Strona 1 z 1

[mk3]zwarcie na czujniku zasysu temperatury

: wt lut 14, 2006 09:40
autor: beamish
Witam,

Byłem w ASO na komputerowej diagnostyce mojego golfa 3 1,4. Wyskoczyło, że jest zwarcie czyjnika temperatury zasysu powietrza. To takie ustrojstwo pod kopułką gażnika. Rzeczywiście, kiedy sciągnałem kopułkę, to okazało się, że czujnik jest zabryzgany olejem.
Podejrzewam, że to zwarcie, ma zgubny wpływ na wielkość spalanego paliwa (bierze mi ok 10 l / 100 km).
Zastanawiałem się, nad wymianą tego czujnika, zle doszedłem do wniosku, że najrozsądniej byłoby wyeliminować przyczyne dostawania się oleju pod kompułkę. Nie wiem tylko, czym może być spowodowany taki "przeciek". POMÓŻCIE....

: wt lut 14, 2006 09:49
autor: Adamtd
1. Gaźnika to Ty nie masz
2. Najpierw sprawdź sam czujnik miernikiem, bo może sie kabelki zwierają a wszystko pozatym jest ok
3. Jakie ilości tego oleju masz w kolektorze dolotowym?

: wt lut 14, 2006 09:58
autor: GEORG
Adamtd pisze:1. Gaźnika to Ty nie masz
2. Najpierw sprawdź sam czujnik miernikiem, bo może sie kabelki zwierają a wszystko pozatym jest ok
3. Jakie ilości tego oleju masz w kolektorze dolotowym?
4. Powyciraj cały kolektor ssący do sucha i pojezdzij i obseruj spalanie
5. Sprawdz czy masz tą siateczke i w jakim stanie w rurce od pokrywy do obudowy
Pozdro :pub:

cd...

: wt lut 14, 2006 13:15
autor: beamish
3. Jakie ilości tego oleju masz w kolektorze dolotowym?[/quote]

4. Powyciraj cały kolektor ssący do sucha i pojezdzij i obseruj spalanie
5. Sprawdz czy masz tą siateczke i w jakim stanie w rurce od pokrywy do obudowy
Pozdro :pub:[/quote]

Powycierałem tak jak radziłeś w pkt 4., co do punktu 5. to powiedz, czy rozchodzi się o rurę od filtra powietrza, czy tą mniejszą odchodzącą od pokrywy do silnika? (laik ze mnie w tych sprawach). Bo jesli o tą dużą od filtra, to nie ma zadnej siateczki, a przy w locie do tej mniejszej jest cos na wzór jakby membrany, albo czegos takiego, ale napewno nie jest to siateczka.
Co do ilości oleu na czujniku, to nie ma go za wiele. Raczej brudne od oleju a nie ociekajace olejem.

wiem, że opisałem to amatorsko, ale jeszcze sie na tym nie znam. mam nadzieję, że dzieki Wam poszerze swoje horyzonty....

z góry dzięki za okazaną pomoc

: wt lut 14, 2006 15:04
autor: andrus
Witam slady oleju w rurze dolotowej to normalne.Jak masz strasznie duzo ilosc i jest to olej dosyc swiezy(nie taki przyschniety) to wskazywaloby ze masz niezle przedmuchy.

cd...

: wt lut 14, 2006 15:39
autor: beamish
tak jak pisalem wyzej, nie sa to duże ilości oleju, raczej brud, stary brud. pytanie czy to moze miec wplyw na zwarcie na czuniku i w konskwencji większe spalamnie?

: wt lut 14, 2006 17:21
autor: andrus
Niewiadomo moglo miec ale mysle ze to nie powinno miec wplywu na spalanie a przeplywomierz sprawdziles?Lambde?