Strona 1 z 2

[MK III] Czujnik temperatury

: pn lut 27, 2006 15:14
autor: adamus221
Witam. Mam problem z działaniem tego czujnika wymieniałem już go 3 razy i ciągle jest tak samo: po wymianie wszystko ok temperaturka 90 stopni i tak ok miesiąca potem wskaźnik pokazuje już tylko około 70stopni. Kto wie gdzie może być przyczyna? Silnik 1.8 AAM 92r.

: pn lut 27, 2006 15:16
autor: bodzio_j
Jakiej firmy te czujniki kupujesz? Bo jeśli HP to wszystko jest możliwe.

: pn lut 27, 2006 18:51
autor: Gregore
ile dałeś za ten czujnik?

: pn lut 27, 2006 18:53
autor: lolo_golf
Tez tak mam tyle ze mi pokazuje ciągle 98* na blacie a naprawde mam 90* :grin: Moze kup jakiś lepszy czujnik bo skoro na poczatku dobrze ci pokazuje to znaczy ze wskaznik na tablicy masz dobry tylko czujniki szybko padaja :grin:

: pn lut 27, 2006 21:33
autor: Christopherek
to ja mam też pytanie.Otóż mi pokazuje stale 70 ale ostatnio jak dojechałem do domu i go zgasiłem to słyszałem jak wentylatory jeszcze chwilę pracowały.I tu moje pytanie bo miałem zmienić termostat.Ale jeżeli by nie było temp. powyżej 90 to wentylatory by się nie włączyły.Więc to czujnik czy termostat bo już zgłupiałem. :kac: :kac:

: pn lut 27, 2006 23:21
autor: pw524
Panowie wymieńcie tyrystor znajdujący się z tyłu zegarów na druku (małe czarne 3 nóżki). Jedna idzie do wskażnika paliwa druga temperatury. U mnie to była przyczyna. Do kupienia w elektronicznym.

: wt lut 28, 2006 11:14
autor: adamus221
Czujnik jest firmy Topran i kosztował 28 zeta ale czy to możliwe żeby 3 po kolei były uszkodzone?

: wt lut 28, 2006 11:52
autor: filar3
Christopherek pisze:to ja mam też pytanie.Otóż mi pokazuje stale 70 ale ostatnio jak dojechałem do domu i go zgasiłem to słyszałem jak wentylatory jeszcze chwilę pracowały.I tu moje pytanie bo miałem zmienić termostat.Ale jeżeli by nie było temp. powyżej 90 to wentylatory by się nie włączyły.Więc to czujnik czy termostat bo już zgłupiałem. :kac: :kac:
spróbuj wymienic termostat, ja tez tak miałem że pokazywało mi tylko 70 i oczywiście wiatrak tez mi sie włanczał jak termostat był zepsuty, wyminiłem go i wszystko chodzi OK !!!

[ Dodano: Wto Lut 28, 2006 10:54 ]
z resztą sprawdz najpierw czy termostat jest dobry, jeżeli silnik jest zimny to dolni wąż od chłodnicy jest zimny jak sie silnik zagrzeje to termostat powinien sie otworzyć i ta sama rurka ma być ciepła !!! Pozdro !!!

: wt lut 28, 2006 12:23
autor: Artur79
adamus221 pisze:Czujnik jest firmy Topran i kosztował 28 zeta ale czy to możliwe żeby 3 po kolei były uszkodzone?

najprawdopodobniej masz felerne czujniki, ja tez mialem problem z takimi tanimi za 23zl ( tyle u mnie kosztowal w lodzi ) .. potem wydalem wiecej bo kupilem oryginal i juz pol roku mam spokuj.

Christopherek pisze:to ja mam też pytanie.Otóż mi pokazuje stale 70 ale ostatnio jak dojechałem do domu i go zgasiłem to słyszałem jak wentylatory jeszcze chwilę pracowały.I tu moje pytanie bo miałem zmienić termostat.Ale jeżeli by nie było temp. powyżej 90 to wentylatory by się nie włączyły.Więc to czujnik czy termostat bo już zgłupiałem. :kac: :kac:
uruchom silnik i poczekaj z 3 min sprawdz czy dolna rura robi sie ciepla, jak nie to poczekaj jeszcze z 7 min i co troche sprawdzaj tylko uwazaj na paski zebys łapy nie wsadził, jesli po 10min dolna rura bedzie nadal zimna to masz wlaniety czujnik, a jak zaraz po starcie 2-3min zacznie robic sie ciepla to zacznij od termostatu ... tylko nie kupuj termostatu ani czujnika jak najtanszych .. lepiej dołożyc i miec pewnosc ze pojezdzisz dluzej .... w rezultacie i tak taniej to wyjdzie .....

: śr mar 01, 2006 09:33
autor: Gregore
u mnie jest taki dinks, że pierwsze kilkanaście km po mieście wskażnik temperatury nie podnosi się powyżej 75 stopni, aczkolwiek z nawiewu daje gorące powietrze, dopiero po jakims czasie czasami podchodzi do 90 stopni, nadmienię że termostat już wymieniłem i dalej to samo, poza tym wlot powietrza w zderzaku mam zasłoniętu tablicą rejestracyjną, a rano jak odpalę to na postoju nawet przez długą chwilę wskazówka ani drgnie.

: pt maja 26, 2006 14:19
autor: Pienios
Panowie mam podobny problem tylko ze czujnik jest orginalny i sprawdzony(sprawdzalem dzis osobiscie) a wskaźnik pokazuje maks 70. Szukam kogos kto mial doczynienia z zasilaniem czujników bądz ma pelne schamty elktryczne tego typu. Słyszalem od zaprzyjaznionego sprzedawcy w sklepie z czesciami do aut ze jezeli sa zwle skazania to moze byc czujnik bądź stabilizator. Koszt tego duperelka jes nieiwliki jesli kupimy go w sklepie z elektronika u znajomego w sklepie kosztowal ponad 60 zeta ja kupilem taki sam za 1,40 problem w tym ze nie moge go zlokalizowac w aucie napewno w zegrach go nie wiec pytanie gdzie????

: pt maja 26, 2006 21:05
autor: banderas
No właśnie czy ktoś wie gdzie jest ten czujnik od temperatury w golfie 3 - 1,6 benzyna bo ja mam od zimy 70 stopni i ciepło się zrobiło i dalej 70 stopni a nawet nie wiem co jest przyczynę i gdzie jest ten czujnik żeby go sprawdzić czy działa.
Może na forum jest gdzieś jakiś post o tym jeśli tak to pomóżcie no i jesio jedna sprawa czy są tu gdzieś jakieś schematy silników czy tp ?

: pt maja 26, 2006 23:08
autor: Pienios
banderas pisze:No właśnie czy ktoś wie gdzie jest ten czujnik od temperatury w golfie 3 - 1,6 benzyna bo ja mam od zimy 70 stopni i ciepło się zrobiło i dalej 70 stopni a nawet nie wiem co jest przyczynę i gdzie jest ten czujnik żeby go sprawdzić czy działa.
czujnik masz na kruccu wychodzącym z głowicy do chlodnicy. Naprawde trudno go nie zauwazyc. Jest na nim kostka 4 przewdowa. Napewno znajdziesz.

A ja ponawiam swoje pytanko do innych gdzie szukac stabilizatora zasilajacego nie wieze ze nikt o tym nie slyszal. Wszyscy kombinuja z czujnikami a o zasilaniu jego nikt ni slyszal????

: pt maja 26, 2006 23:31
autor: maryjan112
Witka

Nie odkryje Amerki jeśli stwierdze, że najczęstsza usterka to termostat.
Przedewszystkim należy określić stan tego usrojstwa.
Aby zdiagnozować go w 100% wystarczy termometr do 100 st C. Wkładamy do zbiorniczka wyrównawczego i sprawdzamy jego wskazanie gdy dolny wąż chłodnicy zacznie się robić ciepły. Uwzględniając małe tolerancje w przypadku naszych bryczek temp. wskazywana przez termometr powinna nie być mniesza niż jakieś 80-kilka stopni.
Jak ktoś ma problem skołować sobie taki termometr a jest z okolic Gorzowa to chętnie mu pożycze.