Pytanie na temat oleju do Mk2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Pytanie na temat oleju do Mk2

Post autor: KamilW » wt lut 28, 2006 22:50

Witam.
Zdecydowalem sie na przejscie na syntetyk w moim golfie. Po wielu poszukiwaniach wybralem wstepnie marke Castrol. I tu moje pytanie.
1. Co o niej sadzicie? czy ktos z Was jezdzi na Castrolu i jakie sa wrazenia?
2. Co sadzicie o wybranym przezemnie oleju Castrol RS 10W60 Sport? Czy ktos go uzywa?
3. Czy ktos kupowal olej na aukcjach internetowych? Jesli tak to jakie sa wrazenia? prosze o opinie o sprzedawcach i linki do ciekawych aukcji.

Za wszelka pomoc dziekuje

Tutaj link do strony z opisem oleju:
Castrol RS 10W60 Sport



fibolek

Post autor: fibolek » wt lut 28, 2006 23:29

Koego a na jakim oleju wcześniej jeździłeś?
Bo jeżeli na półsyntetyku lub mineralce to odradzam.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » wt lut 28, 2006 23:30

Olej niewątpliwie z wyższej półki,tylko co na to silnik Twojego autka?Z tego co wiem to raczej nie leje sie pełnego syntetyku do starszych silników z duzym przebiegiem.Ale to jest moje zdanie.Na Allegro możesz spokojnie kupować,sam kupowałem kilka razy i nie było problemu.Tutaj masz pare linków:1 2 3 4



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » wt lut 28, 2006 23:34

Co na to silnik to sie okaze. Komplet uszczelek jest nowy, nowe sa tez pierscienie i uszczelniacze zaworowe, mysle ze silnik nie bedzie mial nic przeciwko. Dlatego jestem ciekaw czy ktos juz przecieral szlaki zeby do silnika po przebiegu 200000 km lac pelny syntetyk. Zaznaczam ze silnik jest w dobrym stanie technicznym i po wymianie paru elementow. dzieki za linki



fibolek

Post autor: fibolek » wt lut 28, 2006 23:37

Pozatym po co ci w wiekowym aucie taki olej?
Przecież RF nigdy nie bedzie pracować aż w tak "ekstremalnych" warunkach.Radziłbym ci wlać półsyntetyka lub minerałka i jakiś ciekawy dodatek tylko nie żadne doktory XERAMICI itp.POzatym pewnie jest bardzo drogi.Ja sam jeżdżę na moBILU PółSYNTETYKU ALE TEż PORA ZALAć NP.cASTROLKIEM MINERAL.

[ Dodano: Wto Lut 28, 2006 22:41 ]
Uważam że mimo to nie ma sensu.Lepiej lać porządny półsyntetyk i mienerałka i go na czas wymieniać i nie dawać w kość biednemu RF-kowi niż pakować w koszty które i tak myślę że przy tym silniku nic nie dadzą.



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » wt lut 28, 2006 23:46

Też się zastanawiam po co ci ten olej w takim aucie. Jakbyś miał po remoncie kapitalnym z nowymi panewkami itd to może by i był tego sens ale tak.... obyś sobie szkód nie narobił.

A jeśli chodzi o sam olej to kumpel leje go do swojej 2 letniej cordoby i twierdzi że rewelacja, ale wątpie żeby sprawdził się u ciebie przy takim przebiegu


Obrazek Obrazek

fibolek

Post autor: fibolek » wt lut 28, 2006 23:48

Ale twoja decyzja.W końcu to twój Gofer.A tak na dzień dobry może ci puścić uszczelka na misie olejowej potem spod pokrywy.Ale to moje czyste przypuszczenia.Przepraszam



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » wt lut 28, 2006 23:48

Ten olej nie jest az taki drogi jak mogloby sie wydawac mozna go dostac juz za 130zl. A po co mi taki olej? Wlalem ostatnio do skrzyni Mobila SHC, pelny syntetyk, roznica jesk wrecz kolosalna w stosunku do poprzedniego polsyntetyka. A wiadomo ze im lepszy olej tym korzystniejsze warunki pracy ma silnik i tym mniej sie zuzywa. A na tym mi najbardziej zalezy. A jak ci sie jezdzi fibolku na Mobilu?? Bo tez rozwazalem jego zakup? P.S. podobno ten olej pozwala dzieki obnizonemu tarciu uzyskac do 10% mocy wiecej i zmniejszyc do 5 % zuzycie paliwa. Jestem ciekaw czy to prawda i czy roznica w mocy jest odczuwalna bo jesli tak to to bedzie najtansze 7 KM w moim zyciu :-)

[ Dodano: Wto Lut 28, 2006 22:51 ]
P.S. robione byly panewki, pierscienie, uszczelniacze, i komplet uszczelek wszelkiej masci i rodzaju. Nie bierze ani grama oleju i ma kompresje 12-14.

[ Dodano: Wto Lut 28, 2006 22:52 ]
thebishop pisze:Też się zastanawiam po co ci ten olej w takim aucie. Jakbyś miał po remoncie kapitalnym z nowymi panewkami itd to może by i był tego sens ale tak.... obyś sobie szkód nie narobił.

A jeśli chodzi o sam olej to kumpel leje go do swojej 2 letniej cordoby i twierdzi że rewelacja, ale wątpie żeby sprawdził się u ciebie przy takim przebiegu
A ty na czym jezdzisz??



fibolek

Post autor: fibolek » wt lut 28, 2006 23:56

Kamilku nie porównuj skrzyni biegów do silnika.W skrzyni najlepiej i tylko i wyłącznie syntetyk.Bo skrzynia jest konstrukcyjnie bardziej zwarta i bez ingerencji aż takich jak silnik.
Massz rację nie jest drogi.Przy zmianie na syntetyk z mineral lub połówki to nie wiem czy silnik w dupe nie dostanie.Jeżeli wlejesz pożadny olej to będzie dobrze nawet bardzo.Już tu jeden wlał sobie tez takiego 10W60 do paska i mu popychacze grają.Ten olej to ekstrema szkoda RF on lubi tonacje i kręci się tylko do około 5200 obrotów.Pozatym ma tylko 75 kucy.A jak mu dasz takie smarowanie że aż płukanie to może odmówić.
Natomiast MOBIL1 jest całkiem niezły ale ludzie piszą że lepszy jest Castrolek półsyntetyk.A z tymi większymi mocami to nie bardzo wierze fakt że autko nie marudzi i dobrze pali jak zimny i dobrze się nagrzewa(i chłodzi) jest wporzo.Mniej pali to fakt i nie bierze mi oleju ani grama a ma 19 lat.



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » śr mar 01, 2006 00:02

Lotos Diesel 15W40 i nie narzekam. ale teraz przy zmianie zaleje chyba coś innego mechanik coś mi kiedyś smęcił żeby tego Lotosa Diesla nie lać ale nie potrafił tego umotywować. Choć to dziwne bo dzisiaj jak patrzałem na oleje to jako jedyny ma klase CG a wszystkie inne 'diesle' mają max CF


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr mar 01, 2006 00:06

fibolek pisze:Natomiast MOBIL1 jest całkiem niezły ale ludzie piszą że lepszy jest Castrolek półsyntetyk
Ja powiem jedno:jakie byś pytanie nie zadał na forum to i tak dostaniesz 10 odpowiedzi i każdą inną.Każda sroka swój ogon chwali i czasem warto iść za głosem swojego rozumu :bajer: Jak ja szukałem świec żarowych do swojego klekota to też było kilka opini.I kupiłem w końcu Bosche z Allegro za 18zł.Auto pali jak ta lala,a wszyscy mówili że to największe badziewie.



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » śr mar 01, 2006 00:06

To bardzo żadki olej dedykowany do pracy w wysokich temperaturach. Dobry do wysilonych nowoczesnych silników z turbiną. Do starej golfiny z 1.6 na pokładzie może okazać się zbyt żadki. IMHO lepiej było by rozglądnąć się za dobrym olejem z końcówką W40.


=-Pinhead-=

fibolek

Post autor: fibolek » śr mar 01, 2006 00:13

bongo no to fakt ile ludzi tyle opinii.Ale moim zdaniem powinno się lać to co ma rekomendację VW i tyle bo przecież oni wiedzą.A ja z braku siana ostatnio nalałem ORLena półsyntetyka jakiegoś lepszego ale kupa odradzam,kupior taki że aż śmierdzi tandetą.Jak se uszczelkę pod misą zmienie to wleje jakiegoś lepszego minerał(bo i tak mam LPG więc syfu nie bedzie).
Pinehead co znaczy w twojej wypowiedzi IMHO?



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » śr mar 01, 2006 00:17

Popychacze tez sa nowe :-) ja wiem ze krazy po swiecie plotka ze nie powinno sie wymieniac z polsyntetyka na syntetyk, bo silnik moze sie rozciec, ale duzo zalezy od tzw TBN a ten Castrol nie ma go az tak duzego bo wbrew pozorom az tak duzego, a najlepsze jest to ze Castrol GTX Magnatec Polsyntetyczny 10W40 ma tylko nieznacznie mniejsze TBN od Castrola Sport a wszystkie polsyntetyczne Mobile maja TBN zblizone do Castrola, wiec wydaje mi sie ze jesli u was nie wystepuja przecieki, na moim obecnym oleju ktorego TBN wynosi 7,8 tez nic nie cieknie wiec podejrzewam ze silnik mi sie nie rozszczelni, a jesli bedzie palil nawet 3% mniej to koszt jego zakupu mi sie zwroci... a i mam nadzieje ze i silnikowi wyjdzie na zdrowie i dzieki temu bedzie mi sluzyl jeszcze dlugie lata. A ile placiles za ten Mobil Fibolku jak sobie juz tak slodzimy :kwiat: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

[ Dodano: Wto Lut 28, 2006 23:20 ]
Moze mi to ktos jakos po ludzku wytlumaczyc co oznacza 10W60?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 66 gości