Strona 1 z 1
[bora]numer błędu
: pn lut 13, 2006 17:22
autor: k631
Witam co to za błąd na obd2 nr. 17564 dzięki za podpowiedz.Pozdrawiam

: pn lut 13, 2006 18:08
autor: Corvax
Manifold Abs.Pressure Sensor (G71) Circ. Open/Short to Ground
: pn lut 13, 2006 20:25
autor: k631
Witam bardzo dziękuje za odpowiedz, ale dalej nic niewiem.

: wt lut 14, 2006 13:52
autor: Corvax
No to moze napisz coś więcej co sie dzieje z autem G71 to czujnik ciśn. w przewodzie dolotowym
: wt lut 14, 2006 14:51
autor: k631
Witam autko moje to vw bora z silnikiem ajm 1,9 tdi ,i na pełnych zakresach obrotów straciło moc praktycznie w jednej chwili, nadmienie że rok do tyłu wymieniłem przepływomierz powietrza i turbine i diabli mnie birą bo zrobiłem 10 tys km i mam coś podobnego

: wt lut 14, 2006 15:46
autor: Corvax
Jest jakiś problem z cisnieniem doładowania i auto bierze notlauf - czyli wchodzi w tryb awaryjny i np nie polecisz wiecej jak 130.
Pisze "jakiś" problem bo VAG teoretycznie wskazał na czujnik ciśnienia doładowania G71 brak sygnału/zwarcie do masy - byc moze problemem jest sam czujnik - nie wiem gdzie on sie moze w Twoim aucie znajdowac - u mnie siedzi w ECU

- ten problem znam z autopsji)
Ale po kolei - powinienies zrobic diagnozę dynamicznie zeby zobaczyć co się dzieje (najprawdopodobniej turbina przepompowuje) i po diagnozie dobry fachowiec powinien dojśc co nie bangla.
Przyczyna nie musi być (choć może) G71 - po drodze masz jeszcze kilka podzespołów mechanicznych i elektronicznych mogących powodowac notlauf - po kolei - N75 (elektrozawór ograniczjacy ciśnienie doładowania), nieszczelność w układzie podciśnienia - posprawdzaj cienkie węże ciśnienieowe czy są szczelne, turbina - jeśli uprawiasz PSJ to mogą byc pozapiekane kierownice, no i to co wywalił VAG czyli G71 brak sygnału/zwarcie do masy - co oznacza całkowicie uwalony czujnik.
: wt lut 14, 2006 20:12
autor: k631
Witam dzięki za podpowiedzi ,to co sprawdziłem to wężyki całe zawór na turbo pracuje ,intryguje mnie ten czujnik ciśnienia g 71 ,nie wiem jak on wygląda i gdzie go szukać .Pozdrawiam.
: wt lut 14, 2006 23:56
autor: Corvax
jesli do kompa idzie przewód pociśnienia to wlasnie tam go trzeba szukać.
: śr lut 15, 2006 14:05
autor: k631
Witam do kompa nie idzie podciśnienie ,jest coś przed zaworem recyrkulacji spalin ale raczej to działa bo po odłączeniu wtyczki zawór przestał działać ,mam jeszcze pytanie czy po podaniu napięcia na zawór N75 powinno być słychać pyknięcie elektrozaworu? bo niema żadnej reakcji.Pozdrawiam.
: śr lut 15, 2006 16:34
autor: Corvax
Mysle że tak - po przełaczeniu zapłonu ten zawór powinien pykac - choc nie jest to jego stan diagnostyczny - mi czasem pyka, czasem nie - szczególnie w mrozy.
: czw lut 16, 2006 18:15
autor: k631
Corwax przepraszam za niepotrzebne pytania ,ten test wagiem zrobiłem z kolegą który też ma niewiele pojęcia o diagnostyce, próbuje drogą dedukcji dojść do przyczyny, a więc zawór upustowy turbiny przy przegazówkach powinien otwierać się i zamykąć a tak nie jest stoi i nie daje oznak życia , ale gdy zdjołem wężyk od podciśnienia i ustami wyssałem powietrze to pracuje czy to znaczy że N75 padł .Jeszcze raz sory za pytania jedna wizyta u fachowca rozwiązała by sprawę ale może przy pomocy rozwiąże ja sam .Pozdrawiam
: czw lut 16, 2006 19:09
autor: Corvax
Nie do końca - u ciebie jest chyba (nie napisales jaki silnik) zmienna geometria i sztanga powinna zmieniac położenie łopatek - ale bedzie to robic raczej pod obciazeniem - na postoju to sobie niewiele można zdiagnozowac. Test zróbcie dynamicznie pod obciazeniem, tu masz bloki wartości mierzonych:
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... hlight=abc
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... hlight=abc
: śr lut 22, 2006 21:03
autor: k631
Witam udało mi śię naprawić autko przed chłodnicą intercolera jest czujnik do kturego idą 4 przewody, przewód wypioł się i koło pasowe przetarło jeden przewód i to było przyczyną osłabnięcia autka
