Strona 1 z 1

problem z hamulcami w mk2 TD

: pn lut 20, 2006 01:50
autor: opcyy
Problem jest taki ze hamulce w moim pojezdzie nie sa za dobre(trzeba sporo sily). Postanowilem je odpowietrzyc. Wszystkie kola odpowietrzylem ale z tylnego lewego nadal wydostaje sie powietrze mimo ze juz zaczol leciec nowy plyn ktorym uzupelnialem zbiorniczek. Moze zecz polega na tym ze zmieszalem dwa rozne plyny(Byl zolto slomkowaty a dolewalem r3 zielony) NIe wiem skad bierze sie te powietrze. Przeciekow nie zauwazylem, plynu raczej nie ubywa. Pedal hamulca nie jest zbyt twardy i przy zapalonym silniku pedal jak go przytrzymam powoli topnieje do pewngo momentu. Prosze o pomoc

: pn lut 20, 2006 13:57
autor: Adamtd
opcyy pisze: nadal wydostaje sie powietrze
Gdzieś Ci na cylinderku nie leje czasem?

: pn lut 20, 2006 15:49
autor: golfir
to zapewne pompka wspomagania hamulcy w dieslach to norma

: pn lut 20, 2006 16:56
autor: opcyy
Wlasnie cylinderka nie sprawdzalem. Musze to zrobic. Jak sprawdzic czy to nie wina tej pompy wspomagajacej?? Mysle jednak ze to cylinderek lekko puszcza. Sie zobaczy

: pn lut 20, 2006 20:58
autor: Adamtd
Jak sprawdzic czy to nie wina tej pompy wspomagajacej??
Przy wyłaczonym silniku kładziesz nogę na hamulcu, naciskasz i trzymasz. Wtedy odpalasz silnik. Po odpaleniu po naciskiem Twojej nogi pedał hamulca ma opaść - wtedy teoretycznie serwo działa poprawnie

: pn lut 20, 2006 22:15
autor: opcyy
w takim razie moje serwo dziala :okej: Zobacze w takim razie jutro tloczek

: pn lut 20, 2006 23:12
autor: Kapibara
nie wolno miszac 2 roznych plynow, chyab ze sa tej samej firmy. inaczej to zabronione bo traca wlassciwosci

: wt lut 21, 2006 17:07
autor: opcyy
Sprawdzalem dzisiaj i sie okazalo ze tłoczek z tylu jest suchy. Bebna nie sciagalem bo nie wiem za bardzo jak w tym samochodzie ale nie bylo sladow wycieku. Czy to ze zmieszalem dwa plyny moglo spowodowac to ze z tego kola podczas odpowietrzania lecą bebelki wietrza? Moze to wina tej pompi hamulcowej albo serwa ale dlaczego powietrze leci tylko z jednego kola?

: wt lut 21, 2006 19:15
autor: Kapibara
poczytaj instrukcje i sciagnij beben bo z zewnatrz na bank nei cnei zobaczysz. mam z ptrzodu masz dziurke i w nia wkladasz srobokret i probujesz trafic na taki klin ktury masz wyciagnac do gory co zwolni blokade i beben zejdzie. oczywiscie wczesniej cza rozkrecic wszystko pod kopulka oslaniajaca sroby i lozyska.

: wt lut 21, 2006 19:26
autor: Adamtd
opcyy pisze:Bebna nie sciagalem bo nie wiem za bardzo jak w tym samochodzie ale nie bylo sladow wycieku
jeśli będzie wyciek to własnie w środku

: wt lut 21, 2006 20:42
autor: stonefree
opcyy pisze:Sprawdzalem dzisiaj i sie okazalo ze tłoczek z tylu jest suchy
Ja bym stawiał na korektor siły hamowania przy tylnej osi z lewej strony pod podłogą,jeżeli wogóle jeszcze jest,to może cieknie?Nie jest wilgotny tutaj,gdzie dźwignia wciska tłoczek?.U mnie dziwne rzeczy działy sie właśnie z jego powodu.Niektórzy wywalają korektor,ale ja kupiłem włoski nowy za 160 zł i jestem zadowolony.Natomiast, jezeli mógłbym cos powiedziec na temat płynu,to proponuje powciskać tłoczki zacisków z !!! przodu !!! do oporu,odessać wszystko ze zbiorniczka,a nawet go zdjąć i wypłukać, wlać nowy płyn DOT 4 np. TRW-Lucas 36PLN/litr i odpowietrzyć wszystkie koła aż będzie leciał ladny czysty.P.S. wbrew pozorom sama wymiana płynu daje zaskakujace efekty.Jeżeli to nie będzie korektor i cylinderki,to moze niewymieniany płyn "wyżarł" w pompie wżery i będzie do wymiany...Pozdrówka

[ Dodano: Wto Lut 21, 2006 19:45 ]
Może rzeczywiście sie "pogryzły" te płyny?Wcześniej przed dolaniem było dobrze?Wymien cały płyn jeżeli tak,żaden to koszt...