Strona 1 z 1

Centralny uniwesalny - montarz w MK3

: wt lut 14, 2006 20:58
autor: Marqs84
Czy ma ktoś moze foto jak to ma wygladac po założeniu?
Kupilem uniwersalny na allegro, są silowniki, kabelki, precik, srobki, blaszki ale po rozkręceniu zwątpiłem, wogóle nie wiem gdzie to przykrecić, czy preciki trzeba wygiąć czy jak? Jak to wszystko poskrecać??
Central elektryczny uniwersalny -kupiony z alarmem, lecz jest tylko schenat połaczenia kabelkow, a jak skrecic te preciki z tymi z rygli to nie mam zielonego pojecia w jakim to ma byc położeniu itp...

: wt lut 14, 2006 23:20
autor: adamo122
no niestety fotek nie posiadam
sam montowałem taki central w moim mk3 i powiem ci , ze to nie jest nic trudnego, musisz tylko na spokojnie usiąść do tego , rozłozyc sobie wszystko na dywanie, zobaczyc co do czego i zobaczysz , ze nie ma nic prostrzego
poszukaj dokładnie na forum i innych stronkach , jest o tym sporo
u mnie był tak:
masz siłownik, wkładasz w niego ten długi pręcik (wejdzie ci tylko z jedej strony bo z drugiej jest spaw) dociagasz ten pręcik tak azeby spaw był juz przy siłowniku (dalej nie pójdzie) druga końcówka tego pręciku musi być przykręcona (za pomocą takiego kawałka metalu z 3 śrubami) do pręcika który idzie w drzwiach od zamka do guzika(tzn tego guzika który mozesz sobie wcisnąć w aucie)(u mnie troszke sie nagimnastykowałem zeby to dokręcic-powiedzmy 5 minut) i wtedy ten pręcik od centralnego który kupiłeś musisz powyginać (bo inaczej bedzie chaczyc o inny pręt który idzie od zamka do klamki-w środku), ja uzyłem do tego imadła i młotka
jak juz powyginałem to wywierciłem dziury w drzwiach i przykręciłem bezpośrednio do drzwi siłowniki (bez zadnych tych blach z kompletu)
i tak w skrucie to tyle, pewnie zagmatwane ale moze pomoge
ja tak zrobiłem i działa juz rok
musiałem tylko jeden siłownik zmienic bo mi siadł
pozdrawiam

: wt lut 14, 2006 23:25
autor: Paweł Marek
Dodam tylko że w tych siłownikach sa często marne gumki ktore je uszczelniają. Jest to ważne bo zwłaszcza jak do mastera dostanie sie woda do klapa. U mnie te gumki wytrzymały tylko dwa lata. Potem musiałem mastera rozebrać i czyścić, i dałem mu coś w rodzaju daszka z zakrętki plastykowej żeby na niego woda nie kapała. Potem 6 lat to działało jak nalezy i działa nadal.

: wt lut 14, 2006 23:37
autor: r30q
ja juz 2 lata od zalozenia i dziala jak nalezy, generalnie to nic nie wiercilem, mialem jakies gotowe otwory do centrala tylko te prety troszke musialem dogiac. heh bez zdjec nie da sie dokladnie opisac. chyba ze sie komus uda:) w kazdym razie jak sie za to zabierzesz i ogarniasz troche tego typu prace to zrobisz to spokojnie.

: wt lut 14, 2006 23:38
autor: adamo122
PawełMarekTy to masz głowe :-)
szkoda , ze wczesniej o tym nie słyszałem bo własnie z powodu uszkodzonej gumy wysiadł mi siłownik (tzn moze nie wysiadł tak do końca bo troche działa i wystarczy go pewnie przeczyścic , miałem jednak dwa w zapasie i odrazu wstawiłem nowy)
mogłem przy zakładaniu nowego zrobić tak jak u ciebie

: śr lut 15, 2006 10:51
autor: Paweł Marek
adamo122 pisze:szkoda , ze wczesniej o tym nie słyszałem
ja też wcześniej nie słyszałem i dlatego potem musiałem kombinować. Ale może kogoś ta porada na przyszłość uwolni od kłopotów :) pozdrawiam.