Strona 1 z 1

[mk 3] GTi 16V jaka jest żywotność silnika?

: pn lut 13, 2006 10:58
autor: deSpool
Witam,
mam możliwość nabycia ladnego mk3 GTi 16V z udokumentowanym przebiegiem 210tys.

Prosze o opinie znawców i użytkowników takowego modelu, czy taki przebieg przecietnie jest już dużym przebiegiem, skladniającym się ku remontowi, czy też może spokojnie można zrobić np. 50tys? zakładając oczywiście, ze był "popranie" eksploatowany :)

Na co powinienem zwracać uwagę przy zakupie 16V (mialem do tej pory 8V) ?
Jaka powinnna być poprawna, czy też średnia kompresja takiego silnika o takim przebiegu, a jaka nowego/"dobrego" ?

Z gory dziekuje za pomoc,

: pn lut 13, 2006 11:02
autor: TAZ
Prawda jest taka, że każdy vw ze znaczkiem GTi służył po to żeby być szybkim bo po to został stworzony. Niemcy nie katują aut tak jak my więc do przebiegu 300000km raczej będziesz miał spokój. Gorzej jak auto jest kilka lat w naszym kraju.

: pn lut 13, 2006 11:03
autor: kadet
z ciekawosci zapytam ile taki silniczek bedzie cie kosztowal?

: pn lut 13, 2006 11:08
autor: deSpool
Czyli moge zakladac, ze do 300tys. powinienem miec w miare spokoj o ile autko bylo "normalnie" eksploatowane? Autko jest z Niemiec.

Dam znak o cenie jak sie dogadam :)

: pn lut 13, 2006 11:14
autor: TAZ
Spokojnie, ale kompresje sprawdź przed kupnem.

: pn lut 13, 2006 11:17
autor: deSpool
a jaka kompresja mniej wiecej powinna byc poprawna, tudziez wskazujaca na 50% zuzycia silnika? Czy poprostu na stacji diagnostycznej mi powiedza, ze jest ok, czy nie ok?

: pn lut 13, 2006 11:29
autor: TAZ
Powiem szczerze, że w 8V kompresja powinna wynosić powyżej 10 barów. Remont powinno się zrobić przy 7,5 bara. W 16V według mnie powinno być podobnie.

: pn lut 13, 2006 13:01
autor: homsky
Motor 2.0 16V 150PS ma stopień sprężania 10,5 , ten silnik w idealnym stanie powinien mieć ciśnienie sprężania na poziomie 12,5-13,0 , ale silniczek ma juz swój przebieg więc jezeli pomiar wskaże że na każdym cylindrze jest powyżej 10 i cisnienie jest w miare równe na każdym cylindrze to bedzie OK - motor zrobi jeszcze sporo kilometrów!
Powodzenia przy zakupie!

: pn lut 13, 2006 13:21
autor: muchenz
TAZ pisze:Niemcy nie katują aut tak jak my
Oj katują, katują......nawet bardziej, bo mają gdzie to robić...........

: pn lut 13, 2006 15:00
autor: wara99
muchenz pisze:
TAZ pisze:Niemcy nie katują aut tak jak my
Oj katują, katują......nawet bardziej, bo mają gdzie to robić...........
zgadzam sie w 100% nikt nie kupuje 150KM zeby sobie do kosciola jezdzic . A co to niemcy inni niz polacy :chytry:

: pn lut 13, 2006 16:21
autor: Wojtes3mkIII
wara99 pisze:
muchenz pisze:
TAZ pisze:Niemcy nie katują aut tak jak my
Oj katują, katują......nawet bardziej, bo mają gdzie to robić...........
zgadzam sie w 100% nikt nie kupuje 150KM zeby sobie do kosciola jezdzic . A co to niemcy inni niz polacy :chytry:
zgadzam się, nie można uogólniać, ze niemcy jeżdzą spokojnie, jak mają mocne furki to im depczą z tym żeoni rzeczywiście mają gdzie, a my tłuczemy nasze auta po tych dziurach

: pn lut 13, 2006 17:19
autor: barteKKK03
tylko z tym katowaniem to na to samo wychodzi :blush:
niemcy moze i katuja ale moja świetne drogi gdzie mozna zaszaleć :bajer:
w polsce bardzo eksploatujemy silniki ale na polskich (czyt dziurawych) drogach silnik jeszcze gorzej to przeżywa :blush: