Strona 1 z 2

SWAP silnika z golfa mk II 1.8 GTI do golfa mk3 1.4

: wt lut 14, 2006 19:15
autor: bonq R32
Witam serdecznie!!
zakupiłem silnik z golfa II 1.8 GTI (PF)oczywiście kompletny z osprzętem i chciałem sie dowiedzieć czy będzie to duży problem żeby wsadzić go do mojego golfa mk3 1.4.?
proszę o pomoc, pozdrawiam

: śr lut 15, 2006 00:15
autor: fibolek
Z tego co słyszałem to w Mk3 silniki miały trochę inne mocowanie.Ale z tym to można sobie poradzić bez większych kłopotów.Nie piszesz nic o skrzyni biegów a to jest ważne bo raczej ta z 1.4 nie podejdzie.i jeszcze jedno zawiecha na 1.4 jest trochę słabsza niż w GTI więc moim skromnym zdaniem dla własnego dobra założyć tą od przynajmniej 1.6 lub 1.8.No i hamulce też lepiej nie oszczedzać.

[ Dodano: Wto Lut 14, 2006 23:24 ]
Chociaż dziwi mnie to że zdecydowałeś się na silnik od MK2 a nie od Mk3.Ale pewnie koszty zadecydowały.Polecam pytać Apsika lub GTO.

: śr lut 15, 2006 04:46
autor: bonq R32
...oczywiście silnik jest ze skrzynią,komputerem,kompletną elektryką i półosiami, a jeśli chodzi o zawiecho to w 1.4 miałem gwintowane i jeżeli tylko będzie pasować to zostanie natomiast hamulce pozostaną z 1.4 przynajmniej narazie.Obawiam się tylko o samo mocowanie silnika bo jeżeli się różni to może być problem

: śr lut 15, 2006 05:13
autor: Krzylu
no bedzie problem bo jest pochylony w w strone chlodnicy twoj silnik a powyzej 1.6 w mk3 zreszta tak jak w pozostalych wersjach sa pochylone w strone grodzi co automatycznie sprowadza sie do innych mocowan silnika

lepiej wsadz silnik 2.0 115PS na allegro jest ich sporo i to w calkiem dobrych cenach
sa to stosunkowo mlodsze silniki niz 1.8GTi i rownie wytrzymale

: śr lut 15, 2006 12:34
autor: fibolek
A powiedz mi Krzylu czy jakbym u siebie wpakował głowicę od 1.8 GTI (mk2) to czy byłoby dużo grzebania oczywiście pragnę zostawić poczciwego Pierburga 2E2 i czy musiałbym zmienić kolektor wydechowy (na ten z GTI).I czy to ma sens?

: śr lut 15, 2006 13:27
autor: bonq R32
teraz juz nie mam opcji zamiany tego silnika, więc mam nadzieje że jakiś mechanik sobie z tym poradzi choć nie powiem troche się tego obawiam...Może znacie kogoś kto zna się na tym fachu i podioł by się tej roboty?Najlepiej żeby był z okolic Katowic i chorzowa

: śr lut 15, 2006 15:14
autor: fibolek
Poradzi sobie bynajmniej powinien.Przeciez wystarczy wyspawać nowe uchwyty.Nie wiem bo aż tak się na tym nie znam ale co z ławą.Z tym może być kombinacji.Poradzi sobie.

: czw lut 16, 2006 16:46
autor: bonq R32
dzisiaj zaczeła się wymiana silnika, już wiadomo że żadne mocowanie nie pasuje więc jest pierwszy problem,wie ktoś może czy półisie z golfa II GTI będą pasowały do mk3??

: czw lut 16, 2006 16:57
autor: Marihuana Man
bonq R32 pisze:dzisiaj zaczeła się wymiana silnika, już wiadomo że żadne mocowanie nie pasuje więc jest pierwszy problem,wie ktoś może czy półisie z golfa II GTI będą pasowały do mk3??
No to jak już wymieniasz to rób fototutoriala... Jest na tym forum wielu chętnych do wywalenia 1,4 z pod maski...

: pt lut 17, 2006 00:48
autor: NEMESIS
bonq R32 pisze:dzisiaj zaczeła się wymiana silnika, już wiadomo że żadne mocowanie nie pasuje więc jest pierwszy problem,wie ktoś może czy półisie z golfa II GTI będą pasowały do mk3??
Nie bardzo widze problem, nie ma najmniejszego !!!!!! :panna: kręcicie sprawe jakbyscie conajmniej upychali V8 ..wzdłuż !!!!! :panna: wózek przedni, sanki ..zwał jak zwał...fachowo wg ETKI podpora jednostki napędowej jest taka sama dla wszystkich modeli patrz ETKA !!!! :green_fuck:

Obrazek

czyli rozstaw MOCOWAŃ silnika , tych z tyłu jest taki sam !!! tylko VR ma inną belke przednią zawieszenia silnika !! Nic nie trzeba wycinać i spawać jak ktos tu pisał !!! :kac: łapy musisz qpić od silnika 1.8 lub 2.0 z golfa 3 i siedzi na miejscu,dwie alu jedna metalowa- przednia :grin: poduszki zmien na takie od 2E, ADY i nie bedzie kłopotu, dodam tylko że poza wydechem musisz wymienić lewarek zmiany biegów na taki od silnika 1.8 2.0 oraz te dźwigienki na skrzyni (o ile masz z MK2 na MK3 !! inne długości i kąty potem jest kłopot z regulacją !!!!!( na upartego przy zakupie łapy na skrzynie powinny tam być ) no i będziesz miał problem z pompką paliwa, do GTI (rozumiem to jako 1.8 na mechanicznym wtrysku NP.PB 112KM w przypadku PF 107KM,RV 105KM nie bedzie kopotu)będziesz potrzebował 6 barowej pompy paliwa a żadna trójkowa tyle nie daje , VR tylko 4 bary !!!!!!!!!!! :panna: pozdroo :pub: miłej pracy....jak oddałeś do warsztatu to nie słuchaj ich opowieści bo widze , że nie bardzo masz wiedzę na ten temat, jak wyczuli będą chcieli Cię zdrowo skroić a to jest czysto mechaniczna robótka , odkręcić -przykręcić- wyregulować bez rzeźby...no może pompa paliwa :jezor: [ nie wiem jaki masz silnik] MAX. 3 dni spokojnej pracy jak wszystko jest na miejscu !!! :okej: o hamulce rozumiem że zadbasz !!!!?? :chytry: :bajer:
AHHAA PÓŁOSIE Z TRÓJKI SĄ DŁUŻSZE !!!!!!!!

: pt lut 17, 2006 14:09
autor: fibolek
No to mamy fachową poradę NEMESISA i o to chodziło.

: czw mar 02, 2006 16:45
autor: bonq R32
Może ktos powiedzieć jak wygląda kwestia pompy paliwa w golfie GTI bo z tego co słyszałem są dwie, a u mnie w 1.4 była jedna.No i pojawił sie problem z mechanizmem zmiany biegów, a mianowicie jego brakiem.Skąd mogę wziąść taki mechanizm?

: pt mar 03, 2006 01:10
autor: NEMESIS
bonq R32 pisze:Może ktos powiedzieć jak wygląda kwestia pompy paliwa w golfie GTI bo z tego co słyszałem są dwie, a u mnie w 1.4 była jedna.No i pojawił sie problem z mechanizmem zmiany biegów, a mianowicie jego brakiem.Skąd mogę wziąść taki mechanizm?
jakbyś czytał posty w swoim temacie byś wiedział !!!!!!!!!!

musisz wymienić lewarek zmiany biegów na taki od silnika 1.8 2.0 oraz te dźwigienki na skrzyni (o ile masz z MK2 na MK3 !! inne długości i kąty potem jest kłopot z regulacją !

: pt mar 03, 2006 15:01
autor: bonq R32
powstał kolejny problem z napędem prędkościomierza.W mk 2 jest na linke, a w mk3 elektroniczny...Można to jakoś przerobić czy konieczna jest nowa skrzynia?