Strona 1 z 2
[mk2]ELEKTRYKU!!! POMOCY!!!
: wt lut 28, 2006 12:56
autor: wejlantf
Problem jest następujący:
1. Rano odpalił, wyjechałem z garażu, zgasiłem
2. Ponowne odpalenie i kiła, słychać tylko klik (jakby ktoś frugo otwierał), zero reakcji
3. Akumulator zdrowy na 100%
4. Potem udało się odpalić jeszcze może ze 3 razy, ale potem już tylko klik klik.
5. Kolesie mówią mi, że może elektrowłącznik przy rozruszniku, ale nie wiem.
6. Koszt tego ustrojstwa to ok 80zł.
7. Od czego zacząć; szczotki, tulejki, bendix?
8. Jak bezpiecznie wykręcić rozrusznik?
9. Golf II, 1.6 PN
NINIEJSZYM PROSZĘ KOLEGÓW ELEKTRYKÓW O POMOC!!!
: wt lut 28, 2006 13:07
autor: misiek
ten bendix to jest własnie elektrowłącznik na rozruszniku, ale za nim zaczniesz wykrecać rozrusznik to posprawdzaj połączenia przewodów przy aku i rozruszniku czy nie za śniedziały i koniecznie spr. klemy
: wt lut 28, 2006 13:08
autor: cruc
Sprawdz jeszcze kable przy rozruszniku może jakiś nie łączy.
: wt lut 28, 2006 13:10
autor: misiek
z wykreceniem rozrysznika nie ma większego przoblemu o ile pamiętam to mocowany jest za pomocą 3 srub, ale najpierw przed demontarzem rozrusznika trzeba odpiąć przewody od aku i od klemy + przewód prądowy do rozrusznika
: wt lut 28, 2006 13:12
autor: wejlantf
misiek10111, ok, laik jestem, elektyka jest dla mnie czarną magią, czy starczy przeczyścić styki?
cruc, ok, napewno
a po czym poznam, że to np. szczotki lub tuleki? i jaki jest ew. koszt tych części?
: wt lut 28, 2006 13:30
autor: misiek
jeżeli to tylko styki to to pomoże, natomiast mam jeszcze jedno pytanie do Ciebie jek przekręcasz kluczyk na rozruch to czy wyrażnie przegasają wtedy kontrolki i słychać stuki w rozruszniku, jak masz teraz mozliwość to sprawdz to teraż tylko nie w słońcu bo będzie słabo widać kontrolki
: wt lut 28, 2006 13:36
autor: wejlantf
misiek10111, kontrolki zachowują się normalnie, a stuków raczej nie ma, jest tylko odgłos kliknięcia po przekręceniu kluczyka. I jeszcze jedna ciekawa historia, otóż mam pół baku paliwa, a wskaźnik opadł zupełnie, ma to związek?
I jeszcze jedno, kilka dni temu wyjmowana była skrzynia biegów (wymiana tarczy) i wszystko zostało porozłączane, czy wtedy mogło pójść coś nie tak?
: wt lut 28, 2006 13:43
autor: misiek
z tym poziomem to raczej nie powinno mieć nic wspólnego(chyba że gdzieś zostało popełnione zwarcie ale teraz tym się nie zajmiemy potem) jeżeli miałeś nie dawno wyciąganą skrzynkę to koniecznie po sprawdzaj wszystkie połączenia i przymocowanie rozrusznika do silnika, spr. to i daj mi znak ale weż podokręcaj wszystkie połączenia ewentualnie najpierw wyczyść i daj mi znak to będziemy dalej szukać jak to nie pomoże, jest kilka możliwych usterek co mają podobne objawy
: wt lut 28, 2006 13:50
autor: wejlantf
misiek10111, a czy posprawdzać też stan szczotek i tulejek? (cokolwiek to jest:))?
: wt lut 28, 2006 13:55
autor: misiek
to jest możliwe dopiero po wykręceniu rozrusznika
: wt lut 28, 2006 13:56
autor: wejlantf
ok, po południu dam Ci znać co i jak, tymczasem wielkie dzięki
: wt lut 28, 2006 13:59
autor: misiek
ok czekam
: wt lut 28, 2006 17:25
autor: piotrek1313
W sumie VW mam niedlugo i nigdy nie przygladalem sie temu kablowi, ale np w Mercedesie masa dla jednostki napedowej jest przykrecana do skrzyni biegow. Moze jak skrzynie wymieniales to zapomniales srube dokrecic (albo dokreciles za slabo)?? Biorac pod uwage to ze kontrolki zachowuja sie normalnie to raczej bedzie to
[ Dodano: Wto Lut 28, 2006 16:32 ]
Aha, a jak np zapalisz na pych i nagrzejesz silnik tak ze pod maska bedzie goraco to jak zgasisz to bedzie palil? To by wskazywalo na elektrowylacznik, bo jak sie metal nagrzeje to oczywiscie sie rozszerza,

.
Mozesz ew rozebrac to ustrojstwo - moze po prostu styki sa zasniedziale/ponadpalene i wystarczy je ladnie przeczyscic

: wt lut 28, 2006 17:57
autor: misiek
piotrek1313 pisze:Aha, a jak np zapalisz na pych i nagrzejesz silnik tak ze pod maska bedzie goraco to jak zgasisz to bedzie palil? To by wskazywalo na elektrowylacznik, bo jak sie metal nagrzeje to oczywiscie sie rozszerza
z tym rozszerzaniem to masz rację tyle ze takie elementy (narazone na temp) robi się z takich stopów które mają małą rozszerzalność cieplną
piotrek1313 pisze:W sumie VW mam niedlugo i nigdy nie przygladalem sie temu kablowi, ale np w Mercedesie masa dla jednostki napedowej jest przykrecana do skrzyni biegow
masz rację kabel masowy przykręcony jest do skrzyni biegów i jego nie przykręcenie powoduje że działanie masy przejmuje linka gazu, prędkościomierza lub sprzęgła a to często odbywa się w obłokach dymu(jezeli trafi się tylko jedna linka robiąca za masę)