Strona 1 z 1

[mk3] Problem z czujnikiem od wskazań temperatury

: pn lut 13, 2006 20:21
autor: marceliii
A więc kumplowi chyba padł ów czujnik bo pokazywał co chciał .
Kupił nowy i nie wiem co kupił , ale pokazuje mu temp. non stop między 100-11- st. a wentylator się nawet nie włącza no i takiej temperatury napewno niema , bo węży idzie się bez problemu chwycić .
Dajcie jakis pomysł co sprawdzić , tzn. jaki opór ten czujnik powinien miec czy coś , jak go sprawdzić żeby miec pewność że on jest walnięty ?
Czujnik niy nowy ale cholera wie .
:(

: pn lut 13, 2006 21:01
autor: PitrekT
Chyba najprościej będzie podłączyć VAG-a i porównać temperaturę jaka jest na wskaźniku temperatury w desce a temperaturą jaką podaje VAG.
Pozdrawiam

: wt lut 14, 2006 07:10
autor: marceliii
Ale po co znowu płacić za podłączenie pod vag jak można to inaczej zrobić .
A może czujnik jest dobry tulko gdzies jest przerwa w obwodzie ?
poprostu potrzebuje te parametry jaki powinien mić opór przy jakiej temp. to reszte sobie sam sprawdze .
Może ktos pomóc ?
:)

: wt lut 14, 2006 07:42
autor: bodzio_j
marceliii pisze:Kupił nowy i nie wiem co kupił , ale pokazuje mu temp. non stop między 100-11- st. a wentylator się nawet nie włącza no i takiej temperatury napewno niema , bo węży idzie się bez problemu chwycić
Kupiłem nowy czujnik i pokazuje prawie maksymalną temperaturę.A na pewno taka nie jest. Wentyl włącza się dopiero jak zatrzymam auto i zgaszę.Płyn nie gotuje. Zdarza się, że nowy czujnik jest uwalony. Zwłaszca jeśli jakiejś dziwnej firmy- np.HP

: śr lut 15, 2006 18:17
autor: pier
A może ktoś wie co jest przyczyną takiego oto przypadku: na zimnym silniku po uruchomieniu auta kontrolka od temp. miga i wskazówka wychyla się ma max w prawo jak silnik sie nagrzeje to gaśnie i wskazówka spada do prawidłowej pozyci.

: śr lut 15, 2006 18:35
autor: misiek
pier pisze:A może ktoś wie co jest przyczyną takiego oto przypadku: na zimnym silniku po uruchomieniu auta kontrolka od temp. miga i wskazówka wychyla się ma max w prawo jak silnik sie nagrzeje to gaśnie i wskazówka spada do prawidłowej pozyci.
ja miałem podobny przypadek, i u mnie przyczyną było to ze dziurawy czujnik temp. był(płyn sie dostał do wnętrza czujnika i pokazywał ciągle ok 100 st. nie wazne było to czy zimny czy ciepły) po wynianie było już dobrze

: śr lut 15, 2006 18:48
autor: pier
Aha tylko który to czujnik gdzie n sie znajduje ???

: śr lut 15, 2006 19:10
autor: bodzio_j
pier pisze:Aha tylko który to czujnik gdzie n sie znajduje
Nie wiem jaki masz silnik, ale zazwyczajjest to czarny czujnik i znajduje się na wężu wychodzącym z głowicy (obok powinien być niebieski)

: śr lut 15, 2006 19:24
autor: misiek
bodzio_j pisze:pier napisał/a:
Aha tylko który to czujnik gdzie n sie znajduje

Nie wiem jaki masz silnik, ale zazwyczajjest to czarny czujnik i znajduje się na wężu wychodzącym z głowicy (obok powinien być niebieski)
dokładnie ten(czarny), ja mam silnik 1,6 i tak mam go zamontowanego na wyjściu płynu z głowicy do chłodnicy

: śr lut 15, 2006 21:18
autor: pier
Wszystko super znalazłem czujnik tylk ni jak ni czorta nie mogłem go wyciągnąć jak go się wyciąga prosze o pomoc

: śr lut 15, 2006 21:33
autor: bodzio_j
pier pisze:Wszystko super znalazłem czujnik tylk ni jak ni czorta nie mogłem go wyciągnąć jak go się wyciąga prosze o pomoc
Czujnik jest zabezpieczony spinką - taki kawałek wygiętego drutu. Musisz ją najpierw wyciągnąć, a czujnik wyjdzie już bez problemu (powinien).Jak będziesz kupował nowy to dobrze aby była uszczelka.

: śr lut 15, 2006 21:39
autor: misiek
bodzio_j pisze:Czujnik jest zabezpieczony spinką
a wyciąga się ją ciągnąc za zawleczkę w bok obudowy czujnika, tylko uważaj byś dużo płynu nie stracił

: śr lut 15, 2006 21:58
autor: pier
Oki wielkie dzięki pozdrawiam