[mk3]Miganie i dzwięk lampki oleju
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk3]Miganie i dzwięk lampki oleju
Jadąc nie dawno zaświeciła mi się lampka od oleju i mignęła 3x, a z nią usłyszałem 3x sygnał dźwiękowy. Czy macie coś takiego u siebie w Mk3 lub innym VW?
Zaznaczam, że mam już prawie do wymiany olej, więc to to może być przyczyną. Stan oleju jest ok, autko chodzi lux. Silnik to ABS. Co wy na taką sygnalizację. Cała sytuacja powtórzyła mi się w 2 tygodnie 2x.
Zaznaczam, że mam już prawie do wymiany olej, więc to to może być przyczyną. Stan oleju jest ok, autko chodzi lux. Silnik to ABS. Co wy na taką sygnalizację. Cała sytuacja powtórzyła mi się w 2 tygodnie 2x.
Ostatnio zmieniony wt lut 14, 2006 11:50 przez azizi, łącznie zmieniany 1 raz.
Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8
pewnie tak, będe musiał zmienić na mobila albo shella teraz no i filterek od razu,
w sumie mam teraz elfa i wiem że się na niego nie namówie więcej, pewnie jak autko się rozgrzeje to jak woda jest,
tak czy siak pierwszy raz słysze o takim sygnalizowaniu
co vw to vw
w sumie mam teraz elfa i wiem że się na niego nie namówie więcej, pewnie jak autko się rozgrzeje to jak woda jest,
tak czy siak pierwszy raz słysze o takim sygnalizowaniu
co vw to vw
Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8
Więc ja też myśle jak bodzio_j, trzeba olej wymienić. A jak to nic nie da to postępować należy zgodnie z tym co szeroko zostało opisane na forum dla takich przypadków
[ Dodano: Wto Lut 14, 2006 08:46 ]
a jaki dokładnie masz ten olej wlany?
[ Dodano: Wto Lut 14, 2006 08:46 ]
a jaki dokładnie masz ten olej wlany?
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
silnik mam taki sam, jak będe zmieniać olej to zwrócę uwagę na filtr, ale obecny powienie być okmartines pisze:Olej jak nie olej to czujnik (jeden z trzech) jak nie czujnik to FILTR OLEJU NIE DOPASOWANY DO SILNIKA (MA ZA DUŻA PRZEOUSTOWŚĆ CO TWORZY NADCIŚNIENIA). Przypadek poznałem na własnej skórze! Vento 1.8 silnik ABS... przypadłość
Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8
jak nic nei pomoze to moze popmpa oleju... nie zaswiecilo ci sie to na 5 przy niskich obrotach i jeszcze najlepiej na zakrecie czy cos?
http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
nie podczas normalnej jazdy na trasie sobie leciałem z 80km/h, a drugim razem przy małej prędkosci w miescie, także 2 różne przypadki,
samochód chodzi normalnie, stan oleju ok, pewnie trzeba go zmienić i tyle, zrobiłem na tym elfie 11000
samochód chodzi normalnie, stan oleju ok, pewnie trzeba go zmienić i tyle, zrobiłem na tym elfie 11000
Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8
Opisujesz dwa przypadki - jazda 80km/h i wolniej w mieście, ale nie napisałeś nic o obrotach.
Mam silnik 1.8 ABS i w weekend pojawił się podobny problem. Mianowicie w piątek robiłem trasę 300km i zaraz na począku, przy temp. oleju około 70st (padł mi termostat) zapiszczała i zaświeciła kontrolka oleju. Sprawdziłem stan oleju - był dosłownie czarny jednak poziom w porządku. Po przejechaniu 180km zaczęło wyć na maxa, nonstop. Zatrzymałem się i zrobiłem dolewke oleju, około 100ml. Dojechałem do celu bez alarmu. W sobote u znajomego mechanika wymieniłem termostat. Wylałem też stary olej - był czarny jak smoła i rzadki jak woda mimo przebiegu TYLKO 3000 km. Zalałem minerał Mobila i wszystko było niby wporzo. W niedziele trasa powrotna 300km była przerąbana. Po rozgrzaniu autka do 90st kontrolka znowu zaczęła piszczeć Zatrzymywałem się i ruszałem i tak co kilkanaście km. W końcu skumałem, że wyje TYLKO przy obrotach powyżej 2500 rpm. Kontynuowałem jazde w tempie ok. 80km/h - czyli 5 bieg obroty 1800-2200rpm. Wczoraj odwiedziłem mechanika. Okazało się, że ciśnienie oleju jest dobre. Padł czujnik ciśnienia przy wysokich obrotach. Wymieniłem i mam spokój.
Mechanik zastrzegł, że jeżeli ciśnienie mierzone manometrem jest OK, wymieniony czujnik jest dobry a problem się pojawi ponownie to będzie to wina wyłącznie elektryki. Problem miałby tkwić w stacyjce. W autach trzymanych pod chmurką tak bywa, szczególnie w taką pogodę jak w tym roku.
Polecam sprawdzić kiedy wyje kontrolka (obroty) i wymienić czujnik. Ewentualnie - dla pewności - jedź do fachowca.
Uffff ... skończyłem
Mam silnik 1.8 ABS i w weekend pojawił się podobny problem. Mianowicie w piątek robiłem trasę 300km i zaraz na począku, przy temp. oleju około 70st (padł mi termostat) zapiszczała i zaświeciła kontrolka oleju. Sprawdziłem stan oleju - był dosłownie czarny jednak poziom w porządku. Po przejechaniu 180km zaczęło wyć na maxa, nonstop. Zatrzymałem się i zrobiłem dolewke oleju, około 100ml. Dojechałem do celu bez alarmu. W sobote u znajomego mechanika wymieniłem termostat. Wylałem też stary olej - był czarny jak smoła i rzadki jak woda mimo przebiegu TYLKO 3000 km. Zalałem minerał Mobila i wszystko było niby wporzo. W niedziele trasa powrotna 300km była przerąbana. Po rozgrzaniu autka do 90st kontrolka znowu zaczęła piszczeć Zatrzymywałem się i ruszałem i tak co kilkanaście km. W końcu skumałem, że wyje TYLKO przy obrotach powyżej 2500 rpm. Kontynuowałem jazde w tempie ok. 80km/h - czyli 5 bieg obroty 1800-2200rpm. Wczoraj odwiedziłem mechanika. Okazało się, że ciśnienie oleju jest dobre. Padł czujnik ciśnienia przy wysokich obrotach. Wymieniłem i mam spokój.
Mechanik zastrzegł, że jeżeli ciśnienie mierzone manometrem jest OK, wymieniony czujnik jest dobry a problem się pojawi ponownie to będzie to wina wyłącznie elektryki. Problem miałby tkwić w stacyjce. W autach trzymanych pod chmurką tak bywa, szczególnie w taką pogodę jak w tym roku.
Polecam sprawdzić kiedy wyje kontrolka (obroty) i wymienić czujnik. Ewentualnie - dla pewności - jedź do fachowca.
Uffff ... skończyłem
...::: cmu :::...
dzięki stary za odpowiedz
najpierw zmienie olej i filtr, jak by mi się powtarzało to dopiero zaczne coś więcej robić
co do stacyjki, to wiem że mam od początku tam wadliwą jakąś kostkę, nawet jąkupiłm bo grosze kosztuje ale nie wymieniłem bo nie wiedziałem jak, a teraz to nawet nie mam zamiaru, miałem wcześniej problem z paleniem autka ale traz już się przyzwyczaiłem i pali za każdym razem, będzie co najwyżej ciężej dla złodzieja
ile kosztuje taki czujnik?
najpierw zmienie olej i filtr, jak by mi się powtarzało to dopiero zaczne coś więcej robić
co do stacyjki, to wiem że mam od początku tam wadliwą jakąś kostkę, nawet jąkupiłm bo grosze kosztuje ale nie wymieniłem bo nie wiedziałem jak, a teraz to nawet nie mam zamiaru, miałem wcześniej problem z paleniem autka ale traz już się przyzwyczaiłem i pali za każdym razem, będzie co najwyżej ciężej dla złodzieja
ile kosztuje taki czujnik?
Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8
Za czujnik zapłaciłem 15zł, w warsztacie. W sklepie podejrzewam, że cena będzie zbliżona. Pamietaj tylko, że tam są trzy czujniki. Ten od wyższych obrotów znajduje się najbliżej silnika, patrząc na silnik od przodu, dokręcany (chyba) kluczem nr 17 (albo 19).
Jeżeli wymienisz czujnik a będzie wył dalej pojedź do mechanika - koszt sprawdzenia ciśnienia oleju to grosze, a remont silnika...
Jeżeli wymienisz czujnik a będzie wył dalej pojedź do mechanika - koszt sprawdzenia ciśnienia oleju to grosze, a remont silnika...
...::: cmu :::...
Witam
wszystkich posiadaczy golfika z problemem kontrolki oleju i brzęczyka.
Więc mam tem sam problem ale wiem jak go zlikwidować
Więc wszystkiemu jest winna ta przeklęta zima i minusowe temperatury, mnie tem problem dopadł już wcześniejszej zimy. Też kombinowałem z czujnikami, pąpą oleju, panewkami, uszczelką pod głowicą itp.itd. Podczas jazdy zimą na krutkich odcinkach trasy silnik jest niedogrzany i chodzi na tzw. automatycznym ssaniu przez co nie spala całej wzbogaconej mieszanki paliwa a ta przedostaje się do oleju i go rozcięcza wtedy spada ciśnieni oleju i miga kontrolka i brzęcze tem przeklęty brzęczyk(który przyprawia o nerwice) jest to wada konstrukcyjna golfa. Aby temu zapobiec przed zimą trzeba wymienić czujnik ciś. oleju wysokich obrotów (ten nad filtrem oleju) na czujnik niskiego ciśnienia taki jak w głowicy tzn (u mnie z białego na czarny) czarny ma 1.2 do 1.6 bara. Po zmianie tego czujnika kontrolka przestanie migać i mamy problem z głowy. Na wiosne gdy temperatura powietrza bądzie większ zalecam założenie spowrotem białego czujnika i wymiane oleju( a raczej paliwa z dodatkiem oleju) i filtra. Ja przejechałem 20000 km na takim rozwiązaniu i nie zauwarzyłem oznak kączącego się silnika chodzi dalej jak chodził.
A brzęczyk mam z głowy.
Proponuje takie rozwiązanie i czekam na meile z zaobserwowaną zmianą na pierr@o2.pl
wszystkich posiadaczy golfika z problemem kontrolki oleju i brzęczyka.
Więc mam tem sam problem ale wiem jak go zlikwidować
Więc wszystkiemu jest winna ta przeklęta zima i minusowe temperatury, mnie tem problem dopadł już wcześniejszej zimy. Też kombinowałem z czujnikami, pąpą oleju, panewkami, uszczelką pod głowicą itp.itd. Podczas jazdy zimą na krutkich odcinkach trasy silnik jest niedogrzany i chodzi na tzw. automatycznym ssaniu przez co nie spala całej wzbogaconej mieszanki paliwa a ta przedostaje się do oleju i go rozcięcza wtedy spada ciśnieni oleju i miga kontrolka i brzęcze tem przeklęty brzęczyk(który przyprawia o nerwice) jest to wada konstrukcyjna golfa. Aby temu zapobiec przed zimą trzeba wymienić czujnik ciś. oleju wysokich obrotów (ten nad filtrem oleju) na czujnik niskiego ciśnienia taki jak w głowicy tzn (u mnie z białego na czarny) czarny ma 1.2 do 1.6 bara. Po zmianie tego czujnika kontrolka przestanie migać i mamy problem z głowy. Na wiosne gdy temperatura powietrza bądzie większ zalecam założenie spowrotem białego czujnika i wymiane oleju( a raczej paliwa z dodatkiem oleju) i filtra. Ja przejechałem 20000 km na takim rozwiązaniu i nie zauwarzyłem oznak kączącego się silnika chodzi dalej jak chodził.
A brzęczyk mam z głowy.
Proponuje takie rozwiązanie i czekam na meile z zaobserwowaną zmianą na pierr@o2.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 262 gości