Strona 1 z 1
Problem z poziomem oleju mk3
: pt lut 24, 2006 00:29
autor: moscov
Wiem ze temat sie przewija ale nic nie pasuje do objawow mojego autka. Po dolaniu oleju do silnika (1.6 benz.) po okolo 100km poziom spada do samej koncowki bagnetu a potem jezdze dowoli i ten poziom utrzymuje sie! O co chodzi? z gory dzieki.
: pt lut 24, 2006 01:25
autor: saygon26
siemasz kolego. trtudny temat! a masz jakis przeciek jak dolejeszn oleju na stan? moze cios z miska. pozdro
: pt lut 24, 2006 08:38
autor: moscov
Witaj wiem ze cieszki temat bylem juz u kilku mechanikow jedni mowia ze uszczelka pod glowica a drudzy ze uszczelniacze na zaworach a jeszcze ini mowia ze to norma nie bardzo wiem komu wierzyc. Obejrzalem silnik do okola z dolu czysciutki bez zadnych plam oleju silnik pali normalnie nie grzeje sie chodzi idealnie. Ostatnio zostawilem go odpalonego i otworzylem bagarznik zauwazylem ze sieg jest w czarne plamki. Byc moze pali mi olej. Naprawde nie wiem o co chodzi a niechce sie pakowac w koszta. Pozdrawiam.
: pt lut 24, 2006 10:52
autor: MarcinM
Nie jestem ekspertem i nie chciałbym Cie martwić ale może powinieneś zbadać ciśnienie w cylindrach. Ja kiedyś miałem identyczny objaw w ....126p. . Wiem, ze daaaaaleka analogia ale jednak "samochód"
Wtedy okazało się, że po prostu pierścienie już były do d... i najzwyczajniej w świecie brał olej. Zawsze dochodził do minimum i sie zatrzymywał. Mechanik potwierdził, że to typowy objaw. Wymieniłem tłoki razem z pierścieniami i było ok. Tyle tylko, że w maluszku to kosztuje 500zł a w golfiku to chyba katastrofa. A jaki masz przebieg?
Może ktoś mądrzejszy Ci podpowie więcej.
Narka
: pt lut 24, 2006 11:08
autor: r30q
a jak przycisniesz gazu to dymi na jakis blizej okreslony kolor ?
: pt lut 24, 2006 11:54
autor: MarcinM
Ale ja pisalem, ze to bylo w maluszku, teraz tego nie mam. A w maluszku to w ogole trudno cokolwiek stwierdzic, chodzi jak chce.
Ale wydaje mi się, że może dymić dość ostro jesli spala olej. Zobacz czy jak masz na minimum to mniej dymi a po dolaniu oleju jakos bardziej. Mozna przystawic do rury wydechowej biala kartke. teoretycznie nie powinna się brudzić od spalin.
Ale najwięcej wyjaśni moim zdaniem badanie ciśnienia w cylindrach. To nie kosztuje drogo i trwa chwile. Oby wuszlo ok.
Moze to po prostu uszczelka pod głowicą. Poobserwuj czy Ci nie ubywa tez plynu chlodniczego. Jesli ubywa to zobacz na bagnecie i korku oleju czy nie masz bialawego osadu/nalotu. To by znaczylo, ze uszczelka.
Ale jaki masz przebieg silnika? Jakiś duży???
: ndz lut 26, 2006 20:45
autor: moscov
Sluchajcie jesli chodzi o przebieg to jest to 158tys. jesli chodzi o kolor to kopci na bialo jasno szaro cos takiego
: ndz lut 26, 2006 21:53
autor: Adamtd
Filtr oleju Ci troszkę wypija, a jeszcze jedno - w jakich okolicznościach sprawdzałes ten olej? Bo to troszkę za dużo jak na sam filtr, ale wszystko możliwe
: pn lut 27, 2006 10:17
autor: moscov
Standardowo sprawdzam olej co jakis czas po tym jak kupilem go zmienilem olej nalalem mu przepisowa ilosc po przejechaniu 2000km pozom spadl, ale nie dolewalem wiecej przejezdzilem jeszcze 6000km i pozom jest taki sam. A olej sprawdzam jak juz samochod sobie postoi z 12godz.
: pn lut 27, 2006 12:50
autor: piotrek1313
Jezeli dobrze zrozumialem to niedawno kupiles to autko? Jak tak to zapytaj sie poprzedniego wlasciciela na jakiem jezdzil oleju. Moze sie okazac ze jedzil na jakims mineralnym syfie a ty go zalales syntetykiem i silniczek sie po prostu rozszczelnil.
Tak ja ci kolega "MarcinM" radzi - sprawdz ciesnienie, dopiero pozniej kombinuj
: pn lut 27, 2006 13:10
autor: moscov
Koles jezdzil na oleju Lotos polsyntetyk i taki sam mu wlalem
: pn lut 27, 2006 13:50
autor: piotrek1313
Moze gosciu zalal autko przed sprzedaza jakims "cudownym srodkiem" do naprawy silnikow i po wymianie cos sie rozszczelnilo??
Wg mnie moze tez byc uszczelka pod glowica. Przy duzym cisnieniu przezuca olej z kanalika olejowego do cylindra. Jak masz mniej oleju to i jego cisnienie w ukladzie jest mniejsze. Prosty przyklad: u mojego ojca w MB 300D jest wszystko ok, poki nie nalejesz oleju do ponad polowy miarki, pozniej wyrzuca olej spod pompy wtryskowej. Ponizej tego poziomu jest suchutenko.
: pn lut 27, 2006 13:58
autor: moscov
Moze i tak bede szukal dalej jeden punkcik dla Ciebie narka dzieki
[ Dodano: 01 Mar 2006 14:05 ]
Informacja dla tych ktorzy maja ten sam problem co ja!!!!!!!!!!!
Wrescie znalazlem przyczyne spadku oleju. Mialem poprostu wyciek z pod czujnika cisnienia. Wymienilem go i wszystko jest OK Dzieki wam wszystkim za pomoc pozdrawiam narka!!!