Strona 1 z 1

[mk2] co mi wyje z przodu???

: wt lut 14, 2006 10:33
autor: Agamek12
wczoraj jadąc do pracy po ściszeniu radia usłyszałem, ze coś strasznie wyje z przodu auta. wycie nasila sie wraz ze wzrostem predkosci samochodu i dodatkowo zwieksza sie na zakrętach, wyje tez na luzie i przy zgaszonym silniku. przy aucie nic nie robiłem/zmieniałem, w sobotę jeszcze było cicho.
dziś rano podniosłem auto: kręcąc kołami przednimi nie słyszę żadnego wycia, tarcia, nie ma żadnych luzów, o nic nie ocierają koła, nie wyją tez z pewnościa tylne koła, w oponach jest prawidłowe ciśnienie, auto nie ściąga w żadną ze stron.
Co może być przyczyną tego nagłego wycia? lożyska, przeguby, opony??? - to wycie przypomina mi wycie bieżnikowanych opon mojego kolegi, ale moje zimówki nigdy nie wyły.

: wt lut 14, 2006 10:37
autor: moment
ja miałem podobny problem tez mi coś wyło i jak skręcałem w lewo to sie bardzo nasilało okazało się ze było do wymiany prawe łozysko, po wymianiue jest juz cicho.
pozdrawiam

: wt lut 14, 2006 10:42
autor: Agamek12
moment pisze:ja miałem podobny problem tez mi coś wyło i jak skręcałem w lewo to sie bardzo nasilało okazało się ze było do wymiany prawe łozysko, po wymianiue jest juz cicho.
pozdrawiam
Ale mi sie nasila jak kręcę w obojętnie którą stronę, nawet przy skręcie na sąsiedni pas ruchu.

: wt lut 14, 2006 10:44
autor: bocian01
ja miałem to samo wyło mocniej ze wzrostem prędkości i na zakrętach wymieniłem łożysko i przestało.
pozdrawiam

: wt lut 14, 2006 11:06
autor: Agamek12
To łożysko może zaczać tak nagle wyć? wydawało mi sie, że na początku wyje po cichu a potem coraz głosniej?
I jak zdiagnozować, ze to łożysko do wymiany-ruszam kołem i nie mam żadnych luzów, jak nim kręcę nic nie słyszę?
Dzwoniłem własnie do warsztatu: wymiana łożyska wraz z częścią to 150 zł/koło - troszkę drogo? I czy po wymianie trzeba robić zbieżność???

: wt lut 14, 2006 11:19
autor: ceasar
Ja zbieżności ani geometrii nie ustawiałem, opony się nie tną samochód jedzie prosto. Łożysko zmieniałem jakieś 20kkm. "Goleń" wyciągnięta razem z piastą odkręcony sworzeń i drążek kierowniczy.

: wt lut 14, 2006 11:35
autor: GRIsha
Agamek12 pisze:wymiana łożyska wraz z częścią to 150 zł/koło - troszkę drogo?
Łożysko od 40zł (przód) i tyle samo robocizna od koła, więc cena wydaje się ciut wysoka. No ale to Warszawka - ceny tam macie kosmiczne. :helm: Zbieżności nie trzeba ustawiać

pozdro :pub:

: wt lut 14, 2006 11:45
autor: malox
dokładnie jak się wymontuje cały macperson to nie trzeba...odrazu wymień 2 bo nie wiesz czy w złe trafisz.Jak masz imadło to zrobisz sam.prasa nie potrzebna..

: wt lut 14, 2006 11:58
autor: WRHZ
Kolego moze krecac reka nie slychac wiec podnies furke na lewarku podloz cos zeby stala stabilnie wrzuc 3 albo 4 odpal furke pusc sprzegla nabierze predkosci kolko wylacz silnik i wrzuc na luz tak najszybciej bedziesz wiedizal czy wyje i ktore kolo ( podnosci na zmiane lewa prawa strone ;) :pub: wymiana lozyska nie jest trudna geometri nie trzeba ustawiac jak sie wsyzsko pozaznacza i przykreci tak jak bylo

: wt lut 14, 2006 15:09
autor: pieko
Stawiam tak jak koledzy na któres łozysko.Lepiej wymienic oczywiscie obie strony,wtedy wykluczymy opcje ze to co nam wyje to łozyska.Po wymianie nie trzeba ustawiac zadnej zbieznosci.Wymiana nie jest jakos bardzo skomplikowana.Pozdro.

: śr lut 15, 2006 08:21
autor: Agamek12
Ile jest łozysk w przednik kole? bo jeśli się nie mylę powinny byc 2?

: śr lut 15, 2006 10:37
autor: Paweł NPI
No z tego co się orientuję to w każdym kole są 2 łożyska (czyli 1 komplet)