Strona 1 z 21

Problemy z MK4

: wt lut 14, 2006 01:21
autor: imp
więc zakładam ten topic dla uzytkowników mk4 ..benz/diesel ..chodzi mi o to by własciciele tego modelu opisywali w nim swoje problemy..które nie raz z czego zauważyłem powtarzają sie ..pomoże to innym użytkownikom kontrolować słabe sfery swoich mk4..

dla przykładu opisze swoje

mk4 1998 99000tys km 1.6 SR

skaczące obroty ..czeste gaśnięcie

problem z plastikami jeżdzacymi po szynach w mechanizmie podnoszenia szyb/łamią się/

nie ryglowanie sie zamka

niskie zawieszenie..urywanie dokładki z przedniego zderzaka haczenie miską i wahaczami

pozatym..narazie luz mam go od wrzesnia 2005 sprowadzony z FR

: wt lut 14, 2006 16:33
autor: bojar
Witam,
ja mam mkIV 1,9 TDI (90km) rocznik 1999, przebieg 152 tys. km.
Na razie:
- połamane łapki od szyby- po zbiciu szyby przez jeb...ego złodzieja, który mi ukradł radyjko
- walnęła mi turbina (olej z niej poszedł do silnika i wszystko tam porozwalał... :( naprawa: 4 tys. zł., ale teraz jestem pewny, że spokojnie drugie tyle samochodzikiem przejeżdżę...
- przerwany, albo odłączony przewód od spryskiwacza tylnej szyby- zabieram się za to jak się trochę ociepli.
- miałem też awarię kompresora klimy- rozpadło się łożysko, ale 300 zł. i klima działa...
- oczywiście samochodzik jest trochę za niski- połamałem osłonę silnika, była plastikowa, ale już mam drugą...
- innych usterek nie miałem, samochodzik mało pali- 5-6l. napędu/100km

Powiem szczerze, że jestem trochę zawiedziony mk IV, myślałem, że te samochodziki są o wiele bardziej "twarde", a tu i mi się przydarza dużo usterek i o wielu czytam na forum...

: wt lut 14, 2006 16:37
autor: Chomik
- naprawde zbyt niskie auto - osłone pod silnikiem już urwałem jeszcze tylko szoruje wahaczami
- podgrzewanie lusterek padło
- padła już wycieraczka tylna


jak narazie to by było chyba na tyle ...

: wt lut 14, 2006 21:45
autor: Tomasz Żaguń
MKIV 2002r 1,9 TDi 100ps na pompkach od nowości .60000km przebiegu 1-wytarta osłona pod silnikiem 2-poszarpana osłona dżwigni zmiany biegów 3-żarówki jak muchy mi popadały wszystkie po kolei w ciągu miesiąca po wymianie ok 4-jak jest sucho to drzwi od kierowcy skrzypią jak u babci komoda 5-przy 50.000km poszły jednocześnie klocki przód i tył co dla mnie jest dziwne 6-jak jest sucho i ciepło to skrzypi zawieszenie ,gumy na drążku stabilizatora 7-oświetlenie tablicy rejestracyjnej poprostu skorodowane 8-no i w środku na tych elementach tapicerki pogumowanyuch ta guma sie łuszczy . Tak poza tym to rewelacja

: wt lut 14, 2006 23:41
autor: Chomik
co do gum na stabilizatorze to się zgodze, straszna siepa było jeździć - wymieniłem czym prędzej

i niestety u mnie guma też się łuszczy :/

: śr lut 15, 2006 08:41
autor: Mosart
MkIV 1998r 1,4 16v 120tys. km. Mam go od nowości i tak naprawdę głowną bolączką jest to, że bierze olej - ok. 0,5/1000km (czasami mniej i nie zależy to od stylu jazdy). SPRAWDZAJCIE OLEJ w 1,4, bo mój mechanik miał ostatnio dwa takie zatarte silniki.
Pozatym:
-plastikowe osłony silnika połamane,
-katalizator do wymiany po uderzeniu w glebę,
-urwany zaczep tłumika środkowego,
-gumy stabilizatora,
-przegnity kabelek od alternatora,
-mechanizm tylnej wycieraczki do wymiany,
-mikrostyk w zamku tylnej klapy

czyli generalnie pierdoły.

Pozdrawiam

: śr lut 15, 2006 12:22
autor: gREGORPG
mk4 2001,1,6 16V, 75kkm
mam go od 1,5 roku
1-polamana oslona dolna silnika - czyli stndard,
2-klocki przod przy ok 60kkm
3-2 zarowki tyl
4-cewka zaplonowa 1szt-miesiac temu
na razie tyle

: śr lut 15, 2006 15:27
autor: ksionc
Mk4 1998 1.9 tdi 90KM 174tys km, 4 tys km moje:
-powycierane elementy gumowane (juz prawie na gladko wiec tragicznie to nie wyglada)
-przepalona zarowa podswietlenia nawiewu
-czasem piszczy silnik dmuchawy
-wymienione dwie uszczelki w chlodnicy oleju
-problem z zamkiem w tylnych drzwiach lub klapie (a moze jedno i drugie), chyba zamarza
-spadek mocy przy pewnej predkosci (prawdopodobnie n75) ale juz ostatnio bylo dobrze (w cudowny sposob sam sie naprawil?)
-podswietlenie tablicy rej nie dzialalo z prawej strony (przerdzewiale blaszki stykajace zie z zarowka)
-czasem telepie na wolnych obrotach (chyba kolo dwumasowe)

poza tymi minusami same plusy czyli spalanie i znaczek VW na kierownicy :grin:

: śr lut 15, 2006 15:29
autor: Kris99
Mój mk4 2001,1,4 16V, 75kkm - 106 000 km

- zbyt niski choć mam gumy (czyt. opony) o wysokim profilu
- zatarte na przegubach wycieraczki z przodu
- wymiana czujnika ABS
- wymiana rozrządu po 90 000km
- wymiana pompy wody po 90 000 km
- wymiana sondy lambda przed katalizatorem po 109 000- pali ok 7,9-8,7 litra w zimie (mam go około 1/2 roku)
- spalona żarówka podświetlenia nawiewu (nie łatwa wymiana)
- spalona zarówka swiateł postojowych, drogowych i mijania z przodu
- spalona zarówka świateł drogowych i świateł hamowania z tyłu
- bierze troche oleju
- pali średnio 7-8l/100 wg ksiązeczki ma plaiwć średnio 6,5l/100
- nierównomierne obroty silnika na biegu jałowym

Obecnie przejechane 110 000 i wszytsko pozostałe ok

: śr lut 15, 2006 16:13
autor: fibolek
A wobec tego jaka wersja Mk4 jest udana?

MK4

: śr lut 15, 2006 16:56
autor: Maćko1979
Witka Mk4 1.6SR 1999R 125000 przejechane sprowadzony z Niemiec

Mam MK4 od 2 miesięcy i:
- jeszcze nic nie urwałem ale może mi się to przydażyć (obniżone zawieszenie) ciągle o coś zawadzam;
- wymiana uszczelki pod chłodnicą oleju po 2 tygodniach po wymianie oleju spieprzył mi olej czyli podwójny koszt;
- od niedawna troche głupieją obroty jak jest zimny po rozgrzaniu OK ( przepustnica po czyszczeniu i adaptacji wg, mojego brata mechanika kończy swój żywot silnik krokowy, na VAG'u pokazuje usterkę przepustnicy);
- zacinanie się centralnego zamka prawe drzwi pasażera tył;
- padło ogrzewanie lusterek (nowe maty w ASO niedostępne, zato dostępne razem z lustrami koszt 120 PLN jedno..... kupiłem maty na allegro koszt 13 PLN założyłem ....... działa jest git);
- niestety spore spalanie po mieście ale pocieszam się że jak przyjdzie lato to będzie lepiej.

Pozdro dla wszystkich. Mam nadzieję że więcej będzie czwórek:)

: śr lut 15, 2006 17:15
autor: ksionc
m_maryszczak pisze:wymiana uszczelki pod chłodnicą oleju po 2 tygodniach po wymianie oleju
no wlasnie trzeba na te uszczelki uwazac. ja zajechalem na wymiane oleju a koles do mnie: ale u pana olej nap.... i rzeczywiscie. koszt uszczelek niewielki a jak jest cala oslona pod silnikiem to nie widac czy przypadkiem nie znaczy terenu olejem.

: śr lut 15, 2006 17:23
autor: Maćko1979
Dokładnie na samą uszczelkę wydałem o ile dobrze pamiętam 8 PLN i ponad stówe na nowy olej bo tamtego z wymiany mało coo zostało. no i niestety mam jeszcze osłone pod silnnikiem więc tak jak mówi ksionc nic by nie było widać ale wyciekła taka ilość że bokiem poleciało:(