Strona 1 z 1

[mk3]uszczelka pod głowicą

: sob lut 18, 2006 00:39
autor: homer12
po czym mam poznac że bedę musiał się liczyć z wymianń uszczelki. Czy jest to możliwe żeby wyciskało z podniej olej. mam Golfika III 16 bezyna i jest to moje pierwsze autko. Poszukuje także książki o naprawach auta, tylko żeby był opis tego silnika 1,6 benzyna 94rok typ silnika ABU 75 konny. Z góry dziękuje i pozdrawiam

: sob lut 18, 2006 00:42
autor: fibolek
Tak nawet bardzo ja tak miałem.Wyciskało mi od tyłu od strony kolektora wydechowego.
Dzieje się tak z powodu np.przegrzania silnika i wygięcia głowicy.Lub też wypłukania i wygrzania samej uszczelki.

: sob lut 18, 2006 00:53
autor: homer12
w takiej sytuacji co się dzieje z temperaturą cieczy chłodzącej u mnie rośnie do ok 100 i spada

: sob lut 18, 2006 00:59
autor: fibolek
Z ciczą może być tak że ona też może wylatać zpod głowicy.Następnie może ona lecieć do silnika i mieszć się z olejem.Zagrzwa ci się bo brak chłodzenia następnie pompa wody tłoczy do silnika następną ilość cieczy chłodzącej.Chociaż pompa chodzi cały czas.To jednak nie ma prawidłowej cyrkulacji cieczy.
Zobacz czy nie masz płynu w oleju(rzadki olej) lub też w ziorniczku nie pływają plamy oleju.
Może rypnął ci termostat puszczający płyn do obiegu silnika.

: sob lut 18, 2006 01:06
autor: homer12
olej wymieniłem dzisiaj dył ok w zbiorniczku niema plam oleju chłodzenie ciecz nastepuje dopiero po załączeniu wentylatora ale przewód pomiędzy chłodnicą a silnikiem jest ciepły przed jego załączeniem

: sob lut 18, 2006 01:10
autor: fibolek
A kąd wiesz czy jest tam 100 stopni?
I druga sprawa że być może termostat pada.Ale gdzie jest i jak zmienić nie napisze bo nie wiem.

: sob lut 18, 2006 03:18
autor: homer12
pewny nie jestem ale wskażnik temperayury tak wskazuje czy bezwyjmowania można to sprawdzic w jakiś kolwiek sposób

: sob lut 18, 2006 03:43
autor: wilkor
hej, ja mam dokladnie to samo w golfiku jest tak, że po pewnym czasie uszczelka sie starzeje, głowica odkształca z powodu wydmuchanej uszczelki.
Musisz splanowac głowice i wymienić uszczelke.

: sob lut 18, 2006 15:52
autor: fibolek
homer12 jeżeli nie cieknie ci głowica z żadnej strony i nie masz ślady rzadkiego oleju w silniku a także w zbiorniczku wyrównawczym cieczy chłodzącej śladów oleju.I nie jeździsz jakieś bardzo duże odcinki(np 300-500 i wiecej kilosów) to się nie śpiesz z planowaniem i wymianą uszczelki.Sprawdź lepiej termostat czy aby nie pada.I czy czujnik włączenia chłodnicy nie pada.
Ale przejechać się do fachowców w takiej sytuacji wskazane nawet bardzo wskazane.Bo objawy są bardzo poważne i nie bagatelizuj tego.

[ Dodano: Sob Lut 18, 2006 15:06 ]
Ale mówie sprawdź to w warsztacie>bo może też być tak że ci wentylator się załącza za późno tzn włącza ci się dopiero 2-gi bieg.Bo w Mk2 i pewnie w Mk3 też tak jest że webtylator chłodnicy ma dwa biegi pierwszy wolniejszy jak auto ma podajże(nie jestem pewien 75-80 stopni a drugi jak ma powyżej 90) ale piewien nie jestem stopni.

: sob lut 18, 2006 19:59
autor: homer12
dziekuje Ci bardzo dóżych odcinków nim niejeżdze a wiec narażie sobie sprawdze termostat i czujnik chłodnicy jeżeli to nic nieda bedę musiał niestety planować puki co dziekuje Ci bardzo, odezwę się czy to coś pomogło. POZDRAWIAM :bajer: :bajer:

: ndz lut 19, 2006 00:47
autor: fibolek
homer12 sprawdx wszystko.Póżniej dopiero weź się za naprawę.
Bo wpakujesz się w niepotrzebne koszta.

: ndz lut 19, 2006 02:48
autor: homer12
a czy napewno w mk3 są dwa biegi wentylatora? jeszcze jedno pytanko czy ktoś wie ile powinnło się zmieścić płynu chłodniczego w całym układzie chłodzenia w mk3 1.6ben.ABU Zadaje tyle różnych pytan bo niejestem pewien czy to uszczelka czy coś innego.

: ndz lut 19, 2006 09:50
autor: Zilly
homer12, ABU ma 2 biegi wentylatora, kostka wentylatora ma 3 piny (masowy i dwa plusy biegowe). Jak kupiłem mojego ABU miałem całą uszczelkę pod głowicą mokrą z oleju. Lało z aparatu, z zimmeringu na wałku rozrządu i spod pokrywy zaworów. Powymieniałem wszystko dookoła i silnik jest suchy. Taka droga naprawa jak uszczelka pod głowicą to ostateczność, najpierw pooglądaj dokładnie czy nie leci gdzieś z góry na tą uszczelkę.