Strona 1 z 1

Problem z MK2 1.3CL 1991 - poradzcie

: wt lut 28, 2006 11:58
autor: jaroslawkonopka
Czesc

Cos dolega mojem VW MK2. Jest zimno i ostatnio (wczoraj) wskaznik temperatury zaczal sie dziwnie zachowywac. nawet po dlugiej jezdzie ledwo sie wychylil od polozenia spoczynkowego. Kiedy silnik pracuje na jalowych obrotach jakis czas pomalenku podnosi sie temperatura tzn wskazanie temo sie zwieksza. Grzanie w kabinie chodzi jak przedtem. Mam wrazenie ze pali wiecej zamiastt 7 wychodzi mi na 9 z duzym kawalkiem.
Co padlo jak myslicie? Czy uszkodzenie czujnika temperatury ma wplyw na prace innych podzespolow silnika i czy to moze byc przyczyna?
Co sprawdzic?

Pomozcie

pozdrawiam jas

: wt lut 28, 2006 12:01
autor: bongo
jaroslawkonopka pisze:Co sprawdzic?
Najpierw sprawdz termostat.

: wt lut 28, 2006 12:28
autor: endrju
Mi sie tez nie wychylal duzo poza pozycje spoczynkowa. Wymiana termostatu pomogla. Podnosi sie teraz ponad biale pole ale nie do polowy tak jak chyba powinno byc.
jaroslawkonopka pisze:Mam wrazenie ze pali wiecej zamiastt 7 wychodzi mi na 9 z duzym kawalkiem
Mi pali po regulacji gaznika (!) 10-11 l teraz przy takiej temperaturze. Tylko ze ja mam gaznik a ty pewnie juz wtrysk :)

: wt lut 28, 2006 12:31
autor: jaroslawkonopka
wiem ze jest zima ale mam ten samochod od 4 lat prawie i mimo zimy na trasie miedzy 90-140 na trasie okolo 500km spalanie mialem zazwyczaj 6-8l/100 a nie prawie 10.

czekam na dalsze opinie i pomoc
pozdrawiam

jas

PS. tak to wtrysk a nie gaznik

: wt lut 28, 2006 13:55
autor: tauka
Ale nie patrz na to, że wskaznik pokazuje inaczej a temp. i ogrzewanie jest ok. Wskazania dla wskaźnika i dla modułów auta pochodzą od dwóch różnych czujników. No przede wszystkim napisz czy masz Silnik na wtrysku czy na gaxniku.

: wt lut 28, 2006 14:02
autor: jaroslawkonopka
przeciez napisalem w poprzednim poscie ze na wtrysku NZ silnik 1.3 CL

:-)

jas

: wt lut 28, 2006 14:03
autor: tauka
A nie doczytałem, że wtrysk.

No to sprawdź tak jak piszą koledzy termostat (w tym silniku znajduje się on w plastikowym kolanku pod zparatem zapłonowym) no i czyjniki temperatury. Są one 2 równiez w plastikach pod aparatem zapłonowym. Jeden jest czarny (wskaźnik temp.) a drugi niebieski ( wskazania i dane dla modułu sterujacego silnikiem).

: wt lut 28, 2006 14:05
autor: jaroslawkonopka
hm... glupie pewnie pytanie ale jak je sprawdzic co by byc pewnym ze siadly i podmienic
Musze plyn chlodzacy spuszczac?

jas

: wt lut 28, 2006 14:15
autor: tauka
Wiesz co one po sprawdzeniu omomierzem powinny mieć odpowiednią oporność. Teraz nie pamiętam ile ona powinna wynosic na zimnym aucie a ile na ciepłym. A wyciagać ich nie trzena poprostu je odłaczasz i wpinasz omomierz. A jezeli nawet byś chciał je wymienić, to nie powinna nimi woda uciec. Co innego z termastatem. Ale tez się wody nie spuszcza, tylko tyle ile ucieknie to dolewasz.

: wt lut 28, 2006 17:56
autor: rafekde
termostat, uruchamiasz zimny silnik i sprawdzasz: złap za grubą rure od termostatu do chłodnicy, ma być zimna dopiero kiedy termostat się otiworzy puszcza przez nią płyn szybko więc się nagrzewa, ale dopierto po pewnym czasie gdy silnik się nagrzeje, jeżeli się nagrzewa stopniowo znaczy że termostat jest cały czas otwarty, do wymiany

_________________pozdrawiam

: wt lut 28, 2006 19:17
autor: jaroslawkonopka
hm czyli mam rozumiec ze stawiacie na uszkodzony termostat?
ile to cudenko moze kosztowac i czy wymiana jest skomplikowana

pozdrawiam

jas

: wt lut 28, 2006 19:20
autor: tauka
Wymiana nie jest skomplikowana. Musisz odkręcić kolanko do którego jest przykręcony waż idacy na dół chłodnicy. Znajduje się to wszystko pod aparatem zapłonowym, tak jak już pisałem. A przykręcone jest na 2 śruby. Ja i taknajpierw bym czyjniki sprawdził.