Strona 1 z 1

[mk3]obrotomierz

: czw lut 23, 2006 22:34
autor: Łuk@sz
Czy moze mi ktos poradzic w jaki sposob podłaczyc obrotomierz w golfie III( zamiast obotomierza jest zegarek)

: czw lut 23, 2006 22:44
autor: greg
ja do mk3 1,8 ABS - 90KM wsadziłem licznik z obrotkiem zamiast zegara i tyle. Żadnych więcej podłączeń. Wyjąłem stary wsadziłem nowy i tyle.

: czw lut 23, 2006 22:46
autor: Przemo440
tak dokładnie jest wystarczy zalozyc licznik z obrotkiem i juz powinien działac

: czw lut 23, 2006 22:49
autor: Maiki X
Dokładnie miałem ta sama sytuacje wsadziłem nowy zespoł wskaznikow wraz z obrotomierzem i instalacja obsłuzyła wszystkie funkcje licznika.W tamtym czasie był to silnik 1.4 ABD

: czw lut 23, 2006 23:38
autor: djtom
Pasują wszyskie od benzyniaków. Wersja od VR6 bedzie wyraznei przekłamywac. Diesel odpada.

: pt lut 24, 2006 18:16
autor: Krzysiek 20
"Maiki X"W tamtym czasie był to silnik 1.4 ABD
siema wymieniales moze silnik w mk3?mogł bys napisac czy to sie opłaca i ile problemu z tym!?no i ile kasiory to kosztuje?

: pt lut 24, 2006 18:53
autor: djtom
Krzysiek 20, wez chłopie wejdz w SZUKAj i wpisz "swap" a nie robisz Ot. Potem ktoś wejdzie a tu kaszana.

: pt lut 24, 2006 20:21
autor: maverik
Nie baw sie w zakladnie samego obrotomierza, szkoda na to czasu a nie zawsze bedzie dzialac, u mnie np dzialalo ale dosyc dziwnie, obrotomierz odswiezal sie co minute

: pt lut 24, 2006 22:42
autor: pajakgdynia
Jak masz benzynę, to jesteś w raju. Jak masz terkota.. to musisz być cierpliwy i szukać. Wymiana trwa z 30min. Przy dużych rozbieżnościach w latach produkcji (np. inne czujniki ciśnienia lub dwa czujniki), po wymianie samochód może być strasznie denerwujący (bo piszczy, świeci i w ogóle).

maverik, wsadź lepszy procesor, ten przy szybkiej jeździe mocy obliczeniowej mu brakuje ;)
Miałeś po prostu zatartą ośkę od wsazówki albo naderwany kabelek.. Obrotek to zwykły woltomierz (analogowy) i tylko udaje jakiś poważny zegar..

Zamiana benzyna/diesel jest prawie nierealizowalna (różne czujniki na pinach, braki w diodach, inne stałe czasowe w obrotku, inaczej wyskalowana tarcza,). Na ten temat jest sporo naprawdę dobych artykułów: http://forum.vwgolf.pl/techniczne-vf2.htm

: pt lut 24, 2006 23:27
autor: maverik
z tego co ja tam widzialem to nic nie jest zatarte i prawde mowiac nie wiem co zmieni wymiana procesora(do tego pytanie jaki to ma sens i skad go wogole brac a nie wspomne ze jest montowany w smd i wymiana go w domu jest prawie niemozliwa-trzeba miec pojecie i narzedzia)
wedlug mnie tez nie ma tam woltomierza a jedynie silnik krokowy
obrotomierz dziala normalnie jak zmienie mu podstawe czasu przez zwarcie przyciskow zegara tak wiec jest sprawny, nie ma w nim tez naderwanych kabelkow bo tam nie ma kabelkow(szybkozlaczka) tak wiec obawiam sie ze albo strzelasz z wypowiedzia albo czytales o tym ale sam nie rozbierales

: pt lut 24, 2006 23:55
autor: pajakgdynia
maverik, z procesorem żartowałem ;)
Od audicy (typ a'la MK II) rozbierałem trzykrotnie, obrotek przestawał działać, bo folia śniedziała.. Faktycznie moje pojęcie o tym co jest w III jest znikome, w tamtym konstrukcja skomplikowana jak cep (i jak frajer oddałem zegary do diesla dla złomiarza :( bo nowszy miał mieć gaz..)