Strona 1 z 1

Co wymienić [MK3]

: pn lut 27, 2006 17:08
autor: Morff
Witam [MK3 1,8 / 92]

Od razu tłumaczę ze nie za bardzo sie orientuję w "terminologii" ale mam pytanko :
Na tylnej osi mam luz na kole (wyczuwalny) . Śruba dociskająca łozysko jest dość mocno juz dokręcona (dokrecałem latem ale znów mam luz - chyba ze sie poluzowała ale w jaki sposób skoro tam jest zabezpiecznie) i nie wiem czy jest sens wymieniać to łozysko (nie buczy) czy lepiej odstawić od razu na warsztat zeby wymienić piastę ? czy mozna to jakoś sprawdzić czy to piasta do wymiany czy łozysko ?

Pozdrawiam
i sorki za lamerstwo techniczne
Morff

Re: Co wymienić [MK3]

: pn lut 27, 2006 17:42
autor: jacek23chorzow
Morff pisze:Witam [MK3 1,8 / 92]

Od razu tłumaczę ze nie za bardzo sie orientuję w "terminologii" ale mam pytanko :
Na tylnej osi mam luz na kole (wyczuwalny) . Śruba dociskająca łozysko jest dość mocno juz dokręcona (dokrecałem latem ale znów mam luz - chyba ze sie poluzowała ale w jaki sposób skoro tam jest zabezpiecznie) i nie wiem czy jest sens wymieniać to łozysko (nie buczy) czy lepiej odstawić od razu na warsztat zeby wymienić piastę ? czy mozna to jakoś sprawdzić czy to piasta do wymiany czy łozysko ?

Pozdrawiam
i sorki za lamerstwo techniczne
Morff
czesc jezeli likwidowales juz luz lozysk kol tylnych i nadal sie pojawia.to do wymiany bedzie lozysko.kupuje sie jeden kpl na strone najlepiej z SKF.cena okolo 60zl - a
takie polskie MARGO kosztuje okolo 40zl.pozdrowienia

: pn lut 27, 2006 18:10
autor: TAZ
Polecam tylko SKF lub OPTIMAL. Pamiętaj, że łożysko musi dostać dużo smaru, a po przejechaniu około 100km musisz sprawdzić czy ma minimalny luz. Jak tego luzu nie będzie to łożysko zdechnie z przegżania.

: pn lut 27, 2006 18:15
autor: Arris
Tak jak wyżej kolega pisał wymienić łozysko trzeba. Polecam tylko i wyłącznie SKF (najlepsze).

: pn lut 27, 2006 19:46
autor: Michael G60
I nie dokręcaj "dość mocno" tak jak napisałeś...