Strona 1 z 1

olej w odmie 1.9td (MK3)

: śr lut 15, 2006 16:54
autor: karol1
Czy to normalne,że jest olej w odmie .Wygląda na to że "zasysa" olej własnie przez odme
do turbiny ,bo najwięcej oleju jest między pokrywą zaworw(tam jest taki rozdzielacz z zaqworkiem w kształcie kołka) a wlotem powietrza do kolektora i turbiny.
Własnie na tym połaczeniu jest założony jakis przepływowy czujnik temp.

Olej tak na 90% nie wydostaje się z turbiny ,bo jest go duzo więcej na wlocie do turbiny,niż na kolanku

Czytałem że odme moznaby odłaczyc i założyc jakis filterek na końcwke(tylko jaki?), a wlot
od strony turbiny zaślepic

Dodam żę filter powietrza wymieniony,jest ok

Druga sprawa ,czy zablokowanie zaworu ERG-do recyrkulacji spalin moze niesc za sobą jakies negatywne konsekwencje?

: śr lut 15, 2006 20:07
autor: karol1
też tak myślałem ,ale olej jest od strony wlotu powietrza do turbiny,a jak zdjęłem kolanko ,to było prawie suche

: śr lut 15, 2006 21:49
autor: Arcturus
Nieznaczna ilosc oleju to norma ale pod warunkiem ze nie jest go duzo natomiast jezeli jest go sporo to najprawdopodobniej jest za to odpowiedzialny rozdzielacz - to takie okrągłe pudelko plastikowe wetkniete w pokrywe zaworów gdzie z jednej strony wchodzi odma a z drugiej wychodzi waż który łączy sie z rurą doprowadzajaca powietrze z filtra do turbawki! Rozbierz to delikatnie i zobacz czy masz wszystkie plastiki w środku bo jak są powyłamywane to powietrze ze skrzyni korbowej leci prosto do turbiny i wali tam olej! W tym rozdzielaczu własnie drobinki oleju maja osiadac na sciankach a powietrze bez oleju ma wedrowac do turbiny a olej spływac pod pokrywe zaworow! Przyjzyj sie temu dobrze bo to pewnie to!
Pozdrawiam!

: czw lut 16, 2006 08:16
autor: karol1
wyciągałem to i czysciłem ,ale w srodku zauważyłewm zaworek na spręzynce(o jakie plastiki ci chodziło?)