Strona 1 z 1

[mk2]WYMIANA USZCZELKI POD POKRYWĄ ZAWORÓW

: wt lut 14, 2006 22:33
autor: Przemo86
A więc jak w temacie...

Wśród takich tematów jest co jakiś czas nowy i szczególnie Wam znającym temat niechce się po prostu wypisywać po raz kolejny tego samego więc proponowałbym aby zebrać wszystko w jedną całość i stworzyć coś w stylu "porada" lub...

Może w przyszłości temat zostanie PRZYKLEJONY bo jego tematyka jest ściśle związana z Forum-->techniczne...

Ja osobiście nie mogę wiele na temat napisać... bo po prostu się nie znam ale do odważnych świat należy i w niedalekiej przyszłości zamierzam właśnie dokonać takiej wymiany, porobić fotki i krok po kroku opisać samą wymianę...

Mogę też przeszukać forum żeby po uzupełniać temat informacjami zebranymi wcześniej...

1. Uwagi dotyczące materiałów potrzebnych (jaka uszczelka najlepsza korkowo jest ponoć lepsza od gumowej)...
2. Koszta wymiany samemu i u majstra...
3. Na co zwrócić uwagę...
4. Opis krok po kroku...
5. Fotki z wymiany...
6. Inne informacje na ten temat...

Proponuje zrobić także taki temat z innymi wymianami, np. często się spotyka informację na temat wymiany uszczelki pod głowicą i wszystko co z tym związane...

Ludzie pamiętajcie w jedności siła... :kufel: :kufel: :kufel:

: wt lut 14, 2006 23:02
autor: adamo122
na ten temat było juz mase postów i jak byś dobrze poszukał to chyba nawet jest gdzies dokładny opis przyklejony, moze nie na samym forum ale na vwgolf.pl
a zreszto co tu duzo pisac na temat wymiany tej uszczelki :-) dziecinnie proste
jak juz coś przyklejać to konkretniejszego moim zdaniem
bo moznaby nawet przykleic instrukcje otwierania maski :-)
pozdrawiam

: śr lut 15, 2006 18:08
autor: Przemo86
Właśnie wymieniłem... Rzeczywiście bardzo prosto...

1. Kupiłem uszczelkę korkową (czy lepsza nie wiem, wydaję się grubsza i do tego tańsza) + klucz 10 + płaski śrubokręt +/- benzyna ekstrakcyjna.

2. Koszty wymiany samemu (cena uszczelki+chęci) u mechanika (20-40 zł).

3. Należy delikatnie odkręcać i zakręcać nakrętki żeby nie ułamać śruby, zwrócić uwagę na to żeby uszczelka dobrze "przylegała", przykręcać śrubki na krzyż.

4. a) odkręcić 8 nakrętek na pokrywie zaworów (klucz 10)
b) odkręcić odmę (płaski śrubokręt)
c) zdjąć pokrywę zaworów (wcześniej dwie rownoległe podkładki)
d) wyciągnąć stara uszczelkę
e) dokładnie wszystko poczyścić (benzyna ekstrakcyjna + szmatka) (okolice uszczelki i pokrywy zaworów tam gdzie bedzie nowa uszczelka w celu odtłuszczenia powierzchni)
f) założyć nową uszczelkę
g) założyć pokrywę zaworów i dwie równoległe podkładki
h) poskręcać wszystko w jedną całości (na krzyż lewa górna nakrętka --> prawa dolna nakrętka itd)
i) podłączyć odmę

5. Fotki w późniejszym terminie...

6. Szczególnie uważnie dokręcać nakrętki, nie na siłę to samo przy odkręcaniu, nie dokręcać od razu do maksa, po 100-200 km sprawdzić i w miarę potrzeby dokręcić...
Dodatkowo można poczyścić odmę...

Myślę, że to na tyle, może się to komuś przyda... :bigok:

: śr lut 15, 2006 19:07
autor: fibolek
Te korkowe są takie sobie.Podobno są lepsze takie pokryte jakby żywicą.Chociaz dobra korkowa powinna wystarczyć na dwa lata.