MK II świecąca kontrolka Oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

allk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt sty 31, 2006 22:47
Lokalizacja: Grodzis Maz

MK II świecąca kontrolka Oleju

Post autor: allk » ndz lut 26, 2006 21:17

świeci mi się kontrolka oleju przy 2000 obr jak silnik jest gorący i wydziera się brzęczyk. dzieje się tak jak troszkę przykatuję autko. nie lubi tych 2000 obr. Wymieniłem czujnik ciśnienia oleju nic to nie dało może minimalnie poprawiła się sytuacja Czy czeka mnie wymiana pompy oleju



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz lut 26, 2006 21:55

Czeka Cię pomiar ciśnienia oleju - na początek. A jaki masz olej i jaki przebieg?


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
karol450
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: śr paź 19, 2005 18:01
Lokalizacja: Prabuty
Kontakt:

Post autor: karol450 » ndz lut 26, 2006 23:15

Moze masz za mały stan oleju? Sprawdz na bagnecie :bajer:



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn lut 27, 2006 05:35

allk, wersja optymistyczna to zbyt rzadki olej i po rozgrzaniu robi się jak woda, stąd brak ciśnienia. Wersja pesymistyczna- panewki.( być może pompa oleju)
U mnie było podobnie, z tym, że jak na luzie trochę przygazowałem to cichło, padły panewki. Niestety konieczny był szlif wału i wymiana panewek.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn lut 27, 2006 07:47

jeżeli masz stary olej to na początku (zanim zaczniesz szukać powazniejszych przyczyn) to wymień sobie olej na mineralny (jeżeli masz pół - syntetyk lub syntetyk)


:-k ...

allk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt sty 31, 2006 22:47
Lokalizacja: Grodzis Maz

Post autor: allk » pn lut 27, 2006 08:17

allk,
Dzięki to chyba będzie remoncik olej jest świeży syntetyk, poziom też OK a jak przygazuję na luzie to cichnie zaglądnę jeszcz do pompy zanim zdejmę wał



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn lut 27, 2006 08:27

a kto do sterego motoru leje syntetyk!?, wymień go na mineralny i będzie ok


:-k ...

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn lut 27, 2006 08:43

allk pisze:olej jest świeży syntetyk,
silnik RV to nie jest najnowsza jednostka i zapewne ma już spory przebieg. Nie wiem czy to dobry pomysł zalewać go syntetykiem. Być może w tym wypadku zmiana na minerał wystarczy?Na Twoim miejscu przed rozbieraniem silnika zmienił bym olej na minerał. Koszt nie aż tak wielki. 4l oleju to ok. 60zeta, filtr 20-25.



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pn lut 27, 2006 10:09

Nawet na pełnym syntetyku nie powinno być takiego problemu. Przecież mineralny i syntetyk mają taką samą gęstość po pełnym nagrzaniu (np.15W40 i 5W40).


=-Pinhead-=

allk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt sty 31, 2006 22:47
Lokalizacja: Grodzis Maz

Post autor: allk » pn lut 27, 2006 11:01

Sorry ale syntetyk lałem od zawsze fakt,że ma już słuszny przebieg może trzeba zmienić olej i pytanko 5W50 to rzadszy olej prawda? bo nie pamiętam



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn lut 27, 2006 11:05

allk pisze: pytanko 5W50 to rzadszy olej prawda? bo nie pamiętam
tak jest to rzadki olej


:-k ...

djprezes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 15:36
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: djprezes » pn lut 27, 2006 13:01

rzadszy, oznacza ze w 5 stopniach bedzie sie dobrze zachowywał, gdy 15w40 dopiero w 15 stopniach bedzie działał ok.

Im mniejsza temperatura tym olej gęstrzy, wiec ja bym ci polecał zmienić olej na pół syntetyk, bo przy naszej zimie -20 stopni nie jest to dobre dla silnika, zeby go zalewać takim gestym syfem.

Z syntetyka tylko na pol syntetyk, a jak pol syntetyk nie pomoże to wtedy mineralny.


Golf III 1.8 '93
[img]http://nokia-free.com/1.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pn lut 27, 2006 13:16

Nie pisz bzdur bo wprowadzasz ludzi w bład :mlotek: Poczytaj o oznaczeniach oleji silnikowych to dowiesz że cyfra przed W to oznaczenie lepkości dla niskich temperatur (W=winter) i oznacza olej zimowy. Obecnie każdy olej jest wielosezonowy dlatego mają oznaczenie zimowe np. 15W i letnie np. 40. Oznaczenie zimowe mówi do jak niskiej temperatury olej zachowuje odpowiednią lepkość i gęstość. Przy 15W40 jest to -15C. Poniżej tej temperatury olej jest zbyt gęsty aby normalnie smarować. Przy 5W40 są to okolice -30C. Cyfra za W to oznaczenie letnie i mówi o maksymalnej temperaturze otoczenia w której może pracować silnik z tym olejem. Nie jest to prosty przelicznik bo np. 5W40 jest do +35C a nie 40.
lektura o olejach


=-Pinhead-=

allk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt sty 31, 2006 22:47
Lokalizacja: Grodzis Maz

Post autor: allk » pn lut 27, 2006 19:50

Dzięki wszystkim zmieniłem olej i filterek śmiga bez zarzutów. Nie omieszkałem sprawdzić pompy oleju jest jak nówka. A już myślałem że remoncik



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 284 gości