Strona 1 z 1

Silnik krokowy Golf III - roznice w zaleznosci od modelu

: ndz lut 19, 2006 10:08
autor: machinogodzilla
Siemanko! Czy w roznych modelach Golfa III znajduja sie rozne regulatory biegu jalowego
czyli oslawionego silnika krokowego? Jesli nie czy sa modele posiadajace ten sam
regulator, np. czy ten sam jest w silnikach 1.4 i 1.6 czy moze 1.6 i 1.8?

Czytalem tez gdzies ze odlaczenie akumulatora na pol godziny moze pomoc przy
wariacjach z obrotami. W jaki sposob to dziala?

A tak przy okazji dla wszystkich poszukiwaczy tego ustrojstwa kilka fotek. Przejzalem
chyba cale forum (sto tysiecy postow) i nic, zadnej fotki.

: ndz lut 19, 2006 12:11
autor: andrus
Wydaje mi sie ze sa takie same.Steruje nimi sygnal z komputera,wiec krokowiec jest tylko wykonawca :D i roznice w budowie nie sa istotne.

: ndz lut 19, 2006 12:21
autor: Maiki X
Jak chodzi o o odłaczenie akumulatora to jest to prawda,ze brak zasilania w ECU powoduje jej zresetowanie z tym ,ze nie zawsze to działa w momencie gdy masz kody błedu sa one zapisane w ECU i usuniesz je tylko za pomoca programu diagnostycznego badz zworki.W sprawie silniczka krokowego to powiem tak jest on sterowany przez ECU i z zasady gdy zaczyna swirowac dostaje błedne napiecie(badz sie przyciera) i silnik trzyma obroty, faluje a nawet przy hamowaniu potrafi przygasac badz zgasnac.Co mozna zrobic sprawdzic kody błedow(ewentualnie usunac)w razie koniecznosci zlogowac.

: ndz lut 19, 2006 12:26
autor: TAZ
Ten silnik krokowy jest prawie, że uniwersalny, bo nie dość, że pasuje do każdego jednopunktu w golfach to jeszcze pasuje do poldka na jednopunkcie i corsy B. Po odłączeniu zasilania od kompa, resetujesz jego dane zapisane w pamięci, ale jeżeli jakiś czujnik działa nie poprawnie to komp po jakimś czasie znowu zczyta błąd i będzie to samo. Jak czyszczenie krokowca nie pomoże to radzę się wybrać na komputer i wyłapać który czujnik daje błędne dane.

: ndz lut 19, 2006 13:27
autor: machinogodzilla
Dzieki! To znacznie ulatwia sprawe. Teraz bede mogl podlaczyc silnik krokowy z 1.4
do ktorego mam dostep do 1.6 w ktorym sa problemy z obrotami i zobacze czy cos
sie zmieni.

Poki co musze czekac az auto wystygnie, bo sprawdzalem z tym akumulatorem
i chyba pomoglo z obrotami, ale to bede mogl potwierdzic jak odpale je jutro rano
na zimno. Zreszta i tak to dorazna sprawa z tego co piszecie.

Poza tym przed momentem znalazlem 'komputer' ze zintegrowanym softem
i wyswietlaczem w jednym :grin: do sprawdzania kodow bledow, bo juz sie martwilem
ze skad ja wezme teraz laptopa i kabel jesli to nie silniczek krokowy, a nie wyniose
peceta na dwor bo pada :helm:

Toz to genialne urzadzenie jest. Czy to nie jest czasem srubokret do sprawdzania
napiecia w gniazdku?

A tu jest obsluga tego kompa i instrukcja do wyswietlacza :bigok:

Ze tez dzisiaj niedziela. Nie moge doczekac az otworza sklep z 'komputerami' :grin: :food:

Ponizej zdjecie komputera. Czy oryginalny VAG ma wiecej funkcji?