[mk3] Problem z czujnikiem od wskazań temperatury

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

[mk3] Problem z czujnikiem od wskazań temperatury

Post autor: marceliii » pn lut 13, 2006 20:21

A więc kumplowi chyba padł ów czujnik bo pokazywał co chciał .
Kupił nowy i nie wiem co kupił , ale pokazuje mu temp. non stop między 100-11- st. a wentylator się nawet nie włącza no i takiej temperatury napewno niema , bo węży idzie się bez problemu chwycić .
Dajcie jakis pomysł co sprawdzić , tzn. jaki opór ten czujnik powinien miec czy coś , jak go sprawdzić żeby miec pewność że on jest walnięty ?
Czujnik niy nowy ale cholera wie .
:(


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
PitrekT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sty 11, 2005 20:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: PitrekT » pn lut 13, 2006 21:01

Chyba najprościej będzie podłączyć VAG-a i porównać temperaturę jaka jest na wskaźniku temperatury w desce a temperaturą jaką podaje VAG.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » wt lut 14, 2006 07:10

Ale po co znowu płacić za podłączenie pod vag jak można to inaczej zrobić .
A może czujnik jest dobry tulko gdzies jest przerwa w obwodzie ?
poprostu potrzebuje te parametry jaki powinien mić opór przy jakiej temp. to reszte sobie sam sprawdze .
Może ktos pomóc ?
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt lut 14, 2006 07:42

marceliii pisze:Kupił nowy i nie wiem co kupił , ale pokazuje mu temp. non stop między 100-11- st. a wentylator się nawet nie włącza no i takiej temperatury napewno niema , bo węży idzie się bez problemu chwycić
Kupiłem nowy czujnik i pokazuje prawie maksymalną temperaturę.A na pewno taka nie jest. Wentyl włącza się dopiero jak zatrzymam auto i zgaszę.Płyn nie gotuje. Zdarza się, że nowy czujnik jest uwalony. Zwłaszca jeśli jakiejś dziwnej firmy- np.HP



Awatar użytkownika
pier
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr lut 15, 2006 16:22
Lokalizacja: Nisko

Post autor: pier » śr lut 15, 2006 18:17

A może ktoś wie co jest przyczyną takiego oto przypadku: na zimnym silniku po uruchomieniu auta kontrolka od temp. miga i wskazówka wychyla się ma max w prawo jak silnik sie nagrzeje to gaśnie i wskazówka spada do prawidłowej pozyci.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » śr lut 15, 2006 18:35

pier pisze:A może ktoś wie co jest przyczyną takiego oto przypadku: na zimnym silniku po uruchomieniu auta kontrolka od temp. miga i wskazówka wychyla się ma max w prawo jak silnik sie nagrzeje to gaśnie i wskazówka spada do prawidłowej pozyci.
ja miałem podobny przypadek, i u mnie przyczyną było to ze dziurawy czujnik temp. był(płyn sie dostał do wnętrza czujnika i pokazywał ciągle ok 100 st. nie wazne było to czy zimny czy ciepły) po wynianie było już dobrze


:-k ...

Awatar użytkownika
pier
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr lut 15, 2006 16:22
Lokalizacja: Nisko

Post autor: pier » śr lut 15, 2006 18:48

Aha tylko który to czujnik gdzie n sie znajduje ???



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » śr lut 15, 2006 19:10

pier pisze:Aha tylko który to czujnik gdzie n sie znajduje
Nie wiem jaki masz silnik, ale zazwyczajjest to czarny czujnik i znajduje się na wężu wychodzącym z głowicy (obok powinien być niebieski)



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » śr lut 15, 2006 19:24

bodzio_j pisze:pier napisał/a:
Aha tylko który to czujnik gdzie n sie znajduje

Nie wiem jaki masz silnik, ale zazwyczajjest to czarny czujnik i znajduje się na wężu wychodzącym z głowicy (obok powinien być niebieski)
dokładnie ten(czarny), ja mam silnik 1,6 i tak mam go zamontowanego na wyjściu płynu z głowicy do chłodnicy


:-k ...

Awatar użytkownika
pier
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr lut 15, 2006 16:22
Lokalizacja: Nisko

Post autor: pier » śr lut 15, 2006 21:18

Wszystko super znalazłem czujnik tylk ni jak ni czorta nie mogłem go wyciągnąć jak go się wyciąga prosze o pomoc



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » śr lut 15, 2006 21:33

pier pisze:Wszystko super znalazłem czujnik tylk ni jak ni czorta nie mogłem go wyciągnąć jak go się wyciąga prosze o pomoc
Czujnik jest zabezpieczony spinką - taki kawałek wygiętego drutu. Musisz ją najpierw wyciągnąć, a czujnik wyjdzie już bez problemu (powinien).Jak będziesz kupował nowy to dobrze aby była uszczelka.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » śr lut 15, 2006 21:39

bodzio_j pisze:Czujnik jest zabezpieczony spinką
a wyciąga się ją ciągnąc za zawleczkę w bok obudowy czujnika, tylko uważaj byś dużo płynu nie stracił


:-k ...

Awatar użytkownika
pier
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr lut 15, 2006 16:22
Lokalizacja: Nisko

Post autor: pier » śr lut 15, 2006 21:58

Oki wielkie dzięki pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 277 gości