tego 60KM potwora? :-)

: śr mar 01, 2006 21:24
autor: djtom
Było. Uzyj szukajki. Mozesz probowac polerować kanały etc ale najlepszym wyjsciem jest kupno Gofra z większym motorem - do takiego wniosku wspolnie doszliśmy po tygodniu wałkowania tematu.

: śr mar 01, 2006 21:28
autor: Undertaker
Heh nad takim rozwiązaniem też już myślałem i chyba będzie to najlepsze rozwiązanie. No bo cóż można z tak cieniutkioego silniczka wyciągnąć, wieksze modyfikacje zapewne wiążą się w większymi wydatkami. Wtapianie kaski w taki samochodzik to już chyba jest bez sensu. Pozdrawiam

: śr mar 01, 2006 21:31
autor: djtom
Jakbys nie zauważył to też mam tajki motor ale nie zamierzam na nic zmieniać :>

: śr mar 01, 2006 21:41
autor: Undertaker
Oczywiście zauważyłem, że jeździmy z takimi samymi silnikami pod maską. Ja przerobiłem swojego golfa na gaz no i..... tak tak, ekonomika jazdy się poprawiła ale nic poza tym. Teraz wydaje mi się ze mam jakies 55KM a poza tym musze go kręcić na wyższe obroty by nie zamulał. Maksymalny moment obrotowy na gazie idzie chyba w góre na obrotach bo auto całkiem inaczej się zachowuje przy przyspieszaniu z dolnych obrotów. Co benzynka to beznzynka, gazior dobry ale ma wiele wad. Apropo silnika, orientujesz się ile kosztowałby silnik o pojemności 1,6. Wiem że odpowiedz pewnie znajduje się gdzieś na forum ale skoro juz rozmawiamy...

: śr mar 01, 2006 21:49
autor: djtom
Ja gazu nie mam zamiaru zakładać. Nie mam pojęcia ile moze kosztowac silnik 1,6 podejrzewam ze ponizej 1000 (moze nawet połowę) + robocizna. Pociesz się tym że na kołach mamy jakieś 35 KM :)

: śr mar 01, 2006 22:13
autor: demo from b2b
My tu gadu gadu moj temat sie nic nie poruszył :))) mianowicie co z tym dziwnym odgłosem wychodzacym ze strony silnika:( nie wiem czy mam sie niepokoic help

: śr mar 01, 2006 22:51
autor: golf30
ja mam silnik aex też mi się wydaje że chodzi jak disel ale to jest tormalne te silniki mają taki klank . Z początku mnie to wkurzało ale teraz się do tedo przyzwyczaiłem,lekko pływają mi obroty ale jak wyczytałem powyżej winna kopułka palec?( jaki) i świece

: śr mar 01, 2006 22:53
autor: djtom
Mi tam nic nie pływa. Poza oparami w baku :(

: śr mar 01, 2006 22:55
autor: golf30
aha właśnie jak stoi to klekocze jak disel jak jadę to tego nie słychać :bigok: