Strona 1 z 1
smarowanie mk III
: śr lut 15, 2006 11:07
autor: arek gaz
Ten trup mnie już rozbraja.Migało i piszczało mi smarowanie po rozgrzaniu przy 2000-2500 obr.Wymieniłem dwa czujniki przy filtrze i nadal to samo.Silnik to 1,8 ABS.Może ktoś wcześniej założył złe,u mnie są:biały i niebieski.Mogli byście sprawdzić jakie macie i napisać.Z góry dzięki.
: śr lut 15, 2006 11:31
autor: misiek
to nie musi być wina czujnka, a jak stary olej już masz?, jężeli masz już stary olej i jeżdzisz tylko krótkie(na krótkich odcinkach nie zdąży Ci odparować woda co się gromadzi w oleju) odcinki to możesz mieć już za żadki olej(nie trzyma parametrów)
: śr lut 15, 2006 12:15
autor: arek gaz
Dzienny przebieg to ko. 150 km,a olej ma 8000.Patrzyłem teraz u kolegi też ABS ma biały i brązowy.Chyba u mnie ktoś strzelił pomyłke. Kupie brązowy i sprawdze.
: śr lut 15, 2006 12:25
autor: pkirylcz
To uwazaj, moze ci pompa przepuszcza i masz zle smarowanie.
Sprawdz olej, jesli masz srebrzanke w oleju, to ci nie smaruje. Tylko ze wtedy na jalowym by ci swiecilo caly czas.
FIAT ma w swojej instrukcji obsl. ze na biegu jalowym dopuszczone jest swiecenie sie lampki smarowania. PARANOJA.
Koles co zastosowal sie do tej reguly, odstawil auto do znajomego zeby mu pompe zrobil. Pokazywal mi olej, jest wlasnie taki lekko srebrzysty.
: śr lut 15, 2006 12:27
autor: ćwikła
kolego a filtr oleju jak dawno temu wymieniałes???
: śr lut 15, 2006 12:36
autor: pkirylcz
No wydaje mi sie ze kolega wymienil przy wymianie oleju, ale tez moze byc.
Jest jeszcze jedna sprawa, zebys dopilnowal, czy to jest dobry filtr.
Mechanicy patrza tylko czy gwint pasuje. To jest jednak troche bardziej skomplikowane jak im sie wydaje, bowiem w srodku sa sprezynki, filtry, filterki i zeby olej przepchnac przez to wszystko tez musi byc odpowiednie cisnienie.
Moze byc za duze tlumienie w filtrze(np dostales filtr od traktora
) i cisnienie pada na calym ukladzie.
: śr lut 15, 2006 12:50
autor: arek gaz
Wiem chodzi o odpowiednią przepustowość oleju ale ja mam dobry knechta VW-Audi i wymieniałem go razem z olejem to chyba normalne
: śr lut 15, 2006 13:50
autor: Pinhead
Panewki kaput ! pompa oleju kaput ! Nain elektriken und czujniken
: śr lut 15, 2006 23:08
autor: arek gaz
Pinhead co ty pier....sz,chyba nieznasz sie na mechanice albo czytać nie umiesz ze zrozumieniem czu...u.Wkręciłem brązowy i jest wszystko ok.
[/b]
: śr lut 15, 2006 23:25
autor: Pinhead
LOL co się tak pobudziłeś ?
Czarna wizja remontu przeraziła ?
Pojeździj troche potem oceń. Ja po wymianie czujnika też miałem spokój, pojechałem w trase 40km w jedną strone i 40 w drugą. Niby wszystko było OK, za pare dni kolejna jazda i po wygrzaniu już nie było ok. A czujnik niebieski i brązowy są do tego samego ciśnienia 0.3 bara, to jest dokładnie ten sam czujnik.
: śr lut 15, 2006 23:27
autor: TAZ
No tak, niebieski ma za niskie ciśnienie i dlatego się kontrolka świeciła. U znajomego też w ABS jest brązowy.
: czw lut 16, 2006 00:45
autor: Paweł Marek
czujniki w ABS mają być biały(przewód żólty - ciśnienie rozłączania 0,18 MPa) oraz brązowy(przewód niebieskoczarny - ciśnienie 0,03Mpa). i widze w serwisowce że nawet czujniki o tych samych kolorach moga być różne, więc nie taka całkiem błacha sprawa.
: czw lut 16, 2006 18:24
autor: arek gaz
Dzięki ale po wymianie na brązowy jest w porządku.Poza tym wymiana silnika mnie nie przeraża,to i tak był 1,6ABU teraz jest 1,8ABS a w zapasie mam od IV 1,6 AKS