Mk [III] - SPRINGI CZY BALON???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
h2o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: sob mar 12, 2005 10:34
Lokalizacja: Dolnośląskie

Mk [III] - SPRINGI CZY BALON???

Post autor: h2o » wt lut 21, 2006 11:27

Witam

Mam ostatnio dylemat. Cholera nie podoba mi sie mój golf na seryjnym zawiasie bo wyglada jakby miał wodę w piwnicy :okej: . Poszedł do góry dosc mocno bo zawias załozyłem cały nowy. Przestrzeń między opona a nadkolem zrobiła się sporawa i zastanawiam sie teraz czy nie zapodać wiekszego balona na fele. Obecnie mam 195/50 R15. Myslełem o 195/60 R15, albo przynajmniej 195/55 R15. Wiem, że licznik bedzie troche przekłamywał :chytry: , ale może ktoś wie ile centymetrów opona bedzie wtedy wyższa. Muszę coś zrobić bo te przestrzenie nad kołem doprowadzają mnie do szału :okej: . Springów raczej nie chciałbym zmieniać bo mnie bardziej o komfort chodzi. Napiszcie jeszcze czy przy wiekszym balonie wzrośnie spalanie bajury i czy przyspieszenie będzie gorsze.

pozdrawiam i czekam na odpowiedzi



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » wt lut 21, 2006 11:40

Wysokość opony:
195/50 to 97,5
195/55 to 107,25
195/60 to 117

Przy takich różnicach spalanie zmieni się w granicach błędu pomiarowego tak samo przyśpieszenie. tylko wygląd się spieprzy na takich oponach.


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
h2o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: sob mar 12, 2005 10:34
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: h2o » wt lut 21, 2006 17:33

Kurcze wyglad to już się spieprzył przez to podniesienie. 195/50 R15 wygladają jak 13 -to calówki. Prześwit pomiędzy oponą a nadkolem mam około 10 cm! To jest dopiero spieprzony wygląd. Ale cóż, albo komfort albo wygląd :bigok: .



Awatar użytkownika
koniu03
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 10:27
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Post autor: koniu03 » wt lut 21, 2006 18:06

jezeli moge cos podpowiedziec to nie przejmuj sie tym przeswitem
i nie zmieniaj balonow na wieksze bo to pogorszy wizerunek twego auta
a zawias po jakims czasie sie obnizy
tak zawsze jest gdy zakladamy nowy zawias
wiec narazie sie wstrzymaj


Sponsorzy:
"Moto Centrum" Kutno, ul. Teatralna 1 - czesci do wszystkich aut, akcesoria
"Klimatyzacje - Wulkanizacja" Kutno, ul. Cmentarna 11 - serwis, naprawa
"www.hotrodkutno.pl" - budowa replik, projektowanie, renowacja

Awatar użytkownika
zbyszegk
GTI Edition
GTI Edition
Posty: 749
Rejestracja: pt gru 02, 2005 20:46
Lokalizacja: BT
Kontakt:

Post autor: zbyszegk » wt lut 21, 2006 18:28

jak dasz opony z profilem 60 to ci sie raczej podniesie jeszcze bardziej auto....



Slavio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: sob sty 21, 2006 16:08
Lokalizacja: Stara Olszewnica

Post autor: Slavio » wt lut 21, 2006 18:51

Popieram przedmówców, co z wyglądu bez komfortu . Ja mam swojego MkIII od półtora miesiąca i powoli doprowadzam do kultury. Wczoraj byłem u diagnosty sprawdzić zawieszenie bo wg mnie jakiś taki miękki mi się samochód wydawał. Okazało się że poprzedni właściciel obniżył zawieszenie przez podgrzew sprężyn i ściśnięcie. Teraz rozciągnięte są może trzy zwoje a reszta ściśle dolega do reszty. Amortyzatory mają sprawność od 61 do 64 %. Chce założyć normalne sprężyny bo czasami trę podwoziem o jakieś garby. Podpowiedzcie czy mogę zmienić same sprężyny bo znajomy mnie postraszył że jak razem ze sprężynami nie zmienię amortyzatorów to amortyzatory mi padną. Prawda li to?



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » śr lut 22, 2006 00:20

Amory to amory a sprężyny to sprężyny. Jeśli chciałbyć duże obniżenie włożyć powyżej -40 to powinno się amory zmienić na krótsze (choć ja mam -60 i zwykłe amory i nic złego się nie dzieje) ale jak nie to jeśli są sprawne to będą dalej sprawne.


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
GTomek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: wt cze 14, 2005 21:54
Lokalizacja: Stolica
Kontakt:

Post autor: GTomek » śr lut 22, 2006 01:26

lepiej springi zmienić bo jak kapcie dasz wyższe to ina wyglądzie straci a drugie na sterowności


[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/vw.gif[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 354 gości