Strona 1 z 2

[vento]Ubywajnie plynu chlodzacego

: czw lut 16, 2006 13:10
autor: Ryszard
Mam pytanie do ludzi na forum , jaki moze byc powod ubywania plynu chlodzacego dolewam jakies pol litra na miesiac, nigdzie niema zadnych przeciekow prosze o rady.... :kufel:

acha moje autko to wv vento autom..

: czw lut 16, 2006 13:17
autor: bodzio_j
Być może padła uszczelka pod głowicą. Sprawdź czy nie przybywa oleju, i czy nie zmienił koloru na bażowy, taki maziowaty. Możliwe jest także dostawanie się płynu do komory spalania.

: czw lut 16, 2006 13:33
autor: MAPET
po 1 poszukaj tu na forum bo sporo o tym bylo ..

po 2 tak jak kolega pisze.. nie ginie ci ogrzewanie czasem?

po 3 moze leci ci gdzies na kolektor i nie widzisz przecieku bo wyparuje plyn...

po 4 zapraszma na strone o Vento ;)

pzdr

: czw lut 16, 2006 14:05
autor: misiek
bodzio_j pisze:Być może padła uszczelka pod głowicą. Sprawdź czy nie przybywa oleju, i czy nie zmienił koloru na bażowy, taki maziowaty. Możliwe jest także dostawanie się płynu do komory spalania.
może być tak że spalasz ten płyn i nic nie będzie widać po oleju, spr, jeszcze dokładnie tył silnika(od str. kabiny) czy czasem zaślepka na bloku nie puszcza i czy płyn nie sączy się czasem po bloku a ża jest blok gorący to odparowuje i nia ma plamy pod samochodem(ale ślad napewno bedzie na bloku)

: czw lut 16, 2006 14:57
autor: Paweł Marek
Najczęściej i najoptymistyczniej jest tak, że płyn jednak gdzieś cieknie, ale od razu odparowuje i nie widać na ciepłym silniku. Generalnie to wtedy śmierdzi pod maską płynem jak diabli. Taki wyciek często można dostrzec na zimnym silnku, wtedy jak już jest większy - a ty masz spory - i nie trzeba nadciśnienia w układzie żeby ciekło

[ Dodano: Czw Lut 16, 2006 1:57 pm ]
Widać też czasem jak paruje. Obejrzyj od tyłu dół chłodnicy i wszystkie połączenia

: czw lut 16, 2006 17:14
autor: Rafał G2
podłóż suchy karton pod silnik na postoju, uruchom silnik i czekaj aż coś kapnie, jeśli nic nie bedzie widać to neich karton leży na wyłączonym silniku kilka godzin...

: czw lut 16, 2006 17:22
autor: greg
to i ja dodam swoje - moim zdaniem 0,5 litra to mało jak na uszczelkę pod głowicą ale najpierw sprawdź wszystkie połączenia węży czy nie ma przebarwień - nie będzie widac wycieku tylko takie ślady - bo mały wyciek, a następnie zajrzyj do pompy wody - obok koła pasowego masz otworek czy tam nie ma śladó bo moze być początek końca pompy

: czw lut 16, 2006 18:23
autor: fibolek
W prosty sposób sprawdzić wyciek mam sprawdzony pomysł.Musisz wjechać najlepiej do garażu i w całkowitych ciemnościach sprawdzasz z pomocą latarki wycieki.Sam sprawdzałem bo w dzień zapomnij jest w miare jasno i nie dostrzeżesz wycieku bo i wyciek bardzo mały.A tak w ciemności od razu wpadnie ci w oko ciemniejsze miejsce musisz oczywiście ponurkować pod maską.innego sposobu nie znam bo bardzo mały wyciek.Możesz spróbować też metodą fluorescencyjną było na www.vwgolf.pl ale z tym to troche roboty.

[ Dodano: Czw Lut 16, 2006 17:37 ]
Bo ja kiedys sprawdzałem mały wyciek za pomoca podłożonego pod autem kartonu na noc i lipa.Odparowało wszystko.

Wyciek

: czw lut 16, 2006 22:57
autor: robert83
proponuje Ci sprawdzic wszystkie opaski na połączeniach gumowych zęży z metalowymi końcówkami. W czasie mrozów metal bardziej sie kurczy niz guma i porstają szparki przez które sączy sie płyn. Dociągnięcie opasek powinno pomóc. Miałem ten sam proble u mnie w passacie i taki mały zabieg zdał egzamin.pzdr

: pt lut 17, 2006 11:05
autor: pkirylcz
Jesli poszla ci uszczelka pod glowica, to mozesz miec problemy z odpalaniem rano samochodu, moze nie tyle problemy, ale czy nie zachowuje sie czasami tak jakby pracowal na 3 cylindrach?? Przegazujesz i ok??
Wtedy plyn z ukladu chlodniczego przecieka do cylindrow z powodu uszk. uszczelki. Teraz moze ci i malo ubywa. Lada chwila moze wywalic uszczelke tak ze bedzie ci wyrzucalo plyn nagminnie przy jezdzie. Jak stoi na parkingu, i pracuje na jalowym, to nic sie nie bedzie dzialo. Dopiero pod obciazeniem zobaczysz.

: pt lut 17, 2006 11:56
autor: Łyskacz
U mnie ucieka pompą wody-- sprawdź to :kufel:

: pn lut 20, 2006 12:36
autor: pkirylcz
Jesli ucieka ci pompa, to jest raczej do wymiany. Pompe nalezy wymieniac z co drugim paskiem rozrzadu.

: pn lut 20, 2006 15:40
autor: MAPET
a jak sie nie ma paska ;) ? i ma sie 2 pompy wody to ci ;)? :P

: pn lut 20, 2006 17:56
autor: witek_vento1.8
sprawdż dywanik pod nagrzewnicą czy jest suchy