Strona 1 z 2

mk2 pytanko dotyczace temp. układu chłodzenia

: ndz lut 26, 2006 16:19
autor: thomson
witam zwracam sie do wszystkich którzy moga mi pomóc mam golfika z silnikiem 1.3 2G pytanie co do temperatury podczas jazdy wskazówka od wody powinna byc na srodku wskaznka czy bardzie przy czerwonym polu ??

: ndz lut 26, 2006 16:29
autor: racer18
Ja mam troszke inny silnik ale mój kolega ma taki jak Twój i u niego wskazówka stoi pionowo jak jest lato a zimą minimalnie odchylona w lewą stronę. Jak zimą sbliża się do czerwonego pola to coś jest nie tak! Sprawdź ile jest płynu, możliwe też że termostat się zawiesił...
Pozdro... :)

: ndz lut 26, 2006 16:30
autor: sas_gti
powinna byc na środku lub grubośc wskazówki za środkową kreską podziałki, jak sie nie dogrzewa to mozna zasłonić kartonem chłodnice, a jak w drugą stronę to coś jest nie tak...

: ndz lut 26, 2006 16:49
autor: KamilW
Co do wsakznikow paliwa i wody w grupie VW (mowie o tych termobimetalowych) to mowiac delikatnie nie sa one zbyt dokladne i ich wskazania nalezy odczytywac z duza rezerwa. Nieduza zmiana parametrow otaczajacego wskaznik powietrza powoduje zmiane wskazan poprzez zmiane odprowadzania ciepla z termobimetalu. Dlatego proponuje zesys mial pewnosc czy wszystko jest w porzadku zmierz temperature plynu jakims dokladnym termometrem wkladajac go do zbiorniczka. Powinna sie ona zawierac w granicach 90-95 st C. jesli taka jest to wszystko jest wporzadku.

: ndz lut 26, 2006 22:54
autor: MARKdulos
Wg. instukcji może dochodzić do czerwonego pola ( ale nie na czerwone) lub być poza połową .

: ndz lut 26, 2006 23:27
autor: piter13
powinna stac mniej wiecej pionowo

: ndz lut 26, 2006 23:42
autor: alfikt
Koledzy maja racje ;)
I rady jak najbardziej OKi
Ale proponuje sprawdz czy Ci wentylator zalacza przy takich wskazaniach !!!!
BO powinien A wrecz musi !!!!
Jesli nie to czujnik jest zrabany ten na chlodnicy !!!

Chociaz w zimie takia temp to cosik moze byc powazniejszego !!! Ale OBY nie !!!
POZDRAWIAM !!! :bajer:

: pn lut 27, 2006 08:58
autor: bodzio_j
Rodzaj silnika nie ma w zasadzie większego znaczenia. Dla wszystkich temperatura powinna być taka sama, czyli ok 90-95st. A co do wskazań to tak jak koledzy napisali, obarczone mogą być sporym błędem. Sam kupiłem NOWY czujnik i wskazówka utzrymuje się bardzo blisko czerwonego pola, a temp jest na pewno mniejsza. Co do zasłaniania chłodnicy to nie widzę takiej potrzeby. Sprawny układ chłodzenia radzi sobie z osiągnięciem odpowiedneij temp. bez problemu.

: pn lut 27, 2006 09:04
autor: łyssy
bodzio_j pisze:Co do zasłaniania chłodnicy to nie widzę takiej potrzeby. Sprawny układ chłodzenia radzi sobie z osiągnięciem odpowiedneij temp. bez problemu.
zgodze sie z tym zdaniem, jednak gdy zaslonimy chlodnice, szczególnie jeżdzac na krotkich odzinkach spowodujemy znacznie szybsze dogrzanie sie plynu chlodniczego i znacznie wczesniejsze wylaczenie ssania, oczywiscie trzeba pamietac ze w dluzszej trasie szczegolnie przy ciezkiej stopie lub w korku mozna troche przegrzewac

: pn lut 27, 2006 09:06
autor: bodzio_j
łyssy pisze: jednak gdy zaslonimy chlodnice, szczególnie jeżdzac na krotkich odzinkach spowodujemy znacznie szybsze dogrzanie sie plynu chlodniczego i
A dlaczego?

: pn lut 27, 2006 09:11
autor: misiek
bodzio_j pisze:łyssy napisał/a:
jednak gdy zaslonimy chlodnice, szczególnie jeżdzac na krotkich odzinkach spowodujemy znacznie szybsze dogrzanie sie plynu chlodniczego i

A dlaczego?
bo zasłaniasz wlot zimnego powietrza przez atrapę i zimne powietrze nie omywa dodatkowo jeszcze silnika i nie powoduje jego dodatkowego chłodzenia sie, silnik szybciej sie przez to nagrzeje

[ Dodano: 06-02-27, 08:13 ]
thomson pisze:witam zwracam sie do wszystkich którzy moga mi pomóc mam golfika z silnikiem 1.3 2G pytanie co do temperatury podczas jazdy wskazówka od wody powinna byc na srodku wskaznka czy bardzie przy czerwonym polu ??
powinna być raczej na srodku ale nawet jeżeli nieznacznie odchyla się w stronę prawą(zaznaczam niaznacznie) to jest dobra temp. silnika

: pn lut 27, 2006 09:14
autor: baklazan
jakby byl zrbany czujnik przy chlodnicy to na rozgrzanym silniku i zostawianiu go na luzie na pare minut powinine wyrzucic plyn /zagotowac sie/ bo jak jedziesz to ped powietrza chlodzi silnik, a wskazowka jesli wychyla sie lekko za polowe to wszystko oka!! te wskazniki sa takie bardzo orientacyjne i nie masz sie czego bac

: pn lut 27, 2006 09:15
autor: bodzio_j
misiek10111 pisze:bo zasłaniasz wlot zimnego powietrza przez atrapę i zimne powietrze nie omywa dodatkowo jeszcze silnika i nie powoduje jego dodatkowego chłodzenia sie, silnik szybciej sie przez to nagrzeje
Teoretycznie tak, ale jakiegoś większego wpływu na nagrzanie to nie ma. Po ok 5km powiniem już być ciepły.Tego powietrza nie leci przez chłdnicę aż tak dużo. To raczej patent do np. fso 125, ale zaszkodzić nie zaszkodzi, tylko czy warto?

: pn lut 27, 2006 09:20
autor: misiek
bodzio_j pisze:Po ok 5km powiniem już być ciepły.
tobie po pięciu km. się auto zagrzewa a u mnie po ok. 2 juz mam ciepłe auto, poza tym powietrze nie tylko leci przez chłodnicę ale jest jeszcze spora przestrzeń z lewej str. chłodnicy gdzie tamtendy dostaje się sporo powietrza na silnik, dlaczego latem silnik sie szybciej nagrzewa? a to dlatego ze nie jast omywany zimnym powietrzem tylko ciepłym

[ Dodano: 06-02-27, 08:20 ]
poza tym silnik w 125p działa na tej samej zasadzie co w VW