Strona 1 z 2
SWAP silnika z golfa mk II 1.8 GTI do golfa mk3 1.4
: wt lut 14, 2006 19:15
autor: bonq R32
Witam serdecznie!!
zakupiłem silnik z golfa II 1.8 GTI (PF)oczywiście kompletny z osprzętem i chciałem sie dowiedzieć czy będzie to duży problem żeby wsadzić go do mojego golfa mk3 1.4.?
proszę o pomoc, pozdrawiam
: śr lut 15, 2006 00:15
autor: fibolek
Z tego co słyszałem to w Mk3 silniki miały trochę inne mocowanie.Ale z tym to można sobie poradzić bez większych kłopotów.Nie piszesz nic o skrzyni biegów a to jest ważne bo raczej ta z 1.4 nie podejdzie.i jeszcze jedno zawiecha na 1.4 jest trochę słabsza niż w GTI więc moim skromnym zdaniem dla własnego dobra założyć tą od przynajmniej 1.6 lub 1.8.No i hamulce też lepiej nie oszczedzać.
[ Dodano: Wto Lut 14, 2006 23:24 ]
Chociaż dziwi mnie to że zdecydowałeś się na silnik od MK2 a nie od Mk3.Ale pewnie koszty zadecydowały.Polecam pytać Apsika lub GTO.
: śr lut 15, 2006 04:46
autor: bonq R32
...oczywiście silnik jest ze skrzynią,komputerem,kompletną elektryką i półosiami, a jeśli chodzi o zawiecho to w 1.4 miałem gwintowane i jeżeli tylko będzie pasować to zostanie natomiast hamulce pozostaną z 1.4 przynajmniej narazie.Obawiam się tylko o samo mocowanie silnika bo jeżeli się różni to może być problem
: śr lut 15, 2006 05:13
autor: Krzylu
no bedzie problem bo jest pochylony w w strone chlodnicy twoj silnik a powyzej 1.6 w mk3 zreszta tak jak w pozostalych wersjach sa pochylone w strone grodzi co automatycznie sprowadza sie do innych mocowan silnika
lepiej wsadz silnik 2.0 115PS na allegro jest ich sporo i to w calkiem dobrych cenach
sa to stosunkowo mlodsze silniki niz 1.8GTi i rownie wytrzymale
: śr lut 15, 2006 12:34
autor: fibolek
A powiedz mi Krzylu czy jakbym u siebie wpakował głowicę od 1.8 GTI (mk2) to czy byłoby dużo grzebania oczywiście pragnę zostawić poczciwego Pierburga 2E2 i czy musiałbym zmienić kolektor wydechowy (na ten z GTI).I czy to ma sens?
: śr lut 15, 2006 13:27
autor: bonq R32
teraz juz nie mam opcji zamiany tego silnika, więc mam nadzieje że jakiś mechanik sobie z tym poradzi choć nie powiem troche się tego obawiam...Może znacie kogoś kto zna się na tym fachu i podioł by się tej roboty?Najlepiej żeby był z okolic Katowic i chorzowa
: śr lut 15, 2006 15:14
autor: fibolek
Poradzi sobie bynajmniej powinien.Przeciez wystarczy wyspawać nowe uchwyty.Nie wiem bo aż tak się na tym nie znam ale co z ławą.Z tym może być kombinacji.Poradzi sobie.
: czw lut 16, 2006 16:46
autor: bonq R32
dzisiaj zaczeła się wymiana silnika, już wiadomo że żadne mocowanie nie pasuje więc jest pierwszy problem,wie ktoś może czy półisie z golfa II GTI będą pasowały do mk3??
: czw lut 16, 2006 16:57
autor: Marihuana Man
bonq R32 pisze:dzisiaj zaczeła się wymiana silnika, już wiadomo że żadne mocowanie nie pasuje więc jest pierwszy problem,wie ktoś może czy półisie z golfa II GTI będą pasowały do mk3??
No to jak już wymieniasz to rób fototutoriala... Jest na tym forum wielu chętnych do wywalenia 1,4 z pod maski...
: pt lut 17, 2006 00:48
autor: NEMESIS
bonq R32 pisze:dzisiaj zaczeła się wymiana silnika, już wiadomo że żadne mocowanie nie pasuje więc jest pierwszy problem,wie ktoś może czy półisie z golfa II GTI będą pasowały do mk3??
Nie bardzo widze problem, nie ma najmniejszego !!!!!!
kręcicie sprawe jakbyscie conajmniej upychali
V8 ..wzdłuż !!!!!
wózek przedni, sanki ..zwał jak zwał...fachowo wg ETKI podpora jednostki napędowej jest taka sama dla wszystkich modeli patrz ETKA !!!! :green_fuck:
czyli rozstaw
MOCOWAŃ silnika , tych z tyłu jest taki sam !!! tylko VR ma inną belke przednią zawieszenia silnika !!
Nic nie trzeba wycinać i spawać jak ktos tu pisał !!! łapy musisz qpić od silnika 1.8 lub 2.0 z golfa 3 i siedzi na miejscu,dwie alu jedna metalowa- przednia
poduszki zmien na takie od 2E, ADY i nie bedzie kłopotu, dodam tylko że poza wydechem musisz wymienić lewarek zmiany biegów na taki od silnika 1.8 2.0 oraz te dźwigienki na skrzyni (o ile masz z MK2 na MK3 !! inne długości i kąty potem jest kłopot z regulacją !!!!!( na upartego przy zakupie łapy na skrzynie powinny tam być ) no i będziesz miał problem z pompką paliwa, do GTI (rozumiem to jako 1.8 na mechanicznym wtrysku NP.
PB 112KM w przypadku
PF 107KM,RV 105KM nie bedzie kopotu)będziesz potrzebował 6 barowej pompy paliwa a żadna trójkowa tyle nie daje , VR tylko 4 bary !!!!!!!!!!!
pozdroo
miłej pracy....jak oddałeś do warsztatu to nie słuchaj ich opowieści bo widze , że nie bardzo masz wiedzę na ten temat, jak wyczuli będą chcieli Cię zdrowo skroić a to jest czysto mechaniczna robótka , odkręcić -przykręcić- wyregulować bez rzeźby...no może pompa paliwa
[ nie wiem jaki masz silnik] MAX. 3 dni spokojnej pracy jak wszystko jest na miejscu !!!
o hamulce rozumiem że zadbasz !!!!??
AHHAA PÓŁOSIE Z TRÓJKI SĄ DŁUŻSZE !!!!!!!!
: pt lut 17, 2006 14:09
autor: fibolek
No to mamy fachową poradę NEMESISA i o to chodziło.
: czw mar 02, 2006 16:45
autor: bonq R32
Może ktos powiedzieć jak wygląda kwestia pompy paliwa w golfie GTI bo z tego co słyszałem są dwie, a u mnie w 1.4 była jedna.No i pojawił sie problem z mechanizmem zmiany biegów, a mianowicie jego brakiem.Skąd mogę wziąść taki mechanizm?
: pt mar 03, 2006 01:10
autor: NEMESIS
bonq R32 pisze:Może ktos powiedzieć jak wygląda kwestia pompy paliwa w golfie GTI bo z tego co słyszałem są dwie, a u mnie w 1.4 była jedna.No i pojawił sie problem z mechanizmem zmiany biegów, a mianowicie jego brakiem.Skąd mogę wziąść taki mechanizm?
jakbyś czytał posty w swoim temacie byś wiedział !!!!!!!!!!
musisz wymienić lewarek zmiany biegów na taki od silnika 1.8 2.0 oraz te dźwigienki na skrzyni (o ile masz z MK2 na MK3 !! inne długości i kąty potem jest kłopot z regulacją !
: pt mar 03, 2006 15:01
autor: bonq R32
powstał kolejny problem z napędem prędkościomierza.W mk 2 jest na linke, a w mk3 elektroniczny...Można to jakoś przerobić czy konieczna jest nowa skrzynia?