[mk3]Miganie i dzwięk lampki oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
azizi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 638
Rejestracja: pn sty 24, 2005 22:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

[mk3]Miganie i dzwięk lampki oleju

Post autor: azizi » wt lut 14, 2006 09:21

Jadąc nie dawno zaświeciła mi się lampka od oleju i mignęła 3x, a z nią usłyszałem 3x sygnał dźwiękowy. Czy macie coś takiego u siebie w Mk3 lub innym VW?
Zaznaczam, że mam już prawie do wymiany olej, więc to to może być przyczyną. Stan oleju jest ok, autko chodzi lux. Silnik to ABS. Co wy na taką sygnalizację. Cała sytuacja powtórzyła mi się w 2 tygodnie 2x.
Ostatnio zmieniony wt lut 14, 2006 11:50 przez azizi, łącznie zmieniany 1 raz.


Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt lut 14, 2006 09:36

Być może olej jest już bardzo rzadki i pompa nie wytwarza wystarczającego ciśnienia. Olej masz - jak napisałeś do wymiany, a w zimie dodatkowo do oleju dostaje się benztna która jeszcze go rozrzedza.Wymień olej, filtr i problem powinien zniknąć.



Awatar użytkownika
azizi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 638
Rejestracja: pn sty 24, 2005 22:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: azizi » wt lut 14, 2006 09:42

pewnie tak, będe musiał zmienić na mobila albo shella teraz no i filterek od razu,
w sumie mam teraz elfa i wiem że się na niego nie namówie więcej, pewnie jak autko się rozgrzeje to jak woda jest,
tak czy siak pierwszy raz słysze o takim sygnalizowaniu :)
co vw to vw


Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt lut 14, 2006 09:43

Więc ja też myśle jak bodzio_j, trzeba olej wymienić. A jak to nic nie da to postępować należy zgodnie z tym co szeroko zostało opisane na forum dla takich przypadków

[ Dodano: Wto Lut 14, 2006 08:46 ]
a jaki dokładnie masz ten olej wlany?


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt lut 14, 2006 10:26

A jak olej nie pomoże to wymień czujnik. Napewno pomoże. Czujnik czujnikowi nie równy. Jeden pochodzi 20 lat, a inny 2 lata.



Awatar użytkownika
martines
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: martines » wt lut 14, 2006 10:39

Olej jak nie olej to czujnik (jeden z trzech) jak nie czujnik to FILTR OLEJU NIE DOPASOWANY DO SILNIKA (MA ZA DUŻA PRZEOUSTOWŚĆ CO TWORZY NADCIŚNIENIA). Przypadek poznałem na własnej skórze! Vento 1.8 silnik ABS... przypadłość



Awatar użytkownika
azizi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 638
Rejestracja: pn sty 24, 2005 22:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: azizi » wt lut 14, 2006 10:44

martines pisze:Olej jak nie olej to czujnik (jeden z trzech) jak nie czujnik to FILTR OLEJU NIE DOPASOWANY DO SILNIKA (MA ZA DUŻA PRZEOUSTOWŚĆ CO TWORZY NADCIŚNIENIA). Przypadek poznałem na własnej skórze! Vento 1.8 silnik ABS... przypadłość
silnik mam taki sam, jak będe zmieniać olej to zwrócę uwagę na filtr, ale obecny powienie być ok


Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » wt lut 14, 2006 10:45

jak nic nei pomoze to moze popmpa oleju... nie zaswiecilo ci sie to na 5 przy niskich obrotach i jeszcze najlepiej na zakrecie czy cos?


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
azizi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 638
Rejestracja: pn sty 24, 2005 22:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: azizi » wt lut 14, 2006 10:51

nie podczas normalnej jazdy na trasie sobie leciałem z 80km/h, a drugim razem przy małej prędkosci w miescie, także 2 różne przypadki,
samochód chodzi normalnie, stan oleju ok, pewnie trzeba go zmienić i tyle, zrobiłem na tym elfie 11000


Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8

cmu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn sty 09, 2006 00:57
Lokalizacja: Wroclaw-Opoczno

Post autor: cmu » wt lut 14, 2006 11:59

Opisujesz dwa przypadki - jazda 80km/h i wolniej w mieście, ale nie napisałeś nic o obrotach.
Mam silnik 1.8 ABS i w weekend pojawił się podobny problem. Mianowicie w piątek robiłem trasę 300km i zaraz na począku, przy temp. oleju około 70st (padł mi termostat) zapiszczała i zaświeciła kontrolka oleju. Sprawdziłem stan oleju - był dosłownie czarny jednak poziom w porządku. Po przejechaniu 180km zaczęło wyć na maxa, nonstop. Zatrzymałem się i zrobiłem dolewke oleju, około 100ml. Dojechałem do celu bez alarmu. W sobote u znajomego mechanika wymieniłem termostat. Wylałem też stary olej - był czarny jak smoła i rzadki jak woda :blush: mimo przebiegu TYLKO 3000 km. Zalałem minerał Mobila i wszystko było niby wporzo. W niedziele trasa powrotna 300km była przerąbana. Po rozgrzaniu autka do 90st kontrolka znowu zaczęła piszczeć :blush: Zatrzymywałem się i ruszałem i tak co kilkanaście km. W końcu skumałem, że wyje TYLKO przy obrotach powyżej 2500 rpm. Kontynuowałem jazde w tempie ok. 80km/h - czyli 5 bieg obroty 1800-2200rpm. Wczoraj odwiedziłem mechanika. Okazało się, że ciśnienie oleju jest dobre. Padł czujnik ciśnienia przy wysokich obrotach. Wymieniłem i mam spokój.
Mechanik zastrzegł, że jeżeli ciśnienie mierzone manometrem jest OK, wymieniony czujnik jest dobry a problem się pojawi ponownie to będzie to wina wyłącznie elektryki. Problem miałby tkwić w stacyjce. W autach trzymanych pod chmurką tak bywa, szczególnie w taką pogodę jak w tym roku.
Polecam sprawdzić kiedy wyje kontrolka (obroty) i wymienić czujnik. Ewentualnie - dla pewności - jedź do fachowca.
Uffff ... skończyłem :bigok:


...::: cmu :::...

Awatar użytkownika
azizi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 638
Rejestracja: pn sty 24, 2005 22:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: azizi » wt lut 14, 2006 12:17

dzięki stary za odpowiedz
najpierw zmienie olej i filtr, jak by mi się powtarzało to dopiero zaczne coś więcej robić
co do stacyjki, to wiem że mam od początku tam wadliwą jakąś kostkę, nawet jąkupiłm bo grosze kosztuje ale nie wymieniłem bo nie wiedziałem jak, a teraz to nawet nie mam zamiaru, miałem wcześniej problem z paleniem autka ale traz już się przyzwyczaiłem i pali za każdym razem, będzie co najwyżej ciężej dla złodzieja :)
ile kosztuje taki czujnik?


Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8

cmu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn sty 09, 2006 00:57
Lokalizacja: Wroclaw-Opoczno

Post autor: cmu » wt lut 14, 2006 14:35

Za czujnik zapłaciłem 15zł, w warsztacie. W sklepie podejrzewam, że cena będzie zbliżona. Pamietaj tylko, że tam są trzy czujniki. Ten od wyższych obrotów znajduje się najbliżej silnika, patrząc na silnik od przodu, dokręcany (chyba) kluczem nr 17 (albo 19).
Jeżeli wymienisz czujnik a będzie wył dalej pojedź do mechanika - koszt sprawdzenia ciśnienia oleju to grosze, a remont silnika...


...::: cmu :::...

Awatar użytkownika
azizi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 638
Rejestracja: pn sty 24, 2005 22:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: azizi » wt lut 14, 2006 15:57

racaj, dzięki stary, najpierw olej i filtr, potem ewentualnie mechanik itp


Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8

Awatar użytkownika
pier
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr lut 15, 2006 16:22
Lokalizacja: Nisko

Post autor: pier » śr lut 15, 2006 17:29

Witam
wszystkich posiadaczy golfika z problemem kontrolki oleju i brzęczyka.
Więc mam tem sam problem ale wiem jak go zlikwidować :)
Więc wszystkiemu jest winna ta przeklęta zima i minusowe temperatury, mnie tem problem dopadł już wcześniejszej zimy. Też kombinowałem z czujnikami, pąpą oleju, panewkami, uszczelką pod głowicą itp.itd. Podczas jazdy zimą na krutkich odcinkach trasy silnik jest niedogrzany i chodzi na tzw. automatycznym ssaniu przez co nie spala całej wzbogaconej mieszanki paliwa a ta przedostaje się do oleju i go rozcięcza wtedy spada ciśnieni oleju i miga kontrolka i brzęcze tem przeklęty brzęczyk(który przyprawia o nerwice) jest to wada konstrukcyjna golfa. Aby temu zapobiec przed zimą trzeba wymienić czujnik ciś. oleju wysokich obrotów (ten nad filtrem oleju) na czujnik niskiego ciśnienia taki jak w głowicy tzn (u mnie z białego na czarny) czarny ma 1.2 do 1.6 bara. Po zmianie tego czujnika kontrolka przestanie migać i mamy problem z głowy. Na wiosne gdy temperatura powietrza bądzie większ zalecam założenie spowrotem białego czujnika i wymiane oleju( a raczej paliwa z dodatkiem oleju) i filtra. Ja przejechałem 20000 km na takim rozwiązaniu i nie zauwarzyłem oznak kączącego się silnika chodzi dalej jak chodził.
A brzęczyk mam z głowy.
Proponuje takie rozwiązanie i czekam na meile z zaobserwowaną zmianą na pierr@o2.pl



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 386 gości