Strona 1 z 2

Adaptacja przepustnicy? GTI 8v ADY!!!!! Wiecie jak to zrobić

: pn lut 13, 2006 11:38
autor: Pimo
Koleś wyczyścił przepustnicę w swoim ADY i teraz trzeba zrobić adaptację !!
Wie ktoś jak to się robi w programie VAG ?

: pn lut 13, 2006 12:44
autor: Golf GTi
co to znaczy wyczyscil przepustnice? , jak wyczyscik mechanicznie czy jak , bo sie troszke niejasno wyraziles.

: pn lut 13, 2006 13:05
autor: pkirylcz
Pewnie wzial ja rozebral i wyczyscil benzyna.

Sproboj ja normalnie zainstalowac na samochodzie i odlacz akumulator na jakas minutke zeby kompa zresetowac.
Powinno pomoc. Komp w aucie dostroi sie do niej.

: pn lut 13, 2006 15:09
autor: Pimo
wyczyszcona została benzyną :} czytałem na forum VAGA że trzeba zrobić adaptacje ale tam sami wielcy cwaniacy mechanicy i nie chcą napisać jak to się robi. I ....... mi ze im chleb zabieram i takie tam duperele

bez przekleństw!

: śr lut 15, 2006 12:17
autor: pkirylcz
No ale jesli przepustnica jest wyjeta na czas czyszczenia i wlozona ta sama, to nie trzeba jej pozniej adoptowac, adoptuje sie tylko nowe urzadzenia.

Ja wyczyscilem, skasowalem kompa (bo mam gaz i komputer przestroil sie), skasowalem bledy bo byly jak wyjalem przepustnice)

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 032 906 030 N
Component and/or Version: MARELLI 1AV 2080
Software Coding:
Work Shop Code:
3 Faults Found:
00518 - Throttle Position Sensor (G69)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00530 - Shareware Version. To Decode all DTCs
30-10 - Please Register/Activate - Intermittent
00282 - Shareware Version. To Decode all DTCs
36-10 - Please Register/Activate - Intermittent


Odczytane kody:
282 Nastawnik przepustnicy - V60
518 Potencjometr przepustnicy - G 69
530 Nastawnik / potencjometr przepustnicy - G88


I to wszystko.
Chodzi wszystko ok. Bardzo plynnie.
Resetowalem znowu kompa ponownie po jakis 4tys km.

[ Dodano: Sro Lut 15, 2006 11:19 ]
W warsztacie Skody tez mi mowili o adaptacji, ale nie mam na razie pojecia jak to zrobic.

: czw lut 16, 2006 23:11
autor: Pimo
nawet jak jest ta sama po wyczyszczeniu to też trzeba adaptować !!!!!! tylko jak to się robi ?

: czw lut 16, 2006 23:58
autor: ku_bi
jeśli miałeś mało do czynienia z programami typu vag to raczej tego niezrobisz. do tego musi byc pełna wersja programu. w serwisie vw robią to programem VAS, cena za adaptacje przepustnicy250 zł..... Tez czysciłem u mnie przepustnice i czytałem ze trzeba przeprowadzic adaptacje, lecz jak usłyszałem cene to odpusciłem. nie zauwazyłem by była jakas roznica po załozeniu przepustnicy. moze wyjasni to jakis spec :?:

: pt lut 17, 2006 10:59
autor: pkirylcz
To cholernie duzo od ciebie chcieli.
Ja pojechalem do serwisu Skody i mi podali cene 150 zl za wyjecie i przeczyszczenie przepustnicy, a pozniej jej zaadoptowanie.

Masz racje z VAGiem, trzeba miec pelne oprogramowanie no i dobra dokumentacje do tego.
Trzeba znac na jakich adresach pracuje.

: śr maja 03, 2006 09:52
autor: gefri
Witam można to zrobić vagiem.Temperatura silnika 80 stopni następnie 01-silnik,wykasować błędy,04-nastawy podstawowe,098 w ostatnim okienku wyswietli się adaptacja oki

: śr maja 03, 2006 11:16
autor: martines
A więc nie mieszaj VAGiem bo jak się nie znasz to możesz tylko namieszać. Przepustnica zaadaptuje się sama przy jakis 5-10 cyklach miarowego nagrzania się silnika do temperatury 90 stopni. Czyli rada jest jedna. Spokojnie czekaj aż komp nauczy sie pracy nowej przepustnicy.

: śr maja 03, 2006 11:27
autor: ku_bi
martines, więc zabieg adaptacji w serwise jest zbędny i ona sama sie zaadaptuje :?: :)

: śr maja 03, 2006 13:24
autor: pkirylcz
Ja co jakies 10tys km resetuje kompa, kiedy na biegu jalowym samochod zaczyna sobie nie radzic z utrzymaniem silnika przy pracy i przygasa.

Gdzies w jakiejs madrej ksiazeczce do VW Golfa 4 przeczytalem, ze w przypadku sekw. instalacji gazowej, komputer uczy sie zachowania dla zasilania gazu i co jakis czas trzeba go zresetowac zeby przywrocic ustawienia fabryczne.

: śr maja 03, 2006 19:24
autor: martines
ku_bi pisze:więc zabieg adaptacji w serwise jest zbędny i ona sama sie zaadaptuje
adaptacja w seriwsie polega na przywróceniu komputerowi danych początkowych. Sam fakt adaptacji nie istnieje,to coś podobnego do wgrania softu do komóreczki.

: pt cze 23, 2006 23:48
autor: Jacenty85
Oczywiście ze trzeba przepustnice zaadaptowac bo w przeciwnym razie bedzie pływał obrotami i zachowywał się tak jak przed czyszczeniem. a to wygląda tak:

Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:
► Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
► Przepustnica czysta!
► Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
► Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU (VAG)
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]

[01 - Silnik]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]

[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.

[ Dodano: 23 Cze 2006 23:49 ]
Oczywiście ze trzeba przepustnice zaadaptowac bo w przeciwnym razie bedzie pływał obrotami i zachowywał się tak jak przed czyszczeniem. a to wygląda tak:

Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:
► Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
► Przepustnica czysta!
► Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
► Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU (VAG)
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]

[01 - Silnik]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]

[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.

[ Dodano: 23 Cze 2006 23:49 ]
Oczywiście ze trzeba przepustnice zaadaptowac bo w przeciwnym razie bedzie pływał obrotami i zachowywał się tak jak przed czyszczeniem. a to wygląda tak:

Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:
► Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
► Przepustnica czysta!
► Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
► Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU (VAG)
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]

[01 - Silnik]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]

[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.

[ Dodano: 23 Cze 2006 23:50 ]
Oczywiście ze trzeba przepustnice zaadaptowac bo w przeciwnym razie bedzie pływał obrotami i zachowywał się tak jak przed czyszczeniem. a to wygląda tak:

Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:
► Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
► Przepustnica czysta!
► Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
► Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU (VAG)
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]

[01 - Silnik]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]

[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.

[ Dodano: 23 Cze 2006 23:53 ]
Sorki coś nacisnąłem ze mi 3 razy się wgrało to samo. ale wiecie gdzie jest koniec. i jeszcze dodam jeszcze ze dotyczy to wielopunktów. Procedura dotyczy wielu pojazdów VW/AUDI/SEAT/SKODA wyposażonych zarówno w przepustnicę typu Drive-By-Wire (sterowaną całkowicie elektrycznie) jak też posiadających przepustnicę sterowaną za pomocą tradycyjnej linki połączonej z pedałem gazu. W tym ostatnim przypadku (gdzie między pedałem gazu i przepustnicą jest linka), adaptacja przepustnicy może być przeprowadzona pod warunkiem, że pojazd nie jest wyposażony w zawór regulacji biegu jałowego (ISV). Pojazdy wyposażone w ten zawór nie posiadają elektrycznych silniczków sterujących pracą przepustnicy.
Z informacji bardziej oczywistych: silniki TDI nie posiadają nawet przepustnicy :-)
Oto wybrane przykłady sytuacji, po których powinno się przeprowadzić omawianą tu procedurę:
► Akumulator pojazdu został odłączony, ponownie podłączony lub się rozładował.
► Sterownik silnika został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.
► Zespół przepustnicy został przeczyszczony, wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.
► Pedał przyśpieszenia został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.