Strona 1 z 1
jaki gaznik do Golfa MK 2 1.6 RF ??
: wt lut 14, 2006 22:43
autor: Arek85
Pomocy!! czy jest roznica jak do silnika 1.6 beznyna o symbolu RF wstawie gaznik Pierburg 2EE lub Pierburg 2E?? jezeli jest roznica to jaki model gaznika powinienem wstawic do swojego silnika?
: wt lut 14, 2006 23:16
autor: KamilW
Czesc. Orginalnie byl w tym silniku gaznik Pierburg 2E2. I taki polecam zalozyc. Jest on prostszy w budowie i sterowany pneumatycznie. Gaznik 2EE jest gaznikiem sterowanym elektronicznie wiec bedziesz oprocz jego samego potrzebowal jeszcze centralki i okablowania. Dodatkowo musialbys takze wyposazyc silnik w sonde lambda. A pozatym jak mowi prawo Marphiego: im bardziej skomplikowane urzadzenie tym wieksza jest mozliwosc wystapienia usterki. Takze polecam ci 2E2. Pozdrowienia
: wt lut 14, 2006 23:31
autor: Arek85
moze pytanie wyda ci sie głupie no ale... czy 2E2 to to samo co 2E??
: wt lut 14, 2006 23:39
autor: KamilW
Nie jest glupie. Konstrukcyjnie czyli odlewem korpusu nie roznia sie prawie wogole. Roznica tak jak juz napisalem polega na tym ze w 2E2 wszystko czyli regulacja obrotow, uruchamianie przepustnicy 2 przelotu itd jest uruchamiane za pomoca silownikow na podcisnienie ktore pochodzi z koleltora ssacego natomiast w 2EE wszystkim zarzadza komputer, ktory zczytuje informacje od czujnikow i na tej podstawie dobiera parametry dzialania tego wszystkiego. Roznicy w mocy nie ma, spalanie moze byc nizsze o moze 0,5 l na setke ale instrukcja tego nie potwierdza, ale za to jest tam tyle czujnikow, elektroniki, kabelkow ze jak sie cos zepsuje to lezysz i kwiczysz
zreszta poczytaj sobie forum, ciagle o problemach z 2EE. Dlatego polecam 2E2 (sam mam i jest ok)
[ Dodano: Wto Lut 14, 2006 22:41 ]
aha zle zrozumialem pytanie. tak 2E to to samo co 2E2, za malo snu, ta druga cyferka 2 to oznaczenie serii, bo byly np 2E3 do silnikow 1,3l. Sorki za pomylke.
: wt lut 14, 2006 23:50
autor: Arek85
Oki teraz juz wiem wszystko. Wielkie dzieki!!
: śr lut 15, 2006 00:34
autor: fibolek
KamilW ja też mam Rf i gaźnik 2E2 i całkowicie się z tobą zgadzam.Gaźnik 2E2 jest nawet "bardziej rozwojowy" od 2EE.Gdyż z tego co słyszałem można go adoptować do silnika 1.8 bez większych problemów a co za tym idzie ustwić natomiast 2EE nie bardzo jest jak ustawiać bo on sam sobie wszystko reguluje,i jest przeznaczony tylko do silników 1.6.
Podobno do Pierburga 2E2 można zaadoptować ssanie od 2EE czego osobiście też nie polecam.
: śr lut 15, 2006 09:06
autor: KamilW
no da sie. Ja osbiscie przerabiam ssanie w 2E2 na wersje sterowana czujnikiem termiczno-czasowym z wtrysku KE-Jetronic. mysle ze to rozwiazanie bedzie lepsze od seryjnego. A co do przekladki do 1,8 to tez jest mozliwa w przypadku 2E2, jak jest z 2EE to nie wiem. Musze ten gaznik dorwac kiedys w swoje lapy i zobaczyc czemu wszyscy tak na niego psiocza.
: śr lut 15, 2006 10:31
autor: Paweł Marek
2EE jest przystosowany do 1,6. Bez przeróbek w 1,8 działa źle czego doświadczył mój kolega. Myślę że trzeba by przede wszystki srednicę dysz zmienić.
Wersje gaźnika 2e2 do samochodów 1,6 i 1,8 różnia sie głównie właśnie śednica dysz. Reszta różnic jest mniej istotna (np ilość paliwa wtryskiwanego przez przyśpieszacz, co zresztą moizna regulować)
: śr lut 15, 2006 11:18
autor: misiek
KamilW pisze:Dlatego polecam 2E2 (sam mam i jest ok)
też mam 2E2 i polecam taki
: śr lut 15, 2006 12:30
autor: fibolek
Bo ztego co mi wiadomo choć może głupoty piszę ale z tym ssaniem od 2EE jest tak że ono niby samoczynnie się załącza bez ingerencji nastawczej urzytkownika.