Strona 1 z 1

[mk4]Przepustnica

: wt lut 21, 2006 22:22
autor: bojan
Witam. Kilka dni temu wymieniałem czujnik położenia wału korbowego. Przy okazji przeczyściłem też przepustnicę. Od tego czasu coś jest nie tak z obrotami. Przy zimnym silniku niby wszystko ok, obroty około 1100 a po nagrzaniu niecałe 800. Ale jak silnik nagrzany to po uruchomieniu obroty dochodzą do 2000 poczym spadają na niecałe 800. Zdarza się też, że zatrzymują się na około 1200 i nie spadają(dopiero po przegazowaniu) i czasami falują. Dodam, że błędy wykasowane, kontrolki ok.. Słyszałem, że po czyszczeniu powinno się przepustnicę zaadoptować. Co wy na to?

: wt lut 21, 2006 22:42
autor: martini44
dokładnie tak....trzeba ja zaadoptować....robi sie to komputerem VAS mozna jednak spróbowac w "garażowy" sposób.
Zapalić silnik jak jest zimny nie gazowac nie jeździć niech pracuje na wolnych obrotach do załączenia wentylatora.....komputer wtedy zczytuje dane o parametrach pracy biegu jałowego przy uchylonej przepustnicy, potem przez pare minutek 3-5 przytrzymac obroty w zakresie 3000 obr/min....moze pomoze jednak najpewniejszym sposobem na adaptacje jest VAS....

: wt lut 21, 2006 22:57
autor: Maćko1979
Witka!
Po pierwsze nie VAS tylko VAG bądźmy dokładni jak niemiecka technologia :). A po drugie jest też inny sposób adaptacji przepusnicy (też tzw. domowy) trzeba na moment połączyć zdjęte z akumulatora klemy wtedy komputer zmienia ustawienia na fabryczne i powinno być OK. Natomiast takie wariacje niestety nie wróżą nic dobrego (było już na forum kilka ładnych razy) ....... silnik krokowy może odmawiać posłuszeństwa. Pozdro

: wt lut 21, 2006 22:59
autor: bojan
Jeszcze jedna rzecz, o której nie napisałem. Mianowicie wskaźnik na desce szybciej pokazuje 90 st. niż podłączony komputer (deska 90 st. - komputer 70 st.) Czy wymieniać czujnik temperatury?

: wt lut 21, 2006 23:04
autor: martini44
m_maryszczak pisze:Witka!
Po pierwsze nie VAS tylko VAG bądźmy dokładni jak niemiecka technologia :). A po drugie jest też inny sposób adaptacji przepusnicy (też tzw. domowy) trzeba na moment połączyć zdjęte z akumulatora klemy wtedy komputer zmienia ustawienia na fabryczne i powinno być OK. Natomiast takie wariacje niestety nie wróżą nic dobrego (było już na forum kilka ładnych razy) ....... silnik krokowy może odmawiać posłuszeństwa. Pozdro

bez przekomarzania
VAG - służy do diagnozowani komputerów starszego typu
VAS-wykorzystywany obecnie we wszystkich ASO VW, SEAT,SKODA

łączenie klem w jego wypadku nic nie pomoże bo juz napisal "BŁEDY WYKASOWANE"