drżenie kierownicy przy skręcie w prawo

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bartmich3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 13:40
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

drżenie kierownicy przy skręcie w prawo

Post autor: bartmich3 » ndz lut 26, 2006 12:12

przy skręcie kołami w prawo i tylko w prawo pojawia sie drżenie kierownicy i dziwne odgłosy , uczucie podobne do nierównego bierznika opony . ( dźwięk bardzo dobrze oddaje , najechanie kołami na ochraniajace pasy na jezdni , lub jazda po kostce brukowej! ) WAŻNE : opony są zmienione na zimowe i drżenie nie ustaje! zachowanie takie pojawia sie zarówno przy jeździe na luzie i podczas dodawania gazu! , i przypominam ze chodzi tu tylko o skret w prawo !!
czy może to być wina przegubów lub łożysk a może źle ustawione kąty ??
prosze o pomoc !

[ Dodano: Nie Lut 26, 2006 11:17 ]
ludzie czy nikt nigdy nie spotkał sie z takim problemem !! prosze o pomoc !!
Ostatnio zmieniony śr paź 10, 2007 08:00 przez bartmich3, łącznie zmieniany 1 raz.



ku_bi
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2202
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:51
Lokalizacja: ex4
Kontakt:

Post autor: ku_bi » ndz lut 26, 2006 12:17

może to sworzeń wahacza /przegub kulowy/ jest do wymiany



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » ndz lut 26, 2006 12:21

ja bym obstawiał przeguby napedowe na półosiach ze wskazaniem na prawy, spr. gumy osłonowe przeguby to da wstępne potwierdzenie ze to są przeguby
Ostatnio zmieniony ndz lut 26, 2006 12:26 przez misiek, łącznie zmieniany 1 raz.


:-k ...

ku_bi
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2202
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:51
Lokalizacja: ex4
Kontakt:

Post autor: ku_bi » ndz lut 26, 2006 12:24

sprawdz czy nie masz luźnego prawego koła, złap je i poruszaj na boki, jak bedzie luzne to do wymiany sworzen wahacza



Jozef
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: czw lut 24, 2005 09:50
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Jozef » ndz lut 26, 2006 21:05

Przypuszczalnie z przegubem napędowym coś nie tak, nowy trzeba by założyć.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » ndz lut 26, 2006 23:35

Jozef pisze:Przypuszczalnie z przegubem napędowym coś nie tak, nowy trzeba by założyć
jezeli nie stuka tylko jest suchy to wystarczy wymyć porząd i nasmarować i nową gumę załozyć


:-k ...

GT III
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 22:15
Lokalizacja: Rzeszów

Re: drżenie kierownicy przy skręcie w prawo [MK3]

Post autor: GT III » wt paź 09, 2007 23:33

bartmich3 pisze:przy skręcie kołami w prawo i tylko w prawo pojawia sie drżenie kierownicy i dziwne odgłosy...
Mam dokładnie to samo. Znalazłeś przyczyne?

Pzdr
Ostatnio zmieniony wt paź 09, 2007 23:35 przez GT III, łącznie zmieniany 2 razy.


GT III

bocznik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob gru 08, 2007 13:52
Lokalizacja: Knurów
Kontakt:

Post autor: bocznik » pn lut 11, 2008 13:41

temat stary ale nie rozwiązany więc odnowię go troszkę

mam vw bora
i podobny problem
krótki wstęp nie bylo nic wczesniej czuc wymienilem sprezyny i sworzen wachacza i ustawilem geometrie

no i
po jakims czasie zaobserwowałem ze przy skrecie w prawo(minimalnym skrecie) zaczyna drzec i niesc sie po aucie (delikatne wibracje);
jak skrece(lekko) w lewo to cisza
jadąc na wprost delikatnie slychac/czuc

jakies sugestie co to moze byc(przegóby mają idealne gumy więc nie podejzewam by piach sie tam dostał)

jedno co to sworzen ma dziury mimośrodowe by szlo kąt uregulowac troche i ja wcisnołem go maksymalnie do wewnątrz samochodu(lewy sworzeń), czy mozwe byc tak ze lewej półośce jest za ciasno i wyje ??

prosze o pomoc



gczester
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 21:04
Lokalizacja: SKIERKI

Post autor: gczester » pn lut 11, 2008 14:21

moim zdaniem przyczyną będą tutaj przeguby albo łożysko na kole sprawdź czy na kole nie ma luzów oraz jak się zakręci kołem to czy nie słychać szumu zużytego łożyska jeżeli chodzi o przeguby to skoro słychać takie tłuczenie to powinien być wyczuwalny luz wtedy ewidentnie do wymiany ale czasem jeśli nie ma luzu dobrze jest rozebrać przemyć i porządnie nasmarować czasem pomaga jest jeszcze jeden przypadek o którym nikt wcześniej nie wspomniał być morze felga jest zfiksowana w ten sposób że na wprost tego nie czujesz a na zakręcie owszem wiadomo na zakrętach siły na felgach rozkładają się zupełnie inaczej



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 229 gości