Strona 1 z 1

[mk3] - Czujnik efektu Halla, sonda lambda - potrzebna pomoc

: sob lut 18, 2006 16:03
autor: Piotro
Witam
Od dluzszego czasu mialem problem z golfem. Czasami gasl i nie chcial zapalic przez jakis czas.
Postanowilem wiec zobaczyc co wykaze komputer ... otrzymalem natepujace bledy:

3 Faults Found:
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
03-00 - No Signal
00281 - Vehicle Speed Sensor (G68)
03-00 - No Signal
00525 - Oxygen Sensor (G39)
03-10 - No Signal - Intermittent


Znalazlem krotkie opisy do niektorych bledow :
515 - Czujnik pozycji wału krzywkowego (czujnik efektu hali) - skrót do B+ (G40) : sprawdź CPM, jeśli OK., wymień dystrybutor
525 - Sonda Lambda - G39, O2 czujnik - niskie napięcie - G39

Czy czeka mnie wymiana rozdzielacza zaplonu i sondy lambda ? Czy moze da sie to jakos naprawic?
Co to jest CPM????
Nie wiem czemu wyskoczyl blad z czujnikeim predkosci pojazdu ... bo przedkosc mi ladnie pokazuje :)
Prosze Was bardzo o pomoc i porady bo juz chcialbym zeby golfik smigal jak kiedys ...

: sob lut 18, 2006 16:15
autor: rafekde
Piotro pisze:(czujnik efektu hali)
????? efektu hali? to chyba termin budowlany moim zdaniem chodzi o ...
Piotro pisze:(Hall) Sensor
czujnik halla, element aparatu zapłonowego dostarczący informacji o położeniu wału, a więc o momencie powstania iskry, brak iskry, silnik nie działa

__________________pzdrawiam

: sob lut 18, 2006 17:28
autor: Drogojad
sorry ze sie wcinam w temat ale odnośnie "efektu hali" kodu błendu dokładniej :grin: zobacz to -->http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=36763

: sob lut 18, 2006 18:06
autor: Maiki X
W momencie gdy robiłes test komputerowy kazdy normalny zakład zaoferował by usuniecie takowych kodow błedu.Zbyt niskie napiecie na sadzie lambda nie musi wynikac z jej uszkodzenia mogło nastapic przepiecie w instalacji i wystapił bład.Czujnik halotronowy w momencie gdy wystepuje symbol B+ tz. ze nastapiła przerwa w zasilaniu w druga strone gdy wystapi bład z symbolem B- oznacza to ze czujnik nie ma masy.
00281 - Vehicle Speed Sensor (G68) jest to inaczej mowiac rowniez czujnik halotronowy gdyz jego zadaniem nie jest tylko podaniedanych do jednostki sterujacej o pozycji wałka rozrzadu czy tez w innych modelach nie koniecznie VW o pozycji wału korbowego ale rowniez informuje o predkosci obrotowej silnika.Wystepuje pod dwiema nazwami czy tez dwoma kodami błedu ze wzgledu na dwie funkcje ktore pełni.

: sob lut 18, 2006 18:38
autor: Piotro
Dzieki Maiki za tak wyczerpujaca odpowiedz ... jestem pod wrazeniem i bardzo dziekuje za pomoc

Testu dokonywalem sam. Błedy skasowalem, ale 281 oraz 515 pojawiaja sie ponownie.
525 pokazal sie po pol godzinnej przejazdzce. Ale mam jeszcze nadzieje ze lambda nie jest padnieta ze wzgledu na to ze ten blad jest opisany jako intermittent.

Wnioskujac po tym ze dwa bledy wskazuja na to ze czujnik halla jest wadliwy, pewno nie obejdzie sie bez jego wymiany...
Wiecie moze czy trzeba wymieniac caly rozdzielacz zaplonu (czujnik ponoc jest w niego wbudowany) czy wystarczy tylko wymiana jakies czesci ?
Z jakimi kosztami to sie moze wiazac (chodzi mi tylko o czesci)?

: sob lut 18, 2006 18:50
autor: Maiki X
jest to element wymienny koszt takiego halla to rzad do 150zł cena jest oczywiscie pogladowa, zalezy gdzie kupisz.Mozesz jeszcze sprawdzic napiecie na hallu poprzez wyciagniecie wtyczki znajduje sie na aparacie i zmierzyc napiecie pomiedzy biegunami powinno wynosic 12v a opor pomiedzy odpieta wtyczka halla a odpieta wtyczka ecu powinien wynosic nie wiecej niz 1om.

: wt lut 21, 2006 23:45
autor: Piotro
Maiki moglbys mi powiedziec miedzy ktorymi kabelkami powinno byc 12v ? Bo jak sie odepnie wtyczke to sa 3.
Dzisiaj probowalem kazdy z kazdym i wszedzie bylo 0. Probowalem przy wlaczonym i wylaczonym zaplonie (przy jakim powinienem? )
Jeszcze jedno pytanie: jak dostac sie do ecu? nie chcialbym pol auta rozbierac jesli pewno mozna to zrobic w dosc prosty sposob. Ktory kabel z trzech wychodzacych z wtyczki halla dochodzi do ecu ?

aha i jeszcze jedno (przepraszam ze tak mecze) : czy faktycznie blad halla(281, 515) na wylaczonym silniku jest normalny i nie jest oznaka zesputego czujnika?