Strona 1 z 2

Rozrząd mk2 1.6 TD

: sob lut 18, 2006 15:16
autor: daniel026
Mam taki mały problem iż nie zgadza mi się położenie wałka rozrządu.

Ustawiłem rozrząd na znaki (korek w skrzyni biegów) i nie rozumiem dlaczego wałek rozrządu przy 1 tłoku nie ma skierowanych krzywek do góry. W tym momencie krzywki obrócone są w taki sposób na 2 tłoku.
Proszę o pomoc.

: sob lut 18, 2006 15:35
autor: Maiki X
Jedna podstawowa sprawa sprowadz sobie cały silnik na tz. pozycje zerowa czyli tłoki z 1 i 4 cylindra w GZP(najlepiej według znakow na kole zamahowym badz pasowym,ewentualnoscia jest czujnik zegarowy ale to juz dla bardziej znajacych temat) a co do wałka to tak jak zauwarzyłes mimosrody wałka na 1 cylindrze musza bys skierowane ku gorze i wtedy jest tz.sprowadzenie do pierwszego cylindra zakładasz pasek i powinno byc ok.
P.S. posprawdzaj dokładnie znaki moze byc tak ze jest ustawiony z 4 cylindra, badz było demontowane koło zebate wałka rozrzadu i jest obrucone o 180 stopni.

: sob lut 18, 2006 15:46
autor: zaprzal
moze to sie przyda:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: sob lut 18, 2006 18:12
autor: daniel026
A moje pytanie jest takie co sie dzieje z autem?? ze rozbierałes rozrząd?

Wymieniłem pompę wtryskową iż mi padła. A teraz to ja już sam niewiem jak się do tego zabrać z tym rozrządem.

Pomóżcie mi bo aż wstyd jak tego nie poskładam :crazy:

: sob lut 18, 2006 21:13
autor: endriu
to co wrzucił kolega zaprzal powinno ci wystarczyć.najważniejsze to wykonanie tych dwu blokad-masz rysunki i wymiary,zrob sobie przyda się na przyszłość .blokowanie kluczem płaskim to nieporozumienie,tu musi być dokładność-diesel nie wybacza błędów.

: sob lut 18, 2006 21:35
autor: endriu
blokada wałka i tak jest potrzebna plus szczelinomierz aby bylo bez luzu,przecież koło rozrządu trzeba zbić z wałka a potem dokręcić po napięciu paska.

: sob lut 18, 2006 23:36
autor: daniel026
OK. Jak narazie wszystko rozumiem i jestem zadowolony z Waszej pomocy.

Jeszcze tylko jedno.
Chodzi mi o to ze mam zawory hydrauliczne i mam pytanie jak ustawia się luz między tymi zaworami a wałkiem rozrządu?

: ndz lut 19, 2006 00:00
autor: zaprzal
To w przypadku zaworow hydraulicznych trzeba wogole ten luz regulowac? wydaje mi sie, ze nie

: ndz lut 19, 2006 00:08
autor: stonefree
zaprzal pisze:To w przypadku zaworow hydraulicznych trzeba wogole ten luz regulowac? wydaje mi sie, ze nie
Jeżeli 1V to na 100 % popychacze hydrauliczne ;)

: ndz lut 19, 2006 00:47
autor: daniel026
Tak mam silnik 1V

A więc jest jakaś regulacja tych zaworów hydraulicznych?

: ndz lut 19, 2006 01:37
autor: Maiki X
Jesli sa to hydrauliki z kieliszkami to w tym momencie jest regulacja poprze zmiane grubosci płytek regulacyjnych w kieliszku.Do pomiaru potrzebny jest szczelinomierz oraz cos w rodzaju małej łyzki montazowej do ugiecia popychacza nastepnie wyjmujesz płytke mierzysz sowmiarka(moze byc wybita grubosc)i obliczas sobie jaka płytka powinna sie tam znalezc.Jak to obliczyc a wiec powiedzmy ze szczelina pomiedzy mimosrodem a płytka wynosi 0,46mm fabryczne dane mowia, ze szczelina powinna wynosic 0,35mm wyciagamy płytke a w jej miejsce wkładamy grubsza, tak by zmiescic sie w tolerancji.Czyli nasza płytka powinna byc grubsza o 0,11mm.