Strona 1 z 1

[mk2]1.3i niespodziewanie gasnie!!!!

: sob lut 18, 2006 11:35
autor: kicker@81
Witam, mam taki problem z 1.3i ze silnik gasnie podczas jazdy, poprostu zapalaja sie kontrolki na desce i koniec. Auta nie mozna odpalic!! Jednak po postoju kilkinastu minut odpala jak gdyby nic sie nie stalo. Czasami mozna jezdzic kilka dni i elegancko a w nastepny znowu gasnie. Ostatnio nic sie nie dzialo okolo 2 tyg, a wczoraj znowu sie zaczelo. Troszke sie dowiadywalem i podejrzenia padaja na moduł zapłonowy. Co o tym sadzicie??

: sob lut 18, 2006 12:01
autor: elektro
Cześć na początek jak zgaśnie wykręć świece i zobacz czy jest iskra .Spotkałem sie z przypadkiem bardzo podobnym uszkodzona była cewka wysokiego napięcia . Moduł zapłonowy może być dobry cewka jeżeli ma zwarcie obciąża moduł moduł broni sie przed uszkodzeniem i odcina dopływ prądu. Pozdrawiam.

: sob lut 18, 2006 13:03
autor: rafekde
miałem takie same objawy, postępowało to stopniowo, na początku gasł tylko na moment potem na gdzinę itd,

zanim zaatakujsz cewke

1 sprawdź przewody przy cewce, u mnie były zaśniedziałe
2 jak nie ma iskry to może padł ci czujnik halla,

element aparatu dostarczący informacji o położeniu wału, a więc o momencie powstania iskry, dużo silników 1.3 ma z tym elementem problemy (podobno)
jest prosty sposób aby go sprawdzić, dwa kabelki które wychodzą z aparatu należe nabić szpilkami i sprawdzić za pomocą miernika elektrycznego czy dioda pulsuje.

: sob lut 18, 2006 16:41
autor: Paweł NPI
A dzieje sie tak tylko wtedy gdy jest mokro czy zawsze??

: sob lut 18, 2006 18:02
autor: kicker@81
Moduł zaplonowy juz sprawdzilem i zostaje wykluczony, takze pewnie cos z aparatem zaplonowym :/ albo cewka. A czy ten czujnik halla mozna jakos wymienic czy trzeba caly aparat zaplonowy?? A gasnie niezaleznie od warunkow pogodowych.

: sob lut 18, 2006 21:53
autor: Dolphina
Witam.Mam też golfa 1.3 wielopunkt i miałem kiedyś to samo że gasł albo zapalał jak mu sie chciało palił jak był zimny a jak gorący to czasami aż do momentu że wcale już nie drygnął,był to czujnik halla w aparacie całego go rozebrałem i sie dostałem do samego dołu czujnik jest zanitowany w dwóch miejscach można to przewiercić i póżniej go na srubki skręcić ale ja założyłem drugi aparat używka chiszpanski otych samych numerach co miałem wczesniej dałem za niego 150zł, a czujnik chyba kosztuje 100zł.Pozdrawiam :smoke:

: sob lut 18, 2006 22:56
autor: mamix4
Miałem to samo aż pewnego dnia auto zamarło na dobre ,wymieniłem aparat zapłonowy i gofer odpalił.Kupiłem używke za 50 zł wyjęty chyba z mk1.

: ndz lut 19, 2006 00:36
autor: rafekde
kicker@81 pisze:czujnik halla mozna jakos wymienic czy trzeba caly aparat zaplonowy??
jest to czynność trudna, polecam cały aparat, używkę oczywiście

________________pozdrawiam

: ndz lut 19, 2006 00:42
autor: tauka
Ja mam ostatnio to samo. Ale mi się wydaje, że to od wody w skrzynce bezpieczników. I najpierw zawsze tyka przekaźnik od pompy, a potem pompa staje. Zobaczymy czy tak bedzie jak wyschnie.