Adaptacja przepustnicy? GTI 8v ADY!!!!! Wiecie jak to zrobić
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 129
- Rejestracja: wt kwie 26, 2005 19:51
- Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
- Kontakt:
Adaptacja przepustnicy? GTI 8v ADY!!!!! Wiecie jak to zrobić
Koleś wyczyścił przepustnicę w swoim ADY i teraz trzeba zrobić adaptację !!
Wie ktoś jak to się robi w programie VAG ?
Wie ktoś jak to się robi w programie VAG ?
Ostatnio zmieniony pn lut 13, 2006 13:24 przez Pimo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mały gagatek
- Posty: 129
- Rejestracja: wt kwie 26, 2005 19:51
- Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
- Kontakt:
wyczyszcona została benzyną :} czytałem na forum VAGA że trzeba zrobić adaptacje ale tam sami wielcy cwaniacy mechanicy i nie chcą napisać jak to się robi. I ....... mi ze im chleb zabieram i takie tam duperele
bez przekleństw!
bez przekleństw!
Ostatnio zmieniony czw lut 16, 2006 23:55 przez Pimo, łącznie zmieniany 2 razy.
- pkirylcz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 677
- Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
- Lokalizacja: Wolfsburg
- Kontakt:
No ale jesli przepustnica jest wyjeta na czas czyszczenia i wlozona ta sama, to nie trzeba jej pozniej adoptowac, adoptuje sie tylko nowe urzadzenia.
Ja wyczyscilem, skasowalem kompa (bo mam gaz i komputer przestroil sie), skasowalem bledy bo byly jak wyjalem przepustnice)
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 032 906 030 N
Component and/or Version: MARELLI 1AV 2080
Software Coding:
Work Shop Code:
3 Faults Found:
00518 - Throttle Position Sensor (G69)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00530 - Shareware Version. To Decode all DTCs
30-10 - Please Register/Activate - Intermittent
00282 - Shareware Version. To Decode all DTCs
36-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Odczytane kody:
282 Nastawnik przepustnicy - V60
518 Potencjometr przepustnicy - G 69
530 Nastawnik / potencjometr przepustnicy - G88
I to wszystko.
Chodzi wszystko ok. Bardzo plynnie.
Resetowalem znowu kompa ponownie po jakis 4tys km.
[ Dodano: Sro Lut 15, 2006 11:19 ]
W warsztacie Skody tez mi mowili o adaptacji, ale nie mam na razie pojecia jak to zrobic.
Ja wyczyscilem, skasowalem kompa (bo mam gaz i komputer przestroil sie), skasowalem bledy bo byly jak wyjalem przepustnice)
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 032 906 030 N
Component and/or Version: MARELLI 1AV 2080
Software Coding:
Work Shop Code:
3 Faults Found:
00518 - Throttle Position Sensor (G69)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00530 - Shareware Version. To Decode all DTCs
30-10 - Please Register/Activate - Intermittent
00282 - Shareware Version. To Decode all DTCs
36-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Odczytane kody:
282 Nastawnik przepustnicy - V60
518 Potencjometr przepustnicy - G 69
530 Nastawnik / potencjometr przepustnicy - G88
I to wszystko.
Chodzi wszystko ok. Bardzo plynnie.
Resetowalem znowu kompa ponownie po jakis 4tys km.
[ Dodano: Sro Lut 15, 2006 11:19 ]
W warsztacie Skody tez mi mowili o adaptacji, ale nie mam na razie pojecia jak to zrobic.
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
jeśli miałeś mało do czynienia z programami typu vag to raczej tego niezrobisz. do tego musi byc pełna wersja programu. w serwisie vw robią to programem VAS, cena za adaptacje przepustnicy250 zł..... Tez czysciłem u mnie przepustnice i czytałem ze trzeba przeprowadzic adaptacje, lecz jak usłyszałem cene to odpusciłem. nie zauwazyłem by była jakas roznica po załozeniu przepustnicy. moze wyjasni to jakis spec
- pkirylcz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 677
- Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
- Lokalizacja: Wolfsburg
- Kontakt:
To cholernie duzo od ciebie chcieli.
Ja pojechalem do serwisu Skody i mi podali cene 150 zl za wyjecie i przeczyszczenie przepustnicy, a pozniej jej zaadoptowanie.
Masz racje z VAGiem, trzeba miec pelne oprogramowanie no i dobra dokumentacje do tego.
Trzeba znac na jakich adresach pracuje.
Ja pojechalem do serwisu Skody i mi podali cene 150 zl za wyjecie i przeczyszczenie przepustnicy, a pozniej jej zaadoptowanie.
Masz racje z VAGiem, trzeba miec pelne oprogramowanie no i dobra dokumentacje do tego.
Trzeba znac na jakich adresach pracuje.
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
- pkirylcz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 677
- Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
- Lokalizacja: Wolfsburg
- Kontakt:
Ja co jakies 10tys km resetuje kompa, kiedy na biegu jalowym samochod zaczyna sobie nie radzic z utrzymaniem silnika przy pracy i przygasa.
Gdzies w jakiejs madrej ksiazeczce do VW Golfa 4 przeczytalem, ze w przypadku sekw. instalacji gazowej, komputer uczy sie zachowania dla zasilania gazu i co jakis czas trzeba go zresetowac zeby przywrocic ustawienia fabryczne.
Gdzies w jakiejs madrej ksiazeczce do VW Golfa 4 przeczytalem, ze w przypadku sekw. instalacji gazowej, komputer uczy sie zachowania dla zasilania gazu i co jakis czas trzeba go zresetowac zeby przywrocic ustawienia fabryczne.
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
- Jacenty85
- Forum Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Oczywiście ze trzeba przepustnice zaadaptowac bo w przeciwnym razie bedzie pływał obrotami i zachowywał się tak jak przed czyszczeniem. a to wygląda tak:
Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:
► Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
► Przepustnica czysta!
► Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
► Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU (VAG)
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
[ Dodano: 23 Cze 2006 23:49 ]
Oczywiście ze trzeba przepustnice zaadaptowac bo w przeciwnym razie bedzie pływał obrotami i zachowywał się tak jak przed czyszczeniem. a to wygląda tak:
Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:
► Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
► Przepustnica czysta!
► Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
► Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU (VAG)
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
[ Dodano: 23 Cze 2006 23:49 ]
Oczywiście ze trzeba przepustnice zaadaptowac bo w przeciwnym razie bedzie pływał obrotami i zachowywał się tak jak przed czyszczeniem. a to wygląda tak:
Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:
► Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
► Przepustnica czysta!
► Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
► Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU (VAG)
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
[ Dodano: 23 Cze 2006 23:50 ]
Oczywiście ze trzeba przepustnice zaadaptowac bo w przeciwnym razie bedzie pływał obrotami i zachowywał się tak jak przed czyszczeniem. a to wygląda tak:
Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:
► Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
► Przepustnica czysta!
► Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
► Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU (VAG)
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
[ Dodano: 23 Cze 2006 23:53 ]
Sorki coś nacisnąłem ze mi 3 razy się wgrało to samo. ale wiecie gdzie jest koniec. i jeszcze dodam jeszcze ze dotyczy to wielopunktów. Procedura dotyczy wielu pojazdów VW/AUDI/SEAT/SKODA wyposażonych zarówno w przepustnicę typu Drive-By-Wire (sterowaną całkowicie elektrycznie) jak też posiadających przepustnicę sterowaną za pomocą tradycyjnej linki połączonej z pedałem gazu. W tym ostatnim przypadku (gdzie między pedałem gazu i przepustnicą jest linka), adaptacja przepustnicy może być przeprowadzona pod warunkiem, że pojazd nie jest wyposażony w zawór regulacji biegu jałowego (ISV). Pojazdy wyposażone w ten zawór nie posiadają elektrycznych silniczków sterujących pracą przepustnicy.
Z informacji bardziej oczywistych: silniki TDI nie posiadają nawet przepustnicy
Oto wybrane przykłady sytuacji, po których powinno się przeprowadzić omawianą tu procedurę:
► Akumulator pojazdu został odłączony, ponownie podłączony lub się rozładował.
► Sterownik silnika został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.
► Zespół przepustnicy został przeczyszczony, wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.
► Pedał przyśpieszenia został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.
Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:
► Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
► Przepustnica czysta!
► Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
► Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU (VAG)
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
[ Dodano: 23 Cze 2006 23:49 ]
Oczywiście ze trzeba przepustnice zaadaptowac bo w przeciwnym razie bedzie pływał obrotami i zachowywał się tak jak przed czyszczeniem. a to wygląda tak:
Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:
► Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
► Przepustnica czysta!
► Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
► Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU (VAG)
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
[ Dodano: 23 Cze 2006 23:49 ]
Oczywiście ze trzeba przepustnice zaadaptowac bo w przeciwnym razie bedzie pływał obrotami i zachowywał się tak jak przed czyszczeniem. a to wygląda tak:
Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:
► Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
► Przepustnica czysta!
► Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
► Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU (VAG)
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
[ Dodano: 23 Cze 2006 23:50 ]
Oczywiście ze trzeba przepustnice zaadaptowac bo w przeciwnym razie bedzie pływał obrotami i zachowywał się tak jak przed czyszczeniem. a to wygląda tak:
Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:
► Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
► Przepustnica czysta!
► Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
► Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU (VAG)
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
[ Dodano: 23 Cze 2006 23:53 ]
Sorki coś nacisnąłem ze mi 3 razy się wgrało to samo. ale wiecie gdzie jest koniec. i jeszcze dodam jeszcze ze dotyczy to wielopunktów. Procedura dotyczy wielu pojazdów VW/AUDI/SEAT/SKODA wyposażonych zarówno w przepustnicę typu Drive-By-Wire (sterowaną całkowicie elektrycznie) jak też posiadających przepustnicę sterowaną za pomocą tradycyjnej linki połączonej z pedałem gazu. W tym ostatnim przypadku (gdzie między pedałem gazu i przepustnicą jest linka), adaptacja przepustnicy może być przeprowadzona pod warunkiem, że pojazd nie jest wyposażony w zawór regulacji biegu jałowego (ISV). Pojazdy wyposażone w ten zawór nie posiadają elektrycznych silniczków sterujących pracą przepustnicy.
Z informacji bardziej oczywistych: silniki TDI nie posiadają nawet przepustnicy
Oto wybrane przykłady sytuacji, po których powinno się przeprowadzić omawianą tu procedurę:
► Akumulator pojazdu został odłączony, ponownie podłączony lub się rozładował.
► Sterownik silnika został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.
► Zespół przepustnicy został przeczyszczony, wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.
► Pedał przyśpieszenia został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 233 gości