Strona 1 z 1

Kończy sie serucho mojego Gofferka czy niegroźna usterka ???

: pt lut 17, 2006 19:07
autor: hanti
Wszystko zaczęło się 09.01.2006 roku kiedy byliśmy z żonką u znajomych w górach w nocy był lekki mróz (około -25-28*C) rano nie chciał zapalić - padł akumulator. Po wielu próbach zapalił ale w ciągu następnych dni i tygodni stan gofra sie pogarszał. Aku ok ale nie chciał zapalać . Myślałem,że to świece żarowe ale one były i są ok. Paliwo tankowane tylko na renomowanych stacjach(Shell, Orlen, PB). Sąk w tym, że jest już w miarę ciepło a on nadal ma problemy z zapalaniem (no teraz jest troche lepiej - łapie za 2, 3 razem) od zeszłego tygodnia zaobserwowałem spadek mocy, bo choć mam tylko 50PS to wyprzedzić coś teraz to qwa gorzej niż tragedia(buja sie jak ciężarna krowa)w przyszłym tygodniu jade na mierzenie ciśnienia na baniakach ale nie wiem czy to akurat będzie przyczyną auto zaczyna mi kopcić na czarno i dziś zaobserwowałem,że z rury przy gazowaniu leci coś jak kropelki oleju.

PLEASE HELP ME!!!!!

Z góry dzięki za zainteresowanie i pomoc.

HANTI

: pt lut 17, 2006 19:24
autor: Corvax
rozrząd bym sprawdził na wszelki wypadek w pierwszej kolejności, a potem zainteresował sie wtryskami - tu wygląda na to ze powietrza brakuje.

: pt lut 17, 2006 19:27
autor: gniochu
objawy tak jak przy uwalonych wtryskach ale na glowy bym sobie uciac nie dal :) :bigok:



Pzdr. i mam nadzieje ze golfik wyzdrowieje, moze poprostu sie przeziebil:D

: pt lut 17, 2006 20:27
autor: piter13
w tych autach serducho sie nie kończy:}

: pt lut 17, 2006 22:04
autor: pajakgdynia
W starym aucie pasek przeskoczył o "jeden ząbek". Efekty były podobne. Kopcił jak lokomotywa, był jak zaraza. Ale problemów z zapalaniem nie miałem. Pasek miał 120tyś..
Może po prostu olej zmarzł i się paskowi przeskoczyło? Dość prawdopodobne, stało się zbyt nagle, polecam wizytę u mechanika, coby ustawił na nowo. A może już najwyższy czas na zmianę paska i naciągacza?

: pt lut 17, 2006 22:14
autor: hanti
pajakgdynia pisze: może już najwyższy czas na zmianę paska i naciągacza?
pasek i rolka mają niecałe 30000km (firma GATES) więc chyba są w porządku.

dzięki chłopaki za pomoc w poniedziałek auto idzie na badanko ciśnienia na baniakach i wtryskiwaczach oraz na sprawdzenie rozrządu, wtedy będę wiedział coś więcej , a na weekend pozostaje mi chyba tylko katowanie Matiza teścia niech goffer odpoczywa

THX :piwka:

: sob lut 18, 2006 00:51
autor: ck
Skoro auto jeździło do tej pory bez problemu i nie brakowało mu mocy i nagle ja stracił to nie ma mowy żeby silnik padł,bo nie jest tak szybko taki silnik zajechać,no chyba,że jeździsz bez oleju.Problem może być z wtryskami skoro mówisz,że kopci jak smok na czarno

: sob lut 18, 2006 05:40
autor: bodzio_j
hanti pisze: górach w nocy był lekki mróz (około -25-28*C)
lekki mrozik powiadasz....a ile to jest duży MRÓZ? :)
A wracając do tematu, to z tym paskiem to bardzo prawdopodobne.Gęęęęsty olej, sztywny pasek, może mu się przeskoczyło.
Będzie dobrze, w końcu to PAN GOLF :), a nie jakiś (bez urazy) Matiz :)

: sob lut 18, 2006 23:13
autor: pajakgdynia
bodzio_j, przecież tegoroczny "biegun" był w Twoich okolicach ;) Powinieneś być przyzwyczajony!
A wracając do tematu. Sprawdzanie ciśnienia to tylko strata czasu i pieniędzy (a i przy okazji mogą spieprzyć Ci powroty, źle wkręcić wtryskiwacze, itd.).. Te silniki nie padają "tak sobie".
Miałem 27letnie Audi (~700tyś) i nic o niego nie dbałem. Kompresja 27/*21*/28/26. Mechanik oglądał go przed ew robotą: koszt napraw silnikowych: 300zł planowanie i pierścienie, 200zł rozrząd, 15 zł powroty, 60zł linka sprzęgła.. Pompy nie sprawdzał. I blacharka ~4tyś (poszedł "do żyda" za 500zł..)
Przy "normalnym" przebiegu kompresję będziesz miał lepszą.. Dopiero od TD można zaczynać się martwić.. Bo samo-D najpierw zje rdza (gwarantowane przebieg: pompa 1mln, silnik 350tyś)!
A tak sobie jeszcze myślę.. Obacz filtr powietrza.. Może go zasyfiło olejem z odmy (koszt napraw ~17zł ;)

: sob lut 18, 2006 23:40
autor: hanti
A tak sobie jeszcze myślę.. Obacz filtr powietrza.. Może go zasyfiło olejem z odmy
filtr ok - sprawdzałem, ale właśnie sie dowiedziałem dziś o czymś co mogło być przyczyną problemów z silniczkiem MOJA SKRZYNIA TO : APW!!!!!!
Jak mnie dziś uświadomił Marihuana Man :"To jest skrzynka do mk III 1,8 ABS 90KM czyli benzyna..." zobaczymy co będzie grane