Strona 1 z 1

[mk3]dolot powietrza do filtra

: pn lut 13, 2006 02:43
autor: dude79
Witam!Mam mały problem i proszę o pomoc!
więc mam prośbe aby ktoś looknął gdzie kończy się kolanko od wlotu powietrza wychodzące z obudowy filtra powietrza,u mnie jest potrzaskane i wydaje mi się że czegoś tam brakuje bo kończy się przy otworze w karoserii tuż przy lampie,a wydaje mi sie że tam powinno się łączyć z czymś bo pod zderzakiem mam jakieś blaszki niewykorzystane wydaje mi się że auto mogło być puknięte i ktoś czegoś nie przykręcił wielka prośba abyście zobaczyli jak jest u was?Z góry dzięki za pomoc !

: sob lut 25, 2006 03:49
autor: paweł przybysz
Witam co do tego kolanka powinno być ok ja u siebie mam tak samo :smoke:

: czw paź 26, 2006 17:13
autor: Mcfto
ja pare min. temu wywalilem to kolanko a w jej miajsce zamontowalem rure o tej samej srednicy i dociaglem ja na dol do wlotu w zderzaku.. niestety niemialem jeszcze okazji stestowac tego rozwiazania.. jak myslicie -czy dzieki temu rozwiazaniu wiecej powietrza bedzie dochodzic do filtra niz standartowo?
widzialem gdzies na tym forum rysunek przedstawiajacy takie rozwiazanie jednak nieumie go odszukac i niemam pojecia jakie byly tam o tym opinie :/
dlatego wlasnie postanowilem tak zrobic i samemu sie przekonac :bigok:

: czw paź 26, 2006 17:32
autor: Chmielu
Mcfto może nie tyle więcej - bo filtr ma nadal taką samą przepustowość.
Aczkolwiek na pewno będzie to chłodniejsze powietrze niż to zasysane z komory silnika - a to już może dać efekt w postaci dokładniejszego spalenia mieszanki (bo im zimniejsze powietrze --> tym gęstsze --> tym więcej w nim tlenu --> tym lepsze spalanie ;) )

: czw paź 26, 2006 20:29
autor: Adamtd
dude79, nie przejmuj się tam się ma kończyć a jak go nie będzie to też nic strasznego się nie stanie

: czw paź 26, 2006 20:39
autor: Paweł Marek
KOlanko włazi do błotnika i jest tam uszczelnione gumą. Dorowadzenie do zderzaka i skierowanie wlotu do przodu czasem faktycznie poprawia osiągi, ale chyba nie w każdym rodzaju zasilania. Trzeba by to doświadczalnie sprawdzić czy dany układ jest w stanie wykorzystać ten naddatek ciśnienia powietrza. W K-jetroniku u kolegi dało to ewidentną poprawę, co prawda był to Mercedes 190 ale wtrysk ten sam. Poprawę czuło się przy szybkiej jeździe oczywiście.

: czw paź 26, 2006 22:03
autor: inek01
Mcfto pisze:jak myslicie -czy dzieki temu rozwiazaniu wiecej powietrza bedzie dochodzic do filtra niz standartowo?
Jednego na pewno wiecej bedzie... Syfu :P

: pt paź 27, 2006 08:33
autor: Mcfto
pojezdzilem, sprawdzilem i praktycznie nieodczowam poprawy :(
wiec wroce chyba do standardu-przynajmniej mniej syfu bedzie-jak powiedzial inek01 :wink:

: pt paź 27, 2006 08:36
autor: Chmielu
pojezdzilem, sprawdzilem i praktycznie nieodczowam poprawy
No bo do tego jeszcze stożek by się przydał, albo wkładka sama.
Jak już dostarczasz mu więcej i chłodniejsze powietrze to trzeba by dać szansę silnikowi zassać to ;)
A syfu wiadomo - zawsze więcej wleci - dla tego właśnie co ileś kilosków trzeba czyścić taki filtr ;)

: pt paź 27, 2006 08:42
autor: Mcfto
puki co filtr mam standardowy wiec nie spodziewalem sie rewelacji jednak myslalem ze cos to da.. wiec jak zakupie sportowa wkladke to sprobuje jeszcze raz tego rozwiazania i wtedy zobacze czy polepsza sie wyniki :)