Strona 1 z 1

[mk3]NIetypowy problem z kontrolka cisnienia

: pn lut 20, 2006 22:10
autor: Zoltecek
Na wstepie powiem ze juz szukałem tego na forum i nie znalazłem.
Otorz mam golfa mk3 AAM i mam problem z kontrolka cisnienia na poczatku mysłame ze to wina jest oleju wiec wymieniłem połsyntetyk lotosa na mineralke i niby powinno byc dobrze ale nie jest aaa dodam ze silnik ma przejechane 185tys km
i cisnienie było mierzone na połsyntetyku i wynosiło 3.8 moja kontrolka cisnienia zaczyna piszczec jak silnik jedzie rozgdzany i przez chwile stoi na 2000 obr problem znika przy 2100 obr jak reka odjał i jak schodzi z obrotow to sie juz nie włacza chyba ze zaczyna piszczec i nie wejdzie powyzej 2100 to piszczy cały czas prosze pomozcie bo mnie te piszczenie wykancza a 2000 obr to akurat jest strefa uzytkowa

: pn lut 20, 2006 22:17
autor: Egon PŃ
Sprawdzic czujniki ciśnienia oleju oleju trzeba. Nie wiem gdzie są. Ja mam w głowicy

: pn lut 20, 2006 22:20
autor: Maiki X
Czujnik cisnienia to po pierwsze a druga sprawa to filtr oleju.

: pn lut 20, 2006 22:24
autor: Rafał G2
Przeczyść i nasmaruj styki od czujników i zaciśnij bardziej konektorki...(czasami jak przewodzenie jest zbyt słabe to zmienia się rezystancja robocza co wpływa na nieprawidłowy pomiar) Pozdrawiam

: pn lut 20, 2006 22:48
autor: Zoltecek
gdzie te czujniki sa?? a wogle ile ich jest??

: wt lut 21, 2006 18:04
autor: promo211
Witam
zmień olej na Castrol GTX HIGH Mileage15w-40 o jakości SL/CF A3/B3 i napewno
to pomoże.Przestań się bawić w "olej typu LOTOS"po prostu je OLEJ wielkim.........
Miałem taki sam przypadek w moim goferze pomogło :okej:
a jeśli ktoś mi powie dlaczego nie"lotos"otóż niech zrobi sobie proste doświadczenie;
na cienką blaszkę upuść kroplę lotosa i obok taką samą kroplę castrola równomiernie
podgrzej zapalniczką blaszkę z kroplami oleju zobaczysz wtedy zachowanie się oleju
na pewno kropla Lotosa się rozpłynie a Castrol zostanie w kropelce i tutaj jest cały
pies pogrzebany :pub:
Pozdrawiam Przemek

czujniki sa..

: wt lut 21, 2006 20:14
autor: pustulka82
czujniki są dwa przy filtrze oleju.pozdro

: wt lut 21, 2006 22:25
autor: inek01
pustulka82 pisze:czujniki są dwa przy filtrze oleju.pozdro
Dwa przy filtrze to sa jesli ktos ma MFA...
A i tak tylko jeden jest do cisnienia oleju (ten od strony kierowcy, z prawej strony patrzac stojac przed autem) drugi jest do teperatury oleju...
Prawdopodobnie masz jeden przy filtrze i jeden wglowicy...

: śr lut 22, 2006 10:35
autor: anna
mam ten sam problem z golfem III 1.8 przed zima wymieniłam olej na Castrol gtx, pasek, rolke napinacza , fitrl oleju . po rozgrzaniu samochodu konktrolka cisnienia oleju pipczy, tu na forum uzyskałam odpowiedż że to wina zimy i jazdy na któtkich trasach, silnik jedzie na tzw. ssaniu automatycznym i nie zdąży spala dokładnie benzyny i to ona przedostaje sie do oleju przez co spada ciśnienie i kontrolka daje o sobie znać. Fltry Filtrona też są podobno niewłaściwe do golfa, mają za dużą przepustowość co powoduje spadek ciśnienia. Ja tego jeszcze nie sprawdziłam ale takie rady uzyskałam i troche to mnie martwi bo znacy to że przed zimą i po należy wymieniać olej i fitr a kogo na to stać ?

: czw lut 23, 2006 20:39
autor: Zoltecek
to nie jest wina zimy na pewnonie moze byc to winy albo cisnienia albo czujnikow załozyłem filtr niemiecki a nie filtrona mam gesty olej 15W40 nie jezdze na krotkich trasach a czujnik mi sie włacza tylko przy rozgdzanym silniku i tylko gdy obrotomerz stoi przez chwilke na 2000obr a przy 2100 znika wiec watpie ze to jest wina cisnienia ale co tu wymienic?
NIkt nie moze pomoc

: czw lut 23, 2006 20:54
autor: promo211
witaj spróbój kupic czujnik cisnienia o mniejszym zakresie czyli nie tam co masz 3,8
tylko na czujnik mniejszy zeby oszukac kompa pewno to tylko błahostka i z silnikiem w porządku jesli sie tak dzieje tylko przy 2 tys bo pompa jak by nie nadążała to raczej w jakims zakresie a nie tylko przy 2 tys takze radze zmienic czujnik i przestanie denerwowac na czujniku jest cecha z cisnieniem i kup po prostu mniejszy
pozdr