Strona 1 z 2

[mk3] pompa paliwa

: sob lut 25, 2006 20:15
autor: tomekra
co może być powodem że pompa paliwowa działa tylko w momencie jak się jedzie a jak próbuje uruchomić samochód to stoi? musiałem auto odpalić awaryjnie na gazie bo niedostawał paliwa ale jak jechałem na gazie i przełączyłem na paliwo to silnik normalnie pracował na PB

:pub:

: ndz lut 26, 2006 11:17
autor: MrSalieri
Hmm dziwne moze gaziarze jak montowali gaz cos namieszali. Powinno byc raczej na odwrot czyli jak jedziesz na gazie pompa nie dziala a jak chcesz zapalic zapalasz na benzynie.

: ndz lut 26, 2006 11:51
autor: tomekra
pompa jak jest przełączony na gaz to pracuje cały czas( jak jest wszystko sprawne)
mi chodziło o to że pompa nie chce podać paliwa przy uruchamianiu samochodu, a jak go odpale na gazie i w czasie jazdy na gazie przełącze go na benzynkę to normalnie działa.

: ndz lut 26, 2006 12:58
autor: MrSalieri
No rozumiem ale powinno byc jeszcze tak ze powinienes zapalac na benzynie.

: ndz lut 26, 2006 14:42
autor: durbas
MrSalieri pisze: jak jedziesz na gazie pompa nie dziala a jak chcesz zapalic zapalasz na benzynie
Dokładnie tak powinno to działąć jak kolga napisał.
tomekra pisze:pompa jak jest przełączony na gaz to pracuje cały czas( jak jest wszystko sprawne)
W przypadku gdy pompa pracuje cały czas czy jeździsz na gazie czy benzynie nie powinieneś mieć w baku mnij niż połowę stanu, bo za jakiś czas ci pompa padnie.

: ndz lut 26, 2006 15:21
autor: Artur
połowe baku ??
dlaczego tak myślisz

wg mnie wystarczy 0.25 baku i powinno być ok

: ndz lut 26, 2006 16:46
autor: tomekra
ja utrzymywałem powyzej rezerwy ale niezawsze i chyba pompa się skończyła całkiem już bo teraz wcale nie chodzi

Re: [mk3] pompa paliwa

: ndz lut 26, 2006 17:05
autor: flatron316
tomekra pisze:co może być powodem że pompa paliwowa działa tylko w momencie jak się jedzie a jak próbuje uruchomić samochód to stoi? musiałem auto odpalić awaryjnie na gazie bo niedostawał paliwa ale jak jechałem na gazie i przełączyłem na paliwo to silnik normalnie pracował na PB

:pub:
A skąd wiesz że nie chodzi?
Jak stacyjkę przekręcisz w położenie zapłon to powinna zadziałać ok 3 sek i się wyłączyć .To objaw prawidłowy ,słyszysz takie buczenie w zbiorniku 3 sek po przekręceniu stacyjki?

flat

: ndz lut 26, 2006 17:09
autor: durbas
połowe baku ??
dlaczego tak myślisz

wg mnie wystarczy 0.25 baku i powinno być ok
Sprawa wygląda bardzo prosto im mniej paliwa w baku tym pompka musi się wiencej napracować aby wytworzyć ciśnienie.

: ndz lut 26, 2006 17:14
autor: Paweł Marek
Chodzi tylko o to żeby nie krążył przez pompke syf jeśli paliwo na samym dnie zostaje. Jakie tu znaczenie ma poziom? Byle to nie były stare brudne resztki i byle nie brakło całkiem. POmpce która może pompować paliwo na parę metrów w grórę nie potrzeba kilku cm więcej poziomu paliwa w baku do pomocy.

: ndz lut 26, 2006 17:16
autor: durbas
tomekra pisze:ja utrzymywałem powyzej rezerwy ale niezawsze i chyba pompa się skończyła całkiem już bo teraz wcale nie chodzi
Kiedy ostatnio wymieniałeś filtr paliwa? Może ci się przytkał, jak jeździsz z małym stanem paliwa to zbierasz cały syf z dolnej części zbiornika.

: ndz lut 26, 2006 17:20
autor: flatron316
durbas pisze:
połowe baku ??
dlaczego tak myślisz

wg mnie wystarczy 0.25 baku i powinno być ok
Sprawa wygląda bardzo prosto im mniej paliwa w baku tym pompka musi się wiencej napracować aby wytworzyć ciśnienie.
Hehehe

A naprawdę to jest tak
Jak chodzi fura na gazie (założonym prawidłowo) to masz odłączone wtryski i pompuje paliwo wokoło tj do regulatora ciśnienia paliwa skąd wraca paliwo spowrotem przelewem do zbiornika .
Pompa elektryczna jest zanurzona w benzynie i nią jest chłodzona tak że jak paliwa zabraknie to się nie chłodzi tylko pracując na sucho zaciera i finito.
Tak że trzeba mieć zawsze w zbiorniku jakieś 5-10 l benzyny
Ale teoria z iloscią paliwa i ilością pracy pompy też mi się podoba :rotfl:

pozdro flat

: ndz lut 26, 2006 17:30
autor: Paweł Marek
flatron316 pisze:Pompa elektryczna jest zanurzona w benzynie i nią jest chłodzona tak że jak paliwa zabraknie to się nie chłodzi tylko pracując na sucho zaciera i finito.
Tak myślisz? To golfik nie jest taki mądry żeby odłączyć pompę jak ciśnienie paliwa wzrośnie w zespole wtryskowym do potrzebnego? Ależ głupi ten golfik :)

: ndz lut 26, 2006 17:38
autor: flatron316
Paweł Marek pisze:
flatron316 pisze:Pompa elektryczna jest zanurzona w benzynie i nią jest chłodzona tak że jak paliwa zabraknie to się nie chłodzi tylko pracując na sucho zaciera i finito.
Tak myślisz? To golfik nie jest taki mądry żeby odłączyć pompę jak ciśnienie paliwa wzrośnie w zespole wtryskowym do potrzebnego? Ależ głupi ten golfik :)
Odłacza tylko gdy silnik nie pracuje (jest taki przekażnik z przodu który odłączy też pompę w razie wypadku jak fura leży cobyś się nie zjarał) tak że może nie taki znowu głupi ten gofer?